check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Dżwignie i klamki hamulca i sprzęgła

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 8312
Dźwignia sprzegła Romet - 56685
Dźwignia hamulca Romet - 56686

39,33 zł

Dźwignia hamulca Romet - 56686

stars    (80)
Przełącznik zespolony lewy Simson - 62256
Dźwignia sprzęgła MZ ETZ 150 250 251 - 62854
Dźwignia hamulca WSK 125 175 polerowana - 81139
Dźwignia sprzęgła + obejma Cross 110 125 - 77165
Dźwignia sprzęgła WSK 125 175 polerowana - 81140
Uchwyt dźwigni sprzęgła polerowany WSK SHL - 81728
Uchwyt dźwigni hamulca polerowany WSK SHL - 81729
Uchwyt dźwigni sprzęgła MZ ETZ 150 250 251 - 80980
Dźwignia sprzęgła + hamulca Romet
Uchwyt dźwigni hamulca przód Romet nowy typ - 55957
Dźwignia hamulca przód plastik Simson - 61985
Uchwyt dźwigni hamulca przód Romet stary typ
Śruba dźwigni sprzęgła hamulca Simson - 88465
Dźwignia hamulca z uchwytem MZ TS ES 150 250 - 86221
Dźwignia sprzęgła plastik Simson - 80449
Przełącznik zespolony lewy + prawy Simson - 122902
Dźwignia sprzęgła + uchwyt - 109952
Dźwignia lewa sprzęgła + uchwyt uniwersalna  - 123049
Dźwignia hamulca WSK 125 - 58189
Sprężyna dźwigni hamulca tył Simson S51 - 88578
Dźwignia hamulca lewa - 56901

13,00 zł

Dźwignia hamulca lewa - 56901

stars    (7)
Uchwyt dźwigni sprzęgła WSK 125 175 - 73327
Dźwignia sprzęgła WSK 125 175 - 55217
Dźwignia hamulca przód Cross 110 125 - 77126
Uchwyt dźwigni hamulca przód - 58191
Dźwignia sprzęgła z korpusem do Junak 126 - 231714
Dźwignia hamulca nożnego - pręta Romet - 196585
Dźwignia hamulca przód metal Simson - 61982
Dźwignia sprzęgła + hamulca tarcza
Dźwignia sprzęgła - zmiany biegów Komar - 81402
Dźwignia z obejmami sprzęgła hamulca Jawa 175 350
Dźwignia hamulca lewa + prawa Mini Bike - 59569
Dźwignia hamulca przód Junak nowy - 109938

Przeglądaj według producenta

Dżwignie i klamki hamulca i sprzęgła do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Dźwignie klamki hamulca i sprzęgła dla pełnej kontroli motocykla

Dźwignie sprzęgła i hamulca to elementy, które pozwalają na wykorzystanie danego układu w motocyklu z siłą adekwatną do potrzeb motocyklisty. Choć proste w budowie, dźwignie hamulca i sprzęgła są niezwykle ważne dla bezpiecznej jazdy motocyklem. Uszkodzona klamka sprzęgła czy hamulca grozi utratą kontroli nad układem lub co najmniej działaniem układu nieadekwatnym do potrzeb kierowcy.

Dlaczego tak przydatne w motocyklach są dźwignie klamki hamulca i sprzęgła?

Mechanizmy motocykla kontrolowane przez kierowcę można podzielić na zero-jedynkowe i te wymagające kontroli poziomu działania. Do tych drugich należą przede wszystkim hamulce, a w przypadku niektórych stylów jazdy, także sprzęgła. Prostym sposobem na kontrolę tych układów są specjalne dźwignie hamulca i sprzęgła. Umieszczana na kierownicy klamka sprzęgła i hamulca lub sterowana nogą dźwignia hamulca tylnego pozwala kontrolować poziomem działania danego układu bez utraty panowania nad całym motocyklem.

Dźwignia sprzęgła i hamulca w typowym motocyklu

Do sprzęgła i układu hamulcowego, typowy motocykl z manualną skrzynią biegów wykorzystuje najczęściej trzy dźwignie. Aby ograniczyć szansę na jednoczesne wykorzystanie hamulca przedniego i przepustnicy, klamki hamulca montowana są zwykle przy uchwycie kierownicy po prawej stronie, a symetryczne względem dźwigni hamulca dźwignie sprzęgła po lewej.

W motocyklach ze skrzynią automatyczną lub zautomatyzowaną, miejsce wyposażonych w niewielkie pompy klamki sprzęgła niekiedy zajmuje klamka hamulca tylnego. W pozostałych, dźwignia hamulca tylnego jest natomiast umieszczana przy silniku po prawej stronie, gdzie po lewej obecna jest dźwignia skrzyni biegów.

Klamka hamulca i sprzęgła wymaga odpowiedniej jakości i kształtu

Bez względu na typ dźwigni, obok jakości elementu, niezwykle ważną cechą jest jego kształt dobrany do danego motocykla. Szczególnie ważna jest tu dźwignia hamulca tylnego, która w przypadku nieodpowiedniego doboru grozi zsunięciem się stopy podczas nagłego hamowania. Mniej problematyczne wydają się być pod tym względem dźwignie klamki hamulca i sprzęgła montowane na kierownicy. W praktyce jednak, także klamka hamulca i sprzęgła jest odpowiednio formowana, by zapewnić chwyt dłoni.

Odpowiedni montaż dźwigni hamulca i sprzęgła dla sprawnej pracy układu

W każdym przypadku, klamka sprzęgła czy hamulca wymaga odpowiedniego połączenia z uchwytem i kierownicą. Odpowiedni uchwyt sprawia, że klamka hamulca czy sprzęgła bez przeszkód wróci do pierwotnej pozycji po zakończeniu hamowania lub wysprzęglenia układu.

Brak takiej reakcji jest jedną z typowych oznak uszkodzenia lub co najmniej zabrudzenia miejsca, w którym dźwignia sprzęgła czy hamulca jest połączona z mechanizmem. Montaż dźwigni daje natomiast jej stabilne położenie na kierownicy i pewność, że w razie nagłego wykorzystania elementu, siła nacisku zostanie w całości przekazana na wykorzystywany układ.

Lekkie dźwignie sprzęgła i hamulca już nie tylko w motocyklach sportowych

W niejednym przypadku, nowoczesny motocykl sportowy już w standardzie wykorzystuje dźwignie klamki hamulca i sprzęgła wytwarzane przez obróbkę CNC. Taka dźwignia hamulca czy sprzęgła jest nie tylko zdecydowanie lżejsza od tradycyjnej, ale też bardziej wytrzymała. Coraz częściej, lekka dźwignia sprzęgła czy hamulca dostępna jest jako akcesoria dodatkowe. Także i tu należy pamiętać o doborze klamki sprzęgła i hamulca pod dany motocykl i o poprawnym montażu.

Standardowe i nowoczesne dźwignie klamki hamulca i sprzęgła w Gmoto.pl

U nas znajdziesz dźwignie sprzęgła i hamulca oraz akcesoria związane z ich montażem i działaniem. Oferujemy elementy do rozmaitych motocykli Honda, Suzuki, Yamaha czy Peugeot i innych,dźwignie klamki hamulca i sprzęgła motocykla osobne i w kompletach, produkty standardowe i zamienniki o nietypowych właściwościach, a także uchwyty, pompy sprzęgła i inne. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.