Oleje do silników 2-suwowych (2T)
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
39,34 zł
46,28 zł
Najniższa cena: 46,28 zł
Olej silnikowy Motul 510 2T Półsyntetyczny 1l - 104028
40,29 zł
47,40 zł
Najniższa cena: 47,40 zł
Olej silnikowy Motul Scooter 2T Expert Półsyntetyczny 1l - 105880
65,28 zł
76,80 zł
Najniższa cena: 76,80 zł
Olej silnikowy Motul 800 2T Road Racing Syntetyczny 1l - 104038
70,54 zł
82,99 zł
Najniższa cena: 82,99 zł
Olej silnikowy Motul 800 2T Off-Road Syntetyczny 1l - MU101438
198,65 zł
233,70 zł
Najniższa cena: 233,70 zł
Olej silnikowy Motul 5100 4T 10W50 Półsyntetyczny 4l - 104076
237,83 zł
279,80 zł
Najniższa cena: 279,80 zł
Olej silnikowy Motul 800 2T Off-Road Syntetyczny 4l - 104039
135,04 zł
158,87 zł
Najniższa cena: 158,87 zł
Olej silnikowy Motul 510 2T Półsyntetyczny 4l - 104030
85,00 zł
100,00 zł
Najniższa cena: 100,00 zł
Olej silnikowy Motul 300V Road Racing 4T 15W50 Syntetyczny 1l - 104125
55,08 zł
64,80 zł
Najniższa cena: 64,80 zł
Olej silnikowy Motul Scooter Power 2T Syntetyczny 1l - 105881
185,13 zł
217,80 zł
Najniższa cena: 217,80 zł
Olej silnikowy Motul 710 2T Syntetyczny 4l - 104035
Przeglądaj według producenta
Artykuły z bloga
Olej do silnika 2T ważnym uzupełnieniem paliwa w dwusuwach
Olej do silnika dwusuwowego to produkt zapewniający utrzymanie filmu olejowego w silnikach, w których olej jest mieszany z paliwem. Olej do silnika dwusuwowego pozwala zmniejszyć tarcie gładzi cylindra, a także smarować łożyska i inne rejony narażone na regularny kontakt. Ze względu na specyficzne właściwości, olej do silnika 2T wyraźnie różni się od preparatów do smarowania silników czterosuwowych.
Olej w silniku 2T wyróżnia tak skład, jak i funkcje
Choć konstrukcja silnika dwusuwowego została niemal wyparta przez szereg silników czterosuwowych, wciąż można je spotkać w skuterach i motocyklach terenowych. Mniejsza masa silnika dwusuwowego motocykla to jednak nie jedyna różnica między tymi konstrukcjami. Jedną z ważniejszych jest inne smarowanie.
Choć olej do silnika dwusuwowego ma inne zadania, niż olej do silnika 4T, musi on gwarantować utrzymanie filmu olejowego na gładzi cylindra mimo mieszania z paliwem i w praktyce jednorazowego użycia. Olej do silnika 2T stawia nie tyle jego odporność, co na parametry oleju nawet przy wysokich obrotach.
Olej do silnika 2T łatwo mieszalny z paliwem
Przygotowany specjalnie do silników 2T olej musi zapewnić mocny film olejowy już przy zimnym starcie. W efekcie, olej do silników dwusuwowych skuterów i motocykli ma najczęściej formę płynu łatwo rozpuszczalnego w paliwie. Jest to ważne nawet we współczesnej konstrukcji.
Odpowiednie mieszanie oleju do silników dwusuwowych z paliwem nie zawsze jest zapewnione przez dokładność pracy dozownika rozprowadzającego olej w formie aerozolu. Nie tylko z punktu widzenia ekologii, duże znaczenie ma też ograniczenie dymienia. Szczególnie w starszych układach, dymienie powodowało odkładanie pozostałości i zanieczyszczenie wydechu.
Tak jak olej do 4T, olej do silników 2T dzieli pochodzenie
Tak jak inne oleje, oleje do silnika dwusuwowego dzielą się ze względu na pochodzenie. Oleje mineralne są efektem rafinacji ropy naftowej i należą do najmniej czystych, ale i najtańszych. Lepiej oczyszczone i zmodyfikowane, a przez to odporne na starzenie są oleje półsyntetyczne, a najlepsze są jednolite pod kątem struktury, czyste i zawierające dodatki zapobiegające dymieniu produkty syntetyczne wytwarzane w laboratoriach.
W przeciwieństwie do olejów 4T, olej do silników 2T nie bierze pod uwagę lepkości, gdyż o tej decyduje przede wszystkim paliwo. Oleje wykorzystywane przez silniki dwusuwowe nie współpracują też ze skrzynią biegów i sprzęgłem, gdyż te przy silnikach dwusuwowych posiadają osobne układy smarowania.
Co jeszcze jest ważne w przypadku oleju do silników 2T?
Korzystając z silnika dwusuwowego warto pamiętać, że duże znaczenie dla jego smarowania ma styl jazdy. Należy unikać sytuacji, w których do silnika pracującego na wysokich obrotach nie jest doprowadzane paliwo, a przez to olej. Typowym przykładem jest hamowanie silnikiem, stromy zjazd czy nawet jazda na bardzo niskich obrotach.
Równie istotna jest odpowiednia regulacja gaźnika, w tym utrzymanie wolnych obrotów na poziomie skutecznie smarującym silnik. Przy zbyt niskiej ilości produktu, utrzymanie filmu olejowego nie będzie możliwe przez nawet najlepszy olej do silnika 2 suwowego.
Wysokiej jakości olej do silnika 2T w różnych odsłonach w Gmoto.pl
U nas znajdziesz wysokiej jakości oleje do silników dwusuwowych. Oferujemy oleje renomowanych producentów, od tanich i sprawdzonych olejów mineralnych, po nowoczesne oleje syntetyczne. Cechy i parametry oleju są dostępne po kliknięciu na produkt.