check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Wyprzedaż

Polecane

Opinie o produktach

2024-01-01, 07:35

Opona Journey P273 90/90-18 57R 6PR TL E Super opona i bardzo dobry sklep, polecam wszystkim, towar 1klasa i przedewszystkim niskie ceny, wysyłka jest natychmiastowa

Estetyka: star  star  star  star  star 
Jakość materiałów: star  star  star  star  star 
Dopasowanie: star  star  star  star  star 
like

Opinia wiarygodna

2023-04-11, 13:01

Opona 18x3,00 Produkt odpowiedni do oczekiwań, nówka sztuka, materiał taki jak powinien być - nowy, bez wad, guma miękka, dopasowany rozmiar, bez problemu przy zakładaniu. Zakupiłem do swojego motocykla retro, wzór tożsamy z ówczesnym. Jestem zadowolony, polecam :)

Estetyka: star  star  star  star  star 
Jakość materiałów: star  star  star  star  star 
Dopasowanie: star  star  star  star  star 
like

Opinia wiarygodna

2023-03-27, 10:32

Opona szosowa + dętka + fartuch 3.00-18 P22 6PR TT Posiadam motocykl SHL 175 zamówiona opona i dętka pasowała na felgę jak oryginał . Jakość b. dobra . Nie miałem żadnych problemów z montażem

Estetyka: star  star  star  star  star 
Jakość materiałów: star  star  star  star  star 
Dopasowanie: star  star  star  star  star 
like

Opinia wiarygodna

2023-11-29, 16:05

Opona Duro HF906 90/100-16 51M TT NHS Opona, której używam, zasługuje na najwyższe pochwały. Jej wyjątkowe cechy sprawiły, że jazda stała się prawdziwą przyjemnością. Przede wszystkim, trwałość tego produktu jest imponująca – nawet w trudnych warunkach drogowych, opona zachowuje doskonałą wydajność. Dodatkowo, technologia zastosowana w tym modelu sprawia, że hamowanie i przyspieszanie są płynne i precyzyjne, co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo na drodze. Nie bez znaczenia jest również komfort jazdy. Opona absorbująca nierówności sprawia, że podróżowanie staje się bardziej stabilne, a prowadzenie auta łatwiejsze. Nawet na mokrej nawierzchni utrzymuje świetną przyczepność, co buduje zaufanie do produktu. Design opony także zasługuje na wyróżnienie – nie tylko estetyczny, ale również funkcjonalny, przekładający się na aerodynamikę i oszczędność paliwa. To nie tylko opona, to kluczowy element, który wpływa na całościowe doświadczenie z jazdy. Polecam każdemu, kto ceni sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale także komfort i wydajność na drodze.

Estetyka: star  star  star  star  star 
Jakość materiałów: star  star  star  star  star 
Dopasowanie: star  star  star  star  star 
like

Opinia wiarygodna

2023-09-16, 05:28

Opona do hulajnogi 80/65-6 Kugoo M4 Opona kupiona do hulajnogi Dualtron Victor (dokładnie ten sam rozmiar na fabrycznej oponie). Pierwsze wrażenie, agresywna, szeroki rant, wysoki bieżnik. Podczas pierwszej jazdy okazałą sie być mega przyczepna w stosunku do opon minimotors. Guma wydaje się być miększa, zobaczymy jak wpłynie to na jej żywotność. Jeszcze jakość wykonania bez żadnych zastrzeżeń. Ogólnie polecam.

Estetyka: star  star  star  star  star 
Jakość materiałów: star  star  star  star  star 
Dopasowanie: star  star  star  star  star 
like

Opinia wiarygodna

Opony motocyklowe

Właściwie dobrane opony motocyklowe to podstawa bezpiecznej jazdy i komfortu oraz gwarancja długotrwałości i wytrzymałości. Model dobiera się do motocykla, ale i stylu jazdy. Jeśli wybierasz się w teren właściwym wyborem będą opony typu offroad przystosowane do piaszczystych ścieżek, grząskiego błota, czy kamienistych podjazdów. Dla amatorów szybkiej jazdy przeznaczone są opony sportowe i wyścigowe z odpowiednio zaprojektowanymi bieżnikami. Motocyklowym turystom polecamy opony turystyczne, które łączą w sobie zalety opon szosowych i enduro, dając tym samym miejsce do popisu dla Twojej wyobraźni - możesz z nimi wjechać w zasadzie na każdą szutrową czy leśną ścieżkę, bez obawy o brak przyczepności i zbyt szybkie zużycie bieżnika. Oprócz wyżej wymienionych mamy opony przeznaczone do motocykli typu chopper i cruiser, opony do klasycznych motocykli, ale nie zabraknie też ogumienia dla posiadaczy skuterów i quadów ATV. Pamiętaj, że opony trzeba dopasować również do warunków pogodowych w jakich masz zamiar najczęściej jeździć: inne mieszanki stosuje się do opon przeznaczonych do jazdy w deszczu, innych do jazdy po suchym asfalcie. Opony możesz wybierać spośród najlepszych producentów: Bridgestone, Continental, Dunlop, Heidenau, Mitas, Michelin, Pirelli i wiele innych. W naszym sklepie motocyklowym nie mogło oczywiście zabraknąć dętek, musów, fartuchów i innych niezbędnych akcesoriów do opon i kół.

Opony w motocyklu to jeden z kluczowych komponentów dbających o nasze: osiągi, komfort jazdy, bezpieczeństwo, a nawet życie. Dobrze dobrane ogumienie to klucz do bezpiecznej i pełnej frajdy jazdy – niezależnie od ujeżdżanej maszyny, czy powierzchni.

Dobre opony są ważniejsze, niż myślisz

Wielu – zwłaszcza młodych – jeźdźców często bagatelizuje kwestię zdrowych opon. Wielokrotnie spotykamy się z jazdą na niemal całkowicie łysych oponach. Nie musimy chyba pisać, że każde ostrzejsze ruszenie spod świateł kończy się uślizgiem, a nawet i glebą. Strach pomyśleć, co stałoby się z tak wyświechtanymi oponami podczas jazdy w deszczu.

Opony to element wymagający regularnego doglądania i wymiany, szczególnie w przypadku jazdy sportowej i miejskiej, a przede wszystkim podczas stuntowania i palenia gumy. Opony wykorzystywane w jeździe terenowej, czy w cyklu mieszanym zużywają się nieco wolniej, jednak nadal należy mieć bieżnik na oku.

Tylko zdrowa i dobrej jakości opona pozwoli nam czerpać maksymalną radość z bezpiecznej jazdy, bez zaniżania naszych osiągów i narażania nas na uszkodzenie siebie oraz motocykla.

Jak wybierać opony motocyklowe?

Istnieje kilka kluczowych czynników, które determinują wybór opon motocyklowych. Kupując ogumienie, należy naturalnie dopasować je do motocykla, stylu jazdy, a także zastosowania. Zupełnie inne opony dobierzemy do jazdy szosowej, inne do jazdy cruiserem, natomiast jeszcze inne do jazdy sportowej i terenowej.

Wybierając opony, należy zwrócić uwagę na homologację opon dostarczaną przez producenta. W homologacji znajdziemy informacje o rozmiarze oraz typie konstrukcji opony. W homologacji powinniśmy znaleźć takie informacje jak: szerokość opon, ich profil oraz indeks. Poza tym producent umieszcza na oponach również inne informacje, np.: indeks maksymalnej prędkości opony, kod informujący o maksymalnej prędkości przy pełnym obciążeniu (ZR – max. 240 km/h, VR – max. 210 km/h). Poza tym na kodzie opon możemy znaleźć informacje o indeksie nośności, który określa maksymalne obciążenie opony.

Przykładowy kod opony motocyklowej wygląda następująco: 160/60 R 16 70 W.

  • 160 – szerokość opony [mm],
  • 60 – stosunek wysokości do szerokości opony,
  • R – radialna konstrukcja osnowy (B – diagonalna z opasaniem, TT – dętkowa, TL – bezdętkowa, RF – wzmacniana),
  • 16 – ilość cali opony,
  • 70 – nośność w kg (335 kg),
  • W – współczynnik prędkości (W – 270 km/h).

Na co zwracać uwagę przy zakupie opon motocyklowych?

Wybierając gumy motocyklowe poza sprawdzeniem oznaczenia producenta zawartego w homologacji, należy zweryfikować również datę produkcji (DOT), kraj produkcji, typ bieżnika, czy markę. DOT ( Department of Transportation) to kodowanie opony, które informuje nas o dacie produkcji konkretnego egzemplarza. Skrót DOT jednocześnie oznacza, że opona jest zgodna z przepisami wydanymi przez Ministerstwo Transportu USA i Kanady. DOT określa rok oraz tydzień produkcji opony.

Przykładowo kod: DOT 138 informuje, że opona została wyprodukowana w 13 tygodniu 1998 roku. DOT 1008 dotyczy z kolei opony wyprodukowanej w 10 tygodniu 2008 roku.

Wiek opony a jej parametry techniczne

Niepodważalnie stare opony odznaczają się zdecydowanie gorszymi parametrami technicznymi. Parametry opony spadają niemal w postępie wykładniczym do roku oraz stopnia zużycia opony – zwłaszcza gdy podczas eksploatacji ich nie oszczędzaliśmy.

Jeżeli stwierdzimy, że opona ma tzw. „stary DOT”, powinniśmy ją czym prędzej wyrzucić. Kiedy możemy uznać oponę za starą? Dobrym wyznacznikiem są nieobligatoryjne normy, które określają sprzedaż opon używanych. Wedle tych norm nie należy sprzedawać na rynku wtórnym opon starszych niż 36 miesięcy od daty produkcji. Duża część ekspertów uważa, że nie powinno się sprzedawać opon starszych niż rok. Opony motocyklowe warto wymieniać przed upływem 5 lat od terminu ich wyprodukowania.

Jak zweryfikować zużycie opony?

Na zużycie opony wpływ ma nie tylko proces eksploatacyjny (starzenie mechaniczne), ale również starzeniowy. Podczas eksploatacji bieżnik opony ulega regularnemu ścieraniu. Proces starzeniowy wiąże się natomiast z oddziaływaniem na oponę czynników zewnętrznych, takich jak: promieniowanie UV, atak ozonowany i utlenianie.

Poza tym zużycie opony weryfikuje się poprzez pomiar głębokości bieżnika. Jego głębokość nie powinna być mniejsza niż 1,6 mm w przypadku opon szosowych.

Promieniowanie UV

Promieniowanie słoneczne to katalizator utleniania. Energia, która dociera do opony wraz z promieniowaniem UV, powoduje, że cząstki węgla i wodoru zrywają swoje wiązania, dzięki czemu mogą następnie reagować z tlenem. Aby proces ten zachodził w możliwie minimalnym stopniu, na powierzchni opon stosuje się pochłaniacze promieniowania oraz fotostabilizatory. To właśnie pochłaniacze promieniowania nadają oponom czarną barwę.

Utlenianie

Reakcja z tlenem powoduje, że opony stają się kruche i pod wpływem uginania mogą pękać. Wnikanie tlenu do konstrukcji opony jest ułatwiony ze względu na wysokie ciśnienie panujące w jej wnętrzu. Poza tym im wyższa temperatura, tym utlenianie zachodzi szybciej. Co 10 stopni Celsjusza proces przyśpiesza dwukrotnie. Oznacza to, że szybki proces utleniania bezpośrednio związany jest z agresywną jazdą, podczas której opony się nagrzewają. Na szybsze starzenie się opony wpływ ma również przechowywanie motocykla na pełnym słońcu i w wysokich temperaturach.

Atak ozonowy

Ozon to kolejny wróg ogumienia. W przeciwieństwie do tlenu, ozon reaguje wyłącznie powierzchniowo. Reaguje on z nienasyconymi elastomerami, które wykorzystuje się jako składnik mieszanki opon. Ozon reagując z elastomerami, powoduje powierzchniowe pękanie gum. Dodatkowo, gdy opony są użytkowane, powstające naprężenia na ścianach bocznych wypychają materiał, odsłaniając kolejne warstwy materiału narażane na atak ozonowy. W ten sposób pęknięcia stają się coraz większe. Aby zredukować tempo ataku ozonowego, do mieszanki opon implementuje się antyozonanty.

Używane opony? A w życiu!

Kupno opon z rynku wtórnego to dosyć gorący temat. O ile w przypadku czterośladów kupno opon używanych jest w miarę akceptowalne, o tyle zakup używanych opon motocyklowych jest nie do przyjęcia. Związane jest to głównie z o wiele krótszą żywotnością gum motocyklowych i większym narażeniem ich na starzenie zarówno mechaniczne, jak i związane z czynnikami atmosferycznymi. Kupno używanych opon motocyklowych mimo ich niższej ceny jest zwyczajnie nieopłacalne. Takie opony szybko się zużyją, a ich eksploatacja powoduje, że stajemy się potencjalnym zagrożeniem dla ruchu drogowego oraz dla siebie samych.

Naprawy uszkodzonych opon nie bierze się pod uwagę

Opon nie naprawia się – chyba że są to uszkodzenia powierzchowne. Zużyte opony zastępuje się nowymi i nie powinno być tu żadnych wyjątków. Procesów starzeniowych nie można zahamować, a raz uszkodzonej struktury opony nie można przywrócić do stanu pierwotnego. Wszelkie naprawy mogą wyłącznie zatuszować problem, co samo w sobie stwarza jeszcze większe zagrożenie.

Jak użytkować opony, aby zwiększyć ich żywotność?

Pierwsza i podstawowa zasada – regularnie sprawdzaj ciśnienie w oponach i wyrównuj je do wartości rekomendowanych przez producenta opon. Ciśnienie warto sprawdzać nie rzadziej niż co miesiąc. Zbyt małe ciśnienie zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia opony, natomiast zbyt duże powoduje, że jej żywotność spadnie nawet o paręnaście tysięcy kilometrów. Poza tym optymalnie napompowane opony wpływają na ekonomiczne zużywanie paliwa.

Aby zmaksymalizować żywotność opon, należy również prawidłowo wyważać koła. Dzięki odpowiedniemu ich wyważeniu zredukujesz wibracje, a także zapobiegniesz nierównomiernemu zużywaniu bieżnika. Zadbaj o zawory i kapturki zaworów. Dbają one przed uchodzeniem powietrza z opon. Kapturek natomiast pełni funkcję uszczelki oraz chronią zawory przed przedostawaniem się brudu do wnętrza zaworu. Podczas wymiany ogumienia, warto wymieniać także zawory i kapturki.

Dobór opon do motocykla

Opony motocyklowe dobiera się ze względu na styl jazdy oraz maszynę, którą się ujeżdża. Poniżej przedstawiamy dobór poszczególnych opon motocyklowych ze względu na ich przeznaczenie.

Opony szosowe

Najpopularniejsza grupa opon na rynku. W skład opon szosowych zaliczamy opony sportowe, sportowo-turystyczne i turystyczne. Głównie znajdziemy tu opony radialne dedykowane jeździe sportowej. Opony sportowe muszą zapewniać maksymalne osiągi, prowadzić się pewnie, być dynamiczne i bezpieczne przy każdej prędkości.

Opony turystyczne reprezentują sobą bardzo szeroką gamę produktów o różnorodnych parametrach i zastosowaniu. Są to diagonalne lub radialne opony o uniwersalnym charakterze. Opony turystyczne świetnie sprawdzają się na szutrze, asfalcie i każdej innej powierzchni w dowolnych warunkach atmosferycznych, jednocześnie zapewniając wysoki komfort jazdy. Istnieją również kombinacje opon sportowo-turystycznych, które zapewniają wysokie osiągi, jednocześnie zachowując pewien stopień uniwersalności i podwyższonego komfortu. Zobacz, jakie opony szosowe możemy Ci zaoferować.

Opony do jazdy terenowej

Jest to specyficzny rodzaj opon dedykowany jeździe po każdym terenie. Opony do jazdy terenowej posiadają duży bieżnik i tzw. kostkę, która zapewnia dużą przyczepność nawet w najgorszych warunkach. Opony do jazdy terenowej świetnie prowadzą się na zakrętach i minimalizują prawdopodobieństwo uślizgu. W tej kategorii znajdziesz opony dedykowane każdemu rodzajowi terenu, a także opony przeznaczone do jazdy w cyklu mieszanym: teren – asfalt. Takie opony nazywane są oponami enduro. Sprawdź opony do jazdy terenowej od Gmoto.

Opony do skutera

Opony do skuterów to również uniwersalny segment rynku. Od tego rodzaju ogumienia nie oczekuje się wiele. Skutery nie są wymagającymi pojazdami i nie rozpędzają się do dużych prędkości. Zwykle opony do skuterów są oponami diagonalnymi o bezdętkowej konstrukcji. Zobacz nasze opony do skuterów.

Opony do Choppera/Cruisera

Są to opony dostosowane do ciężkich, pomrukujących i wielolitrażowych monstrów. Opony do cruiserów i chopperów zapewniają precyzję prowadzenia oraz wygodną podróż. Opony te nie nadają się do osiągania zawrotnych prędkości, ponieważ nie od tego zostały stworzone. W zamian oferują świetną przyczepność, wzmocnioną konstrukcję dostosowaną do dużych obciążeń oraz długą żywotność. Szukasz opon do chopperów i cruiserów? Sprawdź tę kategorię.

Opony do ATV quad

Opony do ATV i quadów to bardzo szeroka gama produktów uzależniona od nawierzchni, po której się poruszamy. Wyróżniamy opony uniwersalne, sportowe, terenowe, na piasek, na ulice, czy do jazdy w zimie. Opony w czterokołowcach są bardzo istotne, a ich wybór wbrew pozorom nie należy do najprostszych. Chcesz dowiedzieć się więcej o oponach do ATV i quadów? Zerknij do tej kategorii.

Akcesoria

Sklep motocyklowy Gmoto sprzedaje także wszystkie niezbędne akcesoria do opon motocyklowych. Są to między innymi opaski do felg, trzymaki do opon, musy, nakładki dekoracyjne, wentyle i kominki, ciężarki, zestawy naprawcze, tublissy, dętki, narzędzia i wiele więcej. Sprawdź nasz asortyment.