Jak podłączyć lampy, licznik i stacyjkę w WSK 125?

Gdy renowacja WSK 125 dobiega końca, nadchodzi czas na podłączenie prędkościomierza i układu elektrycznego, w którego skład wchodzi stacyjka i oświetlenie. Poniżej znajdziesz szczegółowe porady, jak to wszystko podłączyć krok po kroku.

Przed przystąpieniem do pracy odłącz akumulator. Podczas serwisu pamiętaj o starannym podłączeniu wszystkich kabli oraz osadzeniu żarówek w gniazdach tak, aby strumień światła był skierowany prawidłowo. Jeśli reflektor będzie świecił zbyt wysoko lub zbyt nisko nie zapewnisz sobie dobrego oświetlenia drogi lub narazisz innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo przez oślepienie.

Czego potrzebujesz?

Narzędzia:
  1. Zestaw kluczy płaskich i nasadowych.
  2. Śrubokręt płaski lub krzyżakowy (w zależności od stosowanych śrub).
  3. Szczypce do konektorów (ew. cienkie kombinerki).
Części motocyklowe:
  1. Śruba mocująca obudowę lampy.
  2. Linka licznika (czarna lub biała).
  3. Licznik/prędkościomierz (stary lub nowy typ).
  4. Instalacja elektryczna.
  5. Stacyjka, kluczyk i osłona.
  6. Żarówki.
  7. Wkład lampy przedniej.
  8. Klosz/szkło lampy przedniej.
  9. Lampa tylna.
  10. Klosz tylnej lampy.

Montaż obudowy lampy przedniej

  1. Wsuń obudowę przedniej lampy w mocowania.
  2. Następnie przykręć ją po bokach dwiema śrubami.

Montaż licznika/prędkościomierza

  1. W obudowę przedniej lampy włóż linkę prędkościomierza, a następnie przeciągnij ją przez dolny otwór.
  2. Włóż ramkę licznika w gniazdo obudowy.
  3. W ramkę licznika włóż prędkościomierz.
  4. Na spód prędkościomierza załóż blaszkę mocującą, a następnie dokręć nakrętkę mocującą.
  5. Włóż linkę prędkościomierza w gniazdo i palcami dokręć nakrętkę.
  6. Zakręć przednim kołem i sprawdź działanie licznika.

Podłączenie przewodów

  1. Przez otwór w przedniej lampie przeciągnij wiązkę kabli.
  2. Podłącz przewody do stacyjki zgodnie ze schematem.
  3. Podłącz kable do oprawy przedniej lampy. Pamiętaj, że zasilanie żarówki pozycyjnej płynie ze stacyjki. Masę do oprawy żarówek również „pociągnij” ze stacyjki.
  4. Być może będziesz musiał zarobić konektor na końcu przewodu zasilającego żarówkę podświetlenia licznika. Jeśli nie masz specjalnych szczypiec, możesz zarobić końcówkę cienkimi kombinerkami.
  5. Podłącz zasilanie podświetlenia licznika.
  6. Żarówkę z oprawą włóż do gniazda w liczniku.
  7. Przewód masowy (z okrągłą końcówką) wyjmij z obudowy i przykręć np. od spodu do cybanta mocującego kierownicę.

Montaż stacyjki i elementu optycznego

  1. Umieść stacyjkę w otworze obudowy przedniej lampy.
  2. Przykręć nakrętkę stacyjki od zewnątrz.
  3. (Opcjonalnie) Załóż osłonę stacyjki.
  4. Włóż żarówki w oprawę.
  5. Oprawę żarówek zamontuj w gnieździe odbłyśnika lampy.
  6. Załóż cały element optyczny z ramką do obudowy i przykręć od spodu śrubką.

Montaż lampy tylnej

  1. Załóż lampę na tylnym wsporniku.
  2. Załóż podkładki i przykręć nakrętki.
  3. Przełóż kable przez obudowę i podepnij zgodnie ze schematem.
  4. Załóż żarówki.
  5. Zamontuj tylny klosz, a następnie przykręć go wkrętami/śrubkami.
  6. I gotowe! Teraz możesz cieszyć się odpowiednią widocznością na drodze i dobrym oświetleniem pokonywanej trasy.

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

2 komentarze

  1. Artur pisze:

    Witam czy jest możliwość pobrania schematu podłączenia stacyjki mój schemat nie jest zbyt dokładny
    Podłączenie stacyjki z zapłonu cdi

  2. bartek pisze:

    witam, z jednej strony przewód masowy podłączam do śruby ze spodu kierownicy, a następnie pod który zacisk w stacyjce podpinam konektor z ta masa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *