Jak rozebrać koła i zdjąć opony w WSK 125?

Uszkodzona opona, przebita dętka, zużyte łożyska w piaście – sytuacje, z którymi spotkał się chyba każdy posiadacz motocykla WSK 125. Jeśli Tobie też się to przytrafiło nie martw się! W tym poradniku serwisowym pokażemy Ci jak rozebrać koła i zdjąć opony w Twoim WSK 125 😎

Zanim jednak przejdziemy do zasadniczej części tego wpisu zachęcam Cię do przeczytania poniższych poradników. Dowiesz się z nich, w jaki sposób przygotować się do rozebrania kół i zdejmowania opon.

Czego potrzebujesz?

  1. Łyżek do demontażu opon.
  2. Klucza do zaworków wentyli.
  3. Młotka i wybijaka (do wybicia łożysk z piasty koła).
  4. Wiertarki i wiertła (do rozwiercenia nitów).

Rozbieranie kół

  1. Odkręć nakrętkę i wkład wentyla. Przed przystąpieniem do kolejnego kroku zaczekaj, aż z dętki zejdzie powietrze.
  2. Powciskaj oponę z każdej strony, aby “odkleiła się” od rantu obręczy.
    Dociskanie opony po spuszczeniu powietrza.
  3. Za pomocą łyżek do opon stopniowo wyjmij jedną stronę opony poza rant obręczy. Podważając oponę łyżką wciśnij ją ręką po przeciwnej stronie – znacząco ułatwi Ci to demontaż.
    Podważanie opony łyżkami - demontaż.Podważanie opony łyżką. Demontaż.
  4. Wyciągnij dętkę zaczynając od wyjęcia wentyla z otworu.
    Wyciąganie dętki.
  5. Zdejmij całą oponę z obręczy koła. Nie powinna stawiać oporów, ale w razie potrzeby użyj łyżek do opon.
    Demontaż opony z obręczy.
  6. Za pomocą śrubokrętu wyjmij z piasty podkładkę licznika.
    Podkładka napędu licznika.
  7. Przełóż wybijak przez środek jednego łożyska. Oprzyj go od wewnątrz o drugie łożysko, a następnie wybij je uderzając stopniowo młotkiem.
    Wybijanie łożyska2
  8. Wyjmij tuleję dystansową piasty koła.
  9. Wybij drugie łożysko piasty – również od wewnętrznej strony.
    Wybijanie drugiego łożyska.
  10. Analogicznie rozbierz tylne koło. Piasta zębatki trzyma się na gumach, więc trzeba pomóc sobie łyżkami.
    Demontaż piasty z zębatką tylną poprzed podważanie jej łyżkami.
  11. Tylna zębatka trzyma się na nitach – użyj punktaka i młotka, a następnie je rozwierć.
  12. Z obręczy zdejmij fartuchy.
    Demontaż starego fartucha z obręczy.
  13. Odkręć wszystkie nyple szprych, a następnie wyjmij szprychy przesuwając je w stronę piasty.
    Odkręcanie nypla.Wyjmowanie szprychy.

Mamy nadzieję, że ten poradnik był dla Ciebie pomocny. Chcesz więcej takich poradników o WSK 125? Kliknij tutaj 🙂

Nie zapomnij zasubskrybować naszego kanału na YouTube i polubić fanpage! Tylko tak będziesz na bieżąco ze wszystkimi materiałami, które dla Ciebie tworzymy 😎

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *