Jak rozebrać przednie zawieszenie i kierownicę w WSK 125?
W poniższym poradniku serwisowym pokażemy Ci, w jaki sposób rozebrać przednie zawieszenie i zdemontować kierownicę w Twoim WSK 125. Poniżej znajdziesz listę elementów, których w tym odcinku pozbędzie się nasza warsztatowa WSK 125 😎
Dowiesz się jak zdemontować:
Co będzie Ci potrzebne?
- Zestaw kluczy płasko-oczkowych.
- Śrubokręt płaski i krzyżakowy.
- Wybijak do łożysk.
- Młotek.
- Naczynie – do spuszczenia oleju z lag.
- Klucz hakowy – do pierścieni lag.
Demontaż lag
-
Odkręć górne śruby amortyzatorów.
-
Odkręć korki amortyzatorów.
-
Odkręć śruby korpusów amortyzatorów w półce dolnej.
-
Wyjmij lagi.
Demontaż kierownicy
-
Odkręć śruby korpusu manetki gazu.
-
Zdejmij górę korpusu.
-
Wyjmij końcówkę linki z manetki.
-
Wysuń manetkę z kierownicy.
-
Wyjmij linkę z dolnej części korpusu.
-
Odkręć śrubę mocującą korpus klamki hamulca przedniego.
-
Wysuń całość.
-
Odkręć śrubę przełącznika i wyjmij przełącznik.
-
Wybij gumę kierownicy.
-
Odkręć śrubę mocującą korpus klamki sprzęgła.
-
Wysuń całość.
-
Od spodu odkręć nakrętki obejm kierownicy.
-
Zdejmij przewód masowy.
-
Zdejmij cybanty i zabierz kierownicę.
-
Przełącznik możesz wyjąć z obudowy. Odkręć śrubki zaciskowe kabli i wyjmij kable.
Demontaż półek ze sztycą, łożysk z koszykami i osłon amortyzatorów
-
Odkręć nakrętkę sztycy i zdejmij podkładkę.
-
Zdejmij górną półkę – jeśli będzie stawiała opór użyj gumowego młotka.
-
Odkręć śruby osłon z dolnej półki i zdejmij je.
-
Odkręć nakrętkę łożyska główki ramy.
-
Zdejmij górną miskę łożyska.
-
Wyjmij w dół sztycę z półką dolną – uważaj mogą posypać się kulki łożysk.
-
Przy pomocy specjalnego wbijaka i młotka wybij koszyki z główki ramy do zewnątrz.
Rozbieranie amortyzatorów
-
Przewracając amortyzatory do góry nogami wylej olej i wyjmij sprężynę.
-
Odkręć dolną nakrętkę lagi.
-
Przy pomocy klucza hakowego odkręć pierścień.
-
Wyjmij lagę.
Chcesz być na bieżąco z innymi poradnikami o WSK 125 i nie tylko? Polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube! 😎