Jak rozebrać przednie zawieszenie i kierownicę w WSK 125?

W poniższym poradniku serwisowym pokażemy Ci, w jaki sposób rozebrać przednie zawieszenie i zdemontować kierownicę w Twoim WSK 125. Poniżej znajdziesz listę elementów, których w tym odcinku pozbędzie się nasza warsztatowa WSK 125 😎

Dowiesz się jak zdemontować:

Co będzie Ci potrzebne?

  1. Zestaw kluczy płasko-oczkowych.
  2. Śrubokręt płaski i krzyżakowy.
  3. Wybijak do łożysk.
  4. Młotek.
  5. Naczynie – do spuszczenia oleju z lag.
  6. Klucz hakowy – do pierścieni lag.

Demontaż lag

  1. Odkręć górne śruby amortyzatorów.
    Odkręcanie górnej śruby amortyzatora.
  2. Odkręć korki amortyzatorów.
    Odkręcony korek amortyzatora.
  3. Odkręć śruby korpusów amortyzatorów w półce dolnej.
    Odkręcanie śruby korpusu amortyzatora.
  4. Wyjmij lagi.
    Wyjmowanie lagi.

Demontaż kierownicy

  1. Odkręć śruby korpusu manetki gazu.
    Odkręcanie śruby korpusu manetki.
  2. Zdejmij górę korpusu.
  3. Wyjmij końcówkę linki z manetki.
    Wyjmowanie końcówki linki gazu z manetki.
  4. Wysuń manetkę z kierownicy.
    Kieorwnica bez manetki.
  5. Wyjmij linkę z dolnej części korpusu.
  6. Odkręć śrubę mocującą korpus klamki hamulca przedniego.
    Odkręcanie śruby korpusu dźwigni hamulca.
  7. Wysuń całość.
  8. Odkręć śrubę przełącznika i wyjmij przełącznik.
    Odkręcanie przełącznika.Wyjęty przełącznik.
  9. Wybij gumę kierownicy.
  10. Odkręć śrubę mocującą korpus klamki sprzęgła.
  11. Wysuń całość.
  12. Od spodu odkręć nakrętki obejm kierownicy.
    Odkręcanie nakrętki cybantu.
  13. Zdejmij przewód masowy.
  14. Zdejmij cybanty i zabierz kierownicę.
    Demontaż cybantu.
  15. Przełącznik możesz wyjąć z obudowy. Odkręć śrubki zaciskowe kabli i wyjmij kable.

Demontaż półek ze sztycą, łożysk z koszykami i osłon amortyzatorów

  1. Odkręć nakrętkę sztycy i zdejmij podkładkę.
    Odkręcanie nakrętki sztycy.
  2. Zdejmij górną półkę – jeśli będzie stawiała opór użyj gumowego młotka.
    Demontaż górnej półki.
  3. Odkręć śruby osłon z dolnej półki i zdejmij je.
    Odkręcanie śruby korpusu.Zdjęty korpus.
  4. Odkręć nakrętkę łożyska główki ramy.
    Odkręcanie nakrętki łożyska główki ramy.
  5. Zdejmij górną miskę łożyska.
    Demontaż górnej miski.
  6. Wyjmij w dół sztycę z półką dolną – uważaj mogą posypać się kulki łożysk.
    Wyjmowanie sztycy z dolną półką.
  7. Przy pomocy specjalnego wbijaka i młotka wybij koszyki z główki ramy do zewnątrz.
    Wybijanie dolnego koszyka łoż. gł. ramy.Wybity górny koszyk.

Rozbieranie amortyzatorów

  1. Przewracając amortyzatory do góry nogami wylej olej i wyjmij sprężynę.
    Wylewanie oleju z lagi i wyjmowanie sprężyny.
  2. Odkręć dolną nakrętkę lagi.
    Odkręcanie dolnej nakrętki lagi.
  3. Przy pomocy klucza hakowego odkręć pierścień.
    Odkręcanie pierścienia.
  4. Wyjmij lagę.
    Rozbieranie lagi.

Chcesz być na bieżąco z innymi poradnikami o WSK 125 i nie tylko? Polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube! 😎

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *