Jak rozebrać stator w WSK 125?

Elektryka w motocyklu WSK 125 lubi czasem odmówić posłuszeństwa. Jeśli szykujesz się do wymiany cewki, kondensatora lub przerywacza ten poradnik będzie dla Ciebie bardzo pomocny.  Poniżej krok po kroku pokażemy Ci, w jaki sposób rozebrać stator na części pierwsze.

Co będzie Ci potrzebne?

  1. Śrubokręt płaski.
  2. Klucz płaski.
  3. Obcinaczki.

Rozbieranie statora

  1. Odkręć mocowanie kondensatora, a następnie go wyjmij.
    Odkręcanie mocowania kondensatora.
  2. Zdejmij zawleczkę przerywacza i wyciągnij go.
    Wyjmowanie przerywacza.
  3. Odkręć nakrętkę mocującą przewód od korpusu regulacji.
    Odkręcanie nakrętki mocującą kabel przy regulacji.
  4. Wyjmij korpus.
    Zdjęty korpus regulacji.
  5. Odkręć cewki świetlne.
    Odkręcanie cewki świetlnej.
  6. Odkręć cewkę zapłonową.
    Odkręcanie cewki zapłonowej.
  7. Odkręć cewkę ładowania i zdemontuj śrubę z kabla.
    Odkręcanie cewki ładowania.
  8. Odkręć poduszkę smarną.
    Odkręcanie poduszki smarnej.
  9. W celu wyjęcia cewki świetlnej musisz usunąć konektory z kabli.
    Odcinanie kabli cewek świetlnych od wspólnego konektora.Wyjmowanie cewek świetlnych.

Niedługo na naszym blogu pojawi się poradnik serwisowy o wymianie poszczególnych elementów statora i montażu w silniku. Znajdziesz go pod tym linkiem 🙂

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.