Jak w WSK 125 podłączyć wiązkę elektryczną i zapłon CDI?

Remont WSK 125 trwa w najlepsze – tym razem pokażemy Ci, w jaki sposób prawidłowo podłączyć wiązkę elektryczną i zamontować zapłon CDI. Pamiętaj, że układ elektryczny musi być podłączony zgodnie ze schematem (kupując wiązkę elektryczną lub zapłon w Gmoto.pl otrzymasz go w zestawie) – w innym przypadku nie zajedziesz daleko 😉

Chcesz być na bieżąco z poradnikami serwisowymi o WSK 125 i innych motocyklach? Obserwuj naszego bloga i polub nasz fanpage. Dzięki temu zyskasz dostęp do materiałów z całej renowacji WSK 125 i nie tylko!

Przygotuj sobie:

  • Zestaw podstawowych narzędzi.
  • Kilka – kilkanaście opasek zaciskowych (trytytek) – przydadzą się do zamontowania cewki, modułu i regulatora. Producent nie przewiduje montażu tych elementów w konkretnym miejscu, więc zamontuj je według własnego uznania.
  • Cierpliwość – o ile nie jesteś zawodowym elektrykiem i nie robisz tego na co dzień, to uwierz nam, że jest z tym trochę zabawy. Ale nie martw się! Na pewno sobie poradzisz 😎

Jakich części potrzebujesz?

  1. Zestaw z zapłonem CDI.
  2. Klakson.
  3. Wiązka elektryczna – pamiętaj, że różnią się one pomiędzy wersjami B1 i B3.
  4. Automat stopu.
  5. Akumulator.
  6. Pasek akumulatora, który unieruchomi go w odpowiedniej pozycji.
  7. Inne elementy układu elektrycznego (jeśli zauważyłeś, że coś wymaga wymiany).

Podłączenie zapłonu CDI i wiązki elektrycznej

  1. Przełóż wiązkę kabli przez otwór starego przewodu WN.
    Przekładanie wiązki elektrycznej iskrownika.
  2. Zamontuj podstawę z iskrownikiem i przykręć trzema śrubami.
    Przykręcanie podstawy iskrownika.
  3. Załóż magneto i przykręć nakrętkę wału – pamiętaj o klinie.
    Magneto.
  4. Przełóż gumową przelotkę przez przewody i załóż w otworze w karterze. Aby łatwiej szło, możesz użyć lubrykantu.
    Montaż pzelotki wiązki silnika.Przelotka wiązki silnika w karterze.
  5. Zamontuj regulator napięcia, moduł zapłonowy i cewkę zapłonową w dogodnym miejscu.
    Regulator napięcia CDI.Moduł zapłonowy CDI.Cewka zapłonowa CDI.
  6. Załóż fajkę na świecę.
    Fajka świecy.
  7. Zamontuj klakson i podłącz przewody.
    Montaż klaksonu.Podpinanie przewodów klaksonu.
  8. Wszelkie kable z masą – z oczkowymi konektorami – załóż na śrubę mocującą klakson i dokręć nakrętką. Postępuj zgodnie ze schematem elektrycznym dołączonym do wiązki i zestawu CDI.
    Podłączanie masy pod śrubę klaksonu.
  9. Podłącz pozostałe przewody zgodnie z załączonym schematem.
    Kable.
  10. Przykręć czujnik hamulca tylnego.
    Montaż czujnika stopu.
  11. Prawdopodobnie będziesz musiał dorobić kabel masowy do czujnika stopu. Przeciągnij przewód przez izolację kabla czujnika i zarób odpowiednie konektory na obu końcach.
    Przeciąganie kabla.Zarobiony konektor oczkowy na kablu (góra).
  12. Podłącz przewody czujnika hamulca.
    Podłączony czujnik stopu.
  13. Zamontuj pasek akumulatora przekładając go przez skrzynkę narzędziową i – zabezpieczając trzpieniem – włóż akumulator, a następnie zapnij pasek.
    Górne mocowanie paska akumulatora w skrzynce narzędziowej.Montaż paska akumulatora.Zamontowany akumulator.
  14. Podłącz prawidłowo przewody do akumulatora.
    Podłączony akumulator.
  15. Zabezpiecz wiązkę elektryczną przed przemieszczaniem, np. za pomocą opasek zaciskowych.
    Spinanie wiązki elektrycznej na ramie.

Wiązka elektryczna i zapłon CDI podłączone? Wiemy, że dobrze Ci poszło! 😎 Chcesz być na bieżąco z innymi materiałami o WSK 125? Obserwuj naszego bloga i polub nasz fanpage!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.