Jak w WSK 125 podłączyć wiązkę elektryczną i zapłon CDI?
Remont WSK 125 trwa w najlepsze – tym razem pokażemy Ci, w jaki sposób prawidłowo podłączyć wiązkę elektryczną i zamontować zapłon CDI. Pamiętaj, że układ elektryczny musi być podłączony zgodnie ze schematem (kupując wiązkę elektryczną lub zapłon w Gmoto.pl otrzymasz go w zestawie) – w innym przypadku nie zajedziesz daleko 😉
Chcesz być na bieżąco z poradnikami serwisowymi o WSK 125 i innych motocyklach? Obserwuj naszego bloga i polub nasz fanpage. Dzięki temu zyskasz dostęp do materiałów z całej renowacji WSK 125 i nie tylko!
Przygotuj sobie:
- Zestaw podstawowych narzędzi.
- Kilka – kilkanaście opasek zaciskowych (trytytek) – przydadzą się do zamontowania cewki, modułu i regulatora. Producent nie przewiduje montażu tych elementów w konkretnym miejscu, więc zamontuj je według własnego uznania.
- Cierpliwość – o ile nie jesteś zawodowym elektrykiem i nie robisz tego na co dzień, to uwierz nam, że jest z tym trochę zabawy. Ale nie martw się! Na pewno sobie poradzisz 😎
Jakich części potrzebujesz?
- Zestaw z zapłonem CDI.
- Klakson.
- Wiązka elektryczna – pamiętaj, że różnią się one pomiędzy wersjami B1 i B3.
- Automat stopu.
- Akumulator.
- Pasek akumulatora, który unieruchomi go w odpowiedniej pozycji.
- Inne elementy układu elektrycznego (jeśli zauważyłeś, że coś wymaga wymiany).
Podłączenie zapłonu CDI i wiązki elektrycznej
-
Przełóż wiązkę kabli przez otwór starego przewodu WN.
-
Zamontuj podstawę z iskrownikiem i przykręć trzema śrubami.
-
Załóż magneto i przykręć nakrętkę wału – pamiętaj o klinie.
-
Przełóż gumową przelotkę przez przewody i załóż w otworze w karterze. Aby łatwiej szło, możesz użyć lubrykantu.
-
Zamontuj regulator napięcia, moduł zapłonowy i cewkę zapłonową w dogodnym miejscu.
-
Załóż fajkę na świecę.
-
Zamontuj klakson i podłącz przewody.
-
Wszelkie kable z masą – z oczkowymi konektorami – załóż na śrubę mocującą klakson i dokręć nakrętką. Postępuj zgodnie ze schematem elektrycznym dołączonym do wiązki i zestawu CDI.
-
Podłącz pozostałe przewody zgodnie z załączonym schematem.
-
Przykręć czujnik hamulca tylnego.
-
Prawdopodobnie będziesz musiał dorobić kabel masowy do czujnika stopu. Przeciągnij przewód przez izolację kabla czujnika i zarób odpowiednie konektory na obu końcach.
-
Podłącz przewody czujnika hamulca.
-
Zamontuj pasek akumulatora przekładając go przez skrzynkę narzędziową i – zabezpieczając trzpieniem – włóż akumulator, a następnie zapnij pasek.
-
Podłącz prawidłowo przewody do akumulatora.
-
Zabezpiecz wiązkę elektryczną przed przemieszczaniem, np. za pomocą opasek zaciskowych.
Wiązka elektryczna i zapłon CDI podłączone? Wiemy, że dobrze Ci poszło! 😎 Chcesz być na bieżąco z innymi materiałami o WSK 125? Obserwuj naszego bloga i polub nasz fanpage!
Witam pytanko co do podłączenia akumulatora z cdi wsk 1 czerwony z regulatora na aku a 2 czerwony z cego idzie na aku , bo są 2 czerwone na zacisku +
Moglibyście bardzie pokazać który przewód z którym jakieś fotki np . Facet zakrywa ręką wszystko i czasami nie widać z czym to łączy
Dziękujemy za opinię! 🙂 Weźmiemy ją pod uwagę podczas tworzenia następnych poradników i – jeśli to będzie możliwe – zaktualizujemy również ten wpis o nowe zdjęcia 🙂