Jak w WSK 125 zmienić zapłon na elektroniczny CDI?

Zastanawiałeś się, w jaki sposób możesz zmniejszyć awaryjność swojego WSK 125? Jeśli tak, to w tym poradniku serwisowym znajdziesz odpowiedź! Poznaj wszystkie mocne strony elektronicznego zapłonu CDI i dowiedz się, jak prawidłowo zamontować go w swojej maszynie.

Zanim zabierzesz się do czytania tego poradnika polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube – dzięki temu będziesz na bieżąco ze wszystkimi materiałami, które przygotowujemy specjalnie dla ciebie.

Zalety elektronicznego zapłonu CDI

  • Większa wydajność.
  • Łatwiejsza regulacja.
  • Stabilniejsze ładowanie.
  • Bezobsługowa eksploatacja.
  • Mniejsza awaryjność — koniec problemów z przerywaczem i kondensatorem!

Pamiętaj!

Zastępując tradycyjny zapłon elektronicznym CDI koniecznie będziesz musiał wymienić cały osprzęt z 6V na 12V. Oznacza to, że w odstawkę pójdą m.in. wszystkie żarówki oraz klakson.

Co będzie ci potrzebne?

  1. Płaski śrubokręt.
  2. Klucz nasadowy do odkręcenia nakrętki wału.
  3. Ściągacz koła magnesowego (do tradycyjnego, starego typu).
  4. Klucz / śrubokręt do odkręcenia klem akumulatora.
  5. Nowy zestaw zapłonowy od Gmoto.

Wymiana iskrownika

  1. Odkręć pokrywę iskrownika i odłóż ją na bok.
    Stary zapłon.
  2. Odkręć nakrętkę wału i zdejmij podkładkę.
    Odkręcanie nakrętki wału.
  3. Przy użyciu ściągacza zdemontuj koło magnesowe.
    Demontaż starego magneta za pomocą ściągacza.
  4. Odkręć iskrownik.
    Odkręcanie śruby starego iskrownika.
  5. Wykręć fajkę z przewodu WN. 
  6. Wyjmij iskrownik z przewodem. 
  7. Odkręć przewody od szpilek izolatorów.
    Odkręcanie starych przewodów od izolatorów.
  8. Zamontuj nowy iskrownik poprzez przełożenie przewodów przez otwór starego przewodu WN. Możesz ułatwić sobie pracę owijając kable stretchem i smarując je czymś, co zmniejszy tarcie. 
    Przeciąganie przewodów przez przelotkę gumową.
  9. Następnie przykręć podstawę do karteru za pomocą trzech śrub.
    Przykręcanie śruby podstawy iskrownika.
  10. Załóż magneto. Sprawdź, czy klin dobrze siedzi w rowku umieszczonym na wale.
    Magneto.
  11. Dokręć nakrętkę wału. 
  12. W dogodnym miejscu zamontuj nowy moduł zapłonowy, regulator napięcia i cewkę zapłonową.
    Montaż cewki, modułu i regulatora na ramie.
  13. Zgodnie z załączonym schematem podłącz przewody.
    Przewody.
  14. Pozostałe przewody podłącz zgodnie ze schematem do akumulatora. Pamiętaj, że pierwszy podłączamy plus.
    Podpięty akumulator.

Nie zapomnij polubić naszego fanpage i zasubskrybować kanału na YouTube! Liczymy na ciebie.

Wiktor Karczewski

Moja przygoda z motocyklami zaczęła się klasycznie - od Ogara, przez WSK 125, do chińskiego skutera. Na WSK 125 zjeździłem pół Polski i Skandynawię, a na Chińczyku kręciłem się zimą po Bieszczadach i jesienią po Finlandii. Obecnie ujeżdżam polsko-chińską myśl techniczną, czyli Rometa SCMB 125. Doskonały motocykl do dojazdów do pracy ;)

4 komentarze

  1. Grzegorz pisze:

    Ok wszystko pięknie, ale jak ustawić ten zapłon?

  2. Damian pisze:

    A co z Kablami do świateł i stacyjki?
    Trzeba dokupić całą wiązkę kabli pod CDI ? Aby móc podłączyć światła?

    • Wiktor Karczewski pisze:

      Tak, zakup wiązki jest konieczny. Instalacja 12V ma więcej elementów niż oryginalna 6V, więc seryjna instalacja nie będzie kompatybilna z zapłonem CDI.

  3. Mario pisze:

    Witam, zakupiłem zapłon Cdi, pytanie czy po uruchomieniu motoru powinien iskrzec zapłon bo u mnie coś tam w środku iskrzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *