Jak wymienić łańcuch i zębatki w motocyklu? Podpowiadamy, jak ograniczyć koszty serwisu

Szykujesz się do wymiany napędu w swoim motocyklu? Mamy dla ciebie kilka istotnych informacji o tym, jak wydłużyć czas pracy napędu i zaoszczędzić sporo gotówki!

Regularny serwis napędu a bezpieczeństwo i komfort jazdy

Napęd motocyklowy pozwala na przeniesienie mocy i momentu obrotowego z silnika na tylne koło jednośladu. Jego stan techniczny przekłada się jednak nie tylko na osiągi, ale również na twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy — niezależnie od klasy motocykla i terenu, w jakim jeździsz. Regularny serwis i wymiana na czas to dwie czynności, dzięki którym unikniesz szarpnięć podczas przyspieszania i redukowania przełożeń oraz wyeliminujesz ryzyko zerwania łańcucha, które — w najgorszych przypadkach — może skończyć się poważnymi uszkodzeniami ciała i motocykla. Prawidłowa eksploatacja napędu motocyklowego to również mniejsze koszty! Jeśli zadbasz o odpowiedni naciąg i smarowanie łańcucha napędowego, wydłużysz żywotność całego napędu, co oznacza rzadszą wymianę zestawu i więcej gotówki w portfelu.

Co ile wymieniać napęd w motocyklu?

Prawidłowo eksploatowany napęd — czyszczony i smarowany według zaleceń producenta motocykla lub samego napędu — w motocyklu drogowym powinien spokojnie wytrzymać od 25 000 do 30 000 kilometrów. W maszynach klasy cross i enduro jest to z kolei sprawa bardzo indywidualna, a żywotność zestawu napędowego zależy od intensywności i stylu jazdy, a także terenu, w jakim porusza się jednoślad. Co więcej, właściciele motocykli crossowych zazwyczaj nie planują wymiany podzespołów po przejechaniu danej ilości kilometrów, natomiast większą wagę przykładają do motogodzin i faktycznego zużycia podzespołów.

Jakość napędu a czas eksploatacji

Jakość wykonania i użytych materiałów ma istotny wpływ na czas eksploatacji łańcucha napędowego i zębatek. Szczególnie w mocniejszych motocyklach, w których napęd musi wytrzymać duże przeciążenia, oraz maszynach wyczynowych, które dostają solidny wycisk w terenie lub na torach wyścigowych. Dlatego, jeśli zależy ci na długim czasie eksploatacji, maksymalnej trwałości i rzadszych wymianach powinieneś zdecydować się na łańcuch napędowy i zębatki wysokiej jakości, co do których masz pewność, że zostały wykonane z należytą uwagą.

Łańcuchy i zębatki marki Afam

Zestawy napędowe marki Afam to nowość w naszej ofercie, jednak od samego początku cieszą się dużym zainteresowaniem. Największe wrażenie robi ich trwałość — montując zestaw napędowy Afam w swoim motocyklu, możesz wydłużyć eksploatację napędu nawet o 3750 kilometrów. Jest to zasługa najwyższej jakości wykonania, bardzo dobrych materiałów i autorskich technologii, które razem czynią z łańcuchów napędowych i zębatek marki Afam jedne z najlepszych produktów na rynku w swojej kategorii. Zobacz ofertę zestawów napędowych marki Afam w Gmoto.

Zobacz inne artykuły o napędzie motocyklowym

Najważniejsze informacje o marce Afam

  • Cechy wyróżniające łańcuchy napędowe i zębatki Afam
  • Afam w motorsporcie
  • Jak wydłużyć eksploatację napędu o 3750 kilometrów?

Przejdź do artykułu

Wiktor Karczewski

Moja przygoda z motocyklami zaczęła się klasycznie - od Ogara, przez WSK 125, do chińskiego skutera. Na WSK 125 zjeździłem pół Polski i Skandynawię, a na Chińczyku kręciłem się zimą po Bieszczadach i jesienią po Finlandii. Obecnie ujeżdżam polsko-chińską myśl techniczną, czyli Rometa SCMB 125. Doskonały motocykl do dojazdów do pracy ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *