Jak wymienić lub zregenerować zawór membranowy w silniku Minarelli Horizontal AC?

Zawór membranowy Minarelli Horizontal AC/LCJeżeli zauważyłeś spadek osiągów twojego silnika a twój filtr powietrza zabrudzony jest mieszanką paliwowo-olejową to najprawdopodobniej winny będzie zawór membranowy, którego zadaniem jest wyeliminowanie powtórnego powrotu mieszanki ze skrzyni korbowej.

Co będzie potrzebne?

  • klucz 10mm,
  • imbus 5mm,
  • nowy zawór lub nowe płytki zaworu,
  • w przypadku regeneracji zaworu, płaska powierzchnia i papier ścierny o gramaturze 600,
  • nowe uszczelki pomiędzy karter a zawór i zawór a krócieć (jeżeli stare są uszkodzone).

Demontaż zaworu

  1. Odkręć kufer, przymocowany jest on na 4 śrubach, które ujrzysz po otworzeniu siedzenia.
  2.  Pod kufrem ujrzysz gaźnik oraz gumowy króciec.
  3. Odkręć 4 śruby króćca ssącego kluczem imbusowym 5mm i zdemontuj go.

Regeneracja starego zaworu i wymiana płytek

  1. Pod nim ujrzysz zawór. Wyciągnij zawór i popatrz przez niego pod światło, jeżeli widoczne są szczeliny lub końcówki płytek są postrzępione to konieczna będzie ich wymiana (zalecamy użycie w tym celu tuningowych płytek wykonanych z carbon’u lub kevlar’u).
  2. Jeżeli po wymianie płytek wciąż widoczna jest szczelina to najprawdopodobniej powierzchnia zaworu jest wytarta i konieczne będzie dotarcie jej lub wymiana na nowy zawór.
  3. W celu dotarcia powierzchni zaworu potrzebna ci będzie w 100% płaska powierzchnia oraz lekko ścierny papier wodny (np. o gramaturze 2500). Przed docieraniem powierzchni upewnij się, że robisz to na płaskim miejscu.
  4. Po dotarciu przykręć płytki do zaworu i jeszcze raz upewnij się, że leżą one w prawidłowy sposób, jeżeli jednak nie zauważyłeś efektów to powtórz operację aż do widocznego skutku.
  5. Jeżeli dotarłeś już swój zawór lub po prostu kupiłeś nowy to czas najwyższy przystąpić do montażu. Przy ponownym składaniu zwróć uwagę na uszczelkę znajdująca się pomiędzy króćcem ssącym a karterem, jeżeli jest ona uszkodzona to konieczna będzie jej wymiana.

Ponowny montaż

  1. Załóż nową uszczelkę pomiędzy karter a zawór.
  2. Zamontuj zawór membranowy.
  3. Załóż nową uszczelkę pomiędzy króciec a zawór
  4. Ponownie przyłóż króciec ssący i przykręć go 4 śrubami imbusowymi.
  5. Włóż kufer i przykręć go wszystkimi 4 śrubami.

Jeżeli twój stary zawór nie zapewniał odpowiedniej szczelności to widoczne rezultaty ujrzysz już po pierwszej przejażdżce, jednak minie jeszcze wiele kilometrów zanim twój filtr wyschnie.

Zawory membranowe do skuterów z silnikami Minarelli Horizontal AC i LC

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.