Jak wymienić pasek napędowy w Minarelli Horizontal AC/LC?

Pasek Napędowy Minarelli Horizontal AC/LCPo co wymieniać pasek napędowy? Jeżeli posiadasz skuter po modyfikacjach to musisz pamiętać o tym, że twój pasek będzie zużywał znacznie szybciej i koniecznie będzie częstsza wymiana i częstsza kontrola jego stanu. W seryjnych skuterach również jest to część, która się zużywa i wpływa negatywnie na osiągi.

Po co wymieniać pasek napędowy?

Jeżeli czujesz, że twój silnik osiąga za wysokie obroty a napęd był już wyregulowany, to najprawdopodobniej twój pasek jest już nadmiernie wytarty i wariator nie jest już w stanie wsunąć go na samą górę. W tym przypadku konieczna jest wymiana paska na nowy.

Co będzie potrzebne?

  • imbus 5mm,
  • klucz pneumatyczny lub blokada wariatora i blokada sprzęgła,
  • klucz 17mm,
  • nowy pasek.

Demontaż pokrywy oraz części napędu

  1. Odkręć pokrywę napędu przy pomocy klucza imbusowego 5mm. Pod pokrywą ujrzysz przeciwtalerz, wariator, pasek, dzwon, sprzęgło, korektor momentu obrotowego, jeżeli posiadasz klucz pneumatyczny lub blokadę wariatora to samo odkręcenie nakrętki wariatora to nic trudnego, jeżeli takich narzędzi to operacja odkręcenia nakrętki wału może się wiązać z możliwością uszkodzenia przeciwtalerza. Istnieje możliwość bezpiecznego odkręcenia nakrętki przy użyciu młotka i klucza płaskiego, jednak nie w każdym przypadku zda to egzamin.
  2. Po odkręceniu nakrętki i ściągnięciu przeciwtalerza ujrzycie tuleje wariatora i na niej nałożony pasek.
  3. Odkręć nakrętkę dzwonu, możesz zrobić to przy użyciu klucza pneumatycznego lub klucza płaskiego ( jeżeli odkręcasz nakrętkę przy użyciu klucza płaskiego to musisz nacisnąć tylny hamulec) lecz nie jest to zbyt zdrowe dla przełożeń, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie blokada dzwonu, którą możesz nabyć w naszym sklepie.
  4. Ściągnij dzwon i sprzęgło z korektorem momentu obrotowego.
  5. Ściągnij stary pasek z kół pasowych.

Montaż

  1. Załóż nowy pasek na koła pasowe korektora momentu obrotowego.
  2. Włóż dzwon i przykręć go przy użyciu klucza pneumatycznego lub blokady dzwonu i klucza płaskiego (możesz zrobić to na zasadzie wciśnięcia tylnego hamulca i dokręcenia nakrętki kluczem płaskim, lecz nie jest to zbytnio zdrowe dla przełożeń).
  3. Nałóż pasek na tuleje wariatora.
  4. Przykręć przeciwtalerz przy użyciu klucza pneumatycznego lub młotka i płaskiego klucza (tak jak robiłeś to podczas odkręcania nakrętki).
  5. Przykręć pokrywę napędu wszystkimi śrubami przy użyciu klucza imbusowego 5mm.

Przez ok. 50km twój nowy pasek będzie się docierał (układał do kół pasowych), tak więc staraj się nie jeździć na pełnym gazie. Pamiętaj o porządnym dokręceniu obu nakrętek!!!

Paski napędowe do skuterów z silnikiem Minarelli Horizontal AC i LC

2 komentarze

  1. Aerx pisze:

    Wymieniłem pasek i rolki takie same jak były i vmax 50 łapie muła

    • Wiktor Karczewski pisze:

      Jeśli rolki wariatora nie zostały dobrane prawidłowo, to faktycznie skuter może „łapać muła”. Skontaktuj się z nami, chętnie doradzimy odpowiedni zestaw do twojego skutera!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *