Jak założyć nowy tłok i cylinder w Motorynce – Romecie Pony?

Z tego poradnika dowiesz się, jak prawidłowo zamontować kompletny zestaw cylindra – czyli szczegółowe omówienie montażu łożyska, pierścieni, tłoka, uszczelek, cylindra i głowicy 🙂

Pamiętaj, że podczas tej naprawy musisz zachować szczególną czystość – a wręcz sterylność 😉 – wszystkich części, narzędzi i stanowiska pracy. Nie zapominaj również o czystych dłoniach/rękawiczkach. 

Uważaj, aby podczas naprawy nic nie wpadło do skrzyni korbowej. Zwróć również uwagę na to, aby zabezpieczenia sworznia i pierścienie były odpowiednio zamontowane (muszą być dobrze osadzone w rowkach). Zanim przystąpisz do serwisu skompletuj niezbędne części motocyklowe i narzędzia – listę znajdziesz poniżej 🙂

Czego potrzebujesz?

Narzędzia:

  1. Klucz nasadowy.
  2. Wąskie szczypce.
  3. Olej do mieszanki paliwowej (użyjesz go do smarowania montowanych elementów).

Części motocyklowe:

  1. Tłok i pierścienie.
  2. Głowica.
  3. Cylinder.
  4. Uszczelka pod głowicę.
  5. Uszczelka pod cylinder.
  6. Łożysko lub tuleja korbowodu / sworznia tłoka (w zależności od posiadanego modelu silnika).

Montaż tłoka i cylindra

  1. Łożysko igiełkowe posmaruj olejem mieszankowym i włóż je do górnej główki korbowodu.
    Łożysko igiełkowe w korbowodzie.
  2. Z jednej strony tłoka załóż zabezpieczenie sworznia.
    Zabezpieczenie sworznia.
  3. Załóż pierścienie na tłok.
    Montaż pierścieni na tłoku.
  4. Załóż sworzeń montując tłok na korbowodzie (strzałką do wydechu).
    Montaż tłoka, wciskanie sworznia.
  5. Załóż drugie zabezpieczenie sworznia.
    Montaż zabezpieczenia sworznia z drugiej strony.
  6. Wkręć szpilki cylindra.
  7. Załóż uszczelkę cylindra.
    Zakładanie uszczelki cylindra.
  8. Wsuń na tłok cylinder posmarowany olejem. Zakładając go, ściśnij pierścienie pilnując ich pozycji względem zamków.
    Zakładanie cylindra na tłok.
  9. Załóż uszczelkę głowicy.
    Zakładanie uszczelki głowicy.
  10. Zamontuj głowicę.
    Montaż głowicy.
  11. Przykręć stopniowo nakrętki i dokręć na krzyż.
    Dokręcanie nakrętki głowicy.

I gotowe! 😎 Inne poradniki serwisowe o Motorynce – Romecie Pony znajdziesz tutaj.

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *