Jak zamontować cylinder, tłok i głowicę w silniku AM6?

W tym poradniku serwisowym pokażemy Ci, jak zamontować cylinder, tłok, głowicę i czujnik temperatury wody w silniku AM6. Przygotuj niezbędne narzędzi i części z listy poniżej i zaczynamy! 🙂

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw podstawowych narzędzi.
  2. Zestaw kluczy nasadowych.
  3. Klucz dynamometryczny.
  4. Silikon wysokotemperaturowy (uszczelnisz nim połączenia kanałów płynu chłodzącego).
  5. Łożysko igiełkowe sworznia tłoka.
  6. Zestaw uszczelek cylindra i głowicy (dobrany pod konkretny cylinder, jeśli w Twoim motocyklu nie jest zamontowany oryginalny).
  7. Zestaw cylinder+głowica+tłok (jeśli Twój stary zestaw wymaga wymiany).

Montaż głowicy, cylindra i tłoka

  1. Na tłok zamontuj pierścienie i załóż z jednej strony zabezpieczenie sworznia.
    Montaż pierścieni na tłoku.Montaż pierwszego zabezpieczenia sworznia.
  2. Wlej trochę oleju na dolny czop korbowodu.
    Wstrzykiwanie odrobiny oleju na dolny czop korbowodu.
  3. Załóż uszczelkę pod cylinder.
    Montaż uszczelki pod cylinder.
  4. Posmaruj olejem łożysko sworznia i włóż w górną główkę korbowodu.
    Smarowanie łożyska igiełkowego.Łożysko główki ramy w główce korbowodu.
  5. Zamontuj tłok strzałką w stronę okna wydechowego wkładając sworzeń przez tłok i korbowód. Załóż drugie zabezpieczenie sworznia.
    Montaż zabezpieczenia sworznia.
  6. Upewnij się, że zabezpieczenia sworznia tłokowego idealnie siedzą w rowkach.
    Sprawdzanie zabezpieczeń sworznia małym śrubokrętem.
  7. Ustaw pierścienie tłokowe odpowiednio do zamków na tłoku.
  8. Miejsce styku łączenia kanału chłodzącego możesz posmarować cienką warstwą silikonu.
    Silikonowanie okna wodnego.
  9. Posmaruj powierzchnię tulei cylindrowej olejem.
    Smarowanie cylindra.
  10. Ostrożnie zamontuj cylinder. Wkładając tłok, ściśnij pierścienie i pilnuj, żeby nie przesunęły się względem zamków.
    Cylinder po założeniu.
  11. Uzbrój głowicę w termostat i uszczelki.
    Montaż termostatu.Montaż uszczelek głowicy.
  12. Zamontuj głowicę na cylinder. Uważaj, żeby uszczelki nie wypadły z rowków.


    Montaż głowicy.
  13. Zakręć nakrętki szpilek stopniowo używając metody “na krzyż”, kończąc dokręcenie za pomocą klucza dynamometrycznego z momentem dokręcania określonym przez producenta cylindra.
    Dokręcanie nakrętek głowicy kluczem dynamometrycznym.
  14. Przykręć czujnik temperatury wody.
    Dokręcanie czujnika temperatury.Dokręcanie czujnika temperatury2.

I gotowe! 😎 Zobacz inne poradniki serwisowe o silniku AM6 ➡ kliknij tutaj. (już wkrótce)

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

2 komentarze

  1. FANAM6 pisze:

    Nie napisaliście że moment dokręcania nakrętek M6 to 10Nm,a M7 to 15 Nm.Do am6 są jeszcze cylindry z głowicami modularnymi,które są trochę bardziej skomplikowane w montażu.

  2. Matek pisze:

    Witam wszystkich,
    A takie pytanie- jakie powinno być ciśnienie sprężania i jak się powinno go sprawdzać- rozrusznikiem czy kopka?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *