Jak zamontować dźwignię zmiany biegów i kopniak w WSK 125?
Montaż dźwigni zmiany biegów i kopniaka wydaje się banalny, prawda? Nic bardziej mylnego 😉 Dźwignie te są montowane na frezowanym wałku, które wystarczy odpowiednio nasunąć i dokręcić śrubą. Mimo to, często spotyka się przypadki ściętych i przeskakujących frezów, przez które cały mechanizm nie działa prawidłowo.
Wina leży po stronie niedokładnego lub zbyt luźnego montażu. Wystarczy, że śruba dociskająca jest zbyt lekko dokręcona albo wałek jest zabrudzony, a frezy szybko przestaną spełniać swoje zadanie. Czasem można natknąć się również na dźwignie, które na siłę wbito na wałek – nigdy nie używaj siły podczas montażu dźwigni!
Aby dźwignie w Twoim WSK 125 (zarówno ta zmiany biegów, jak i kopniaka) działały prawidłowo, przed przystąpieniem do montażu sprawdź stan frezów zewnętrznych na wałku, a w razie konieczności usuń brud. Dźwignie moją nachodzić na wałek bez oporu, a śruba dociskająca ma lekko pracować w gwincie. Jeśli tak nie jest, koniecznie wymień wałek i dźwignie na nowe 🙂
Czego potrzebujesz?
- Dwa klucze płaskie/nasadowe.
- Nowy kopniak.
- Nowa dźwignia zmiany biegów.
- Nowy wałek dźwigni zmiany biegów/kopniaka.
Montaż dźwigni zmiany biegów i kopniaka
-
Załóż na wałek dźwignię rozrusznika, a następnie włóż śrubę i ją dokręć.
-
Załóż na wałek dźwignię zmiany biegów, a następnie włóż śrubę i ją dokręć.
-
Sprawdź, czy dźwignie zmiany biegów i kopniaka (rozrusznika) nie obcierają o siebie – muszą one pracować niezależnie.
Zobacz inne poradniki serwisowe o motocyklu WSK 125 ➡ kliknij tutaj ⬅🏍