Jak zamontować dźwignię zmiany biegów i kopniak w WSK 125?

Montaż dźwigni zmiany biegów i kopniaka wydaje się banalny, prawda? Nic bardziej mylnego 😉 Dźwignie te są montowane na frezowanym wałku, które wystarczy odpowiednio nasunąć i dokręcić śrubą. Mimo to, często spotyka się przypadki ściętych i przeskakujących frezów, przez które cały mechanizm nie działa prawidłowo.

Wina leży po stronie niedokładnego lub zbyt luźnego montażu. Wystarczy, że śruba dociskająca jest zbyt lekko dokręcona albo wałek jest zabrudzony, a frezy szybko przestaną spełniać swoje zadanie. Czasem można natknąć się również na dźwignie, które na siłę wbito na wałek – nigdy nie używaj siły podczas montażu dźwigni!

Aby dźwignie w Twoim WSK 125 (zarówno ta zmiany biegów, jak i kopniaka) działały prawidłowo, przed przystąpieniem do montażu sprawdź stan frezów zewnętrznych na wałku, a w razie konieczności usuń brud. Dźwignie moją nachodzić na wałek bez oporu, a śruba dociskająca ma lekko pracować w gwincie. Jeśli tak nie jest, koniecznie wymień wałek i dźwignie na nowe 🙂

Czego potrzebujesz?

  1. Dwa klucze płaskie/nasadowe.
  2. Nowy kopniak.
  3. Nowa dźwignia zmiany biegów.
  4. Nowy wałek dźwigni zmiany biegów/kopniaka.

Montaż dźwigni zmiany biegów i kopniaka

  1. Załóż na wałek dźwignię rozrusznika, a następnie włóż śrubę i ją dokręć.
    Przykręcanie śruby kopniaka.
  2. Załóż na wałek dźwignię zmiany biegów, a następnie włóż śrubę i ją dokręć.
    Przykręcanie śruby dźwigni zmiany biegów.
  3. Sprawdź, czy dźwignie zmiany biegów i kopniaka (rozrusznika) nie obcierają o siebie – muszą one pracować niezależnie.

Zobacz inne poradniki serwisowe o motocyklu WSK 125 ➡ kliknij tutaj ⬅🏍

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *