Jak zamontować nowe sprzęgło w Motorynce – Romecie Pony?

Sprzęgło to ważny element każdego motocykla – także Motorynki! 🏍 Przenosi ono siły z silnika na skrzynię biegów oraz umożliwia swobodne zatrzymanie się, gdy silnik nieprzerwanie pracuje. Sam widzisz, że utrzymanie sprzęgła w doskonałym stanie to konieczność! 😎

Najczęściej zużywającym się elementem sprzęgła są tarcze cierne. Jeśli nie możesz ruszyć z miejsca lub wydaje Ci się, że jedziesz na „pół-sprzęgle„, to z całą pewnością czeka Cię ich wymiana. Ich zużycie uniemożliwia przeniesienie mocy i momentu obrotowego, co sprzęgło dosadnie zakomunikuje Ci uporczywym ślizganiem.

Czego potrzebujesz?

  1. Śrubokręt płaski.
  2. Zestaw kluczy nasadowych.
  3. Kombinerki.
  4. Ściągacz dwuramienny (dociśniesz nim sprężyny sprzęgła).
  5. Młotek.
  6. Smar.
  7. Kompletne sprzęgło do Motorynki.
  8. Blokada kosza sprzęgłowego.

Montaż sprzęgła

  1. Na wał załóż podkładkę pod kosz sprzęgłowy.
    Podkładka na wał pod kosz.
  2. Załóż koło przekładni wraz z zabezpieczeniem.
    Zamontowane koło przekładni.
  3. Następnie wsuń na wał kosz sprzęgłowy.
    Zamontowany kosz sprzęgłowy.
  4. Dokręć nakrętkę koła przekładni blokując kosz sprzęgłowy, a następnie zagnij zabezpieczenie.
    Zakręcona nakrętka, zaginanie blaszki zabezpieczającej.
  5. Załóż zabierak sprzęgła.
    Montaż zabieraka na koszu.
  6. Teraz podkładka zabezpieczająca.
    Podkładka na zabierak.
  7. Na samą górę nakrętka.
    Montaż nakrętki wałka sprzęgłowego.
  8. Następnie dokręć jednocześnie blokując kosz sprzęgłowy.
    Dokręcanie nakrętki.
  9. Na sam koniec zagnij zabezpieczenie.
    Zaginanie podkładki zabezpieczającej.
  10. Załóż tarczę dociskową. Pamiętaj, aby tarcze smarować olejem przekładniowym.
    Montaż tarczy dociskowej.
  11. Załóż tarczę cierną.
    Montaż tarczy ciernej.
  12. Następnie przekładka.
    Montaż przekładni.
  13. Znów tarcza cierna.
    Montaż tarczy ciernej drugiej.
  14. Na samą górę załóż przekładkę wypukłą.
  15. Załóż pierścień.
    Montaż pierścienia zabezpieczejącego.
  16. Załóż sprężynę.
    Montaż sprężyny dociskowej.
  17. Załóż tarczę wysprzęglającą.
    Montaż tarczy wysprzęglającej.
  18. Dociśnij całość ściągaczem i załóż zabezpieczenia na bolce tarczy dociskowej.
    Dociśnięte sprzęgło, zamontowane zabezpeiczenia.
  19. Pozaginaj je.
    Pozaginane zabezpieczenia sprzęgła.
  20. Wbij tulejki ustalające pokrywę.
    Montaż tulejek ustalających w karter.
  21. Załóż uszczelkę pokrywy.
    Montaż uszczelki pokrywy bocznej.
  22. W pokrywę wbij simering wałka sprzęgła, a następnie je posmaruj.
    Smarowanie simeringu w deklu silnika.
  23. Wsuń prawie do końca wałek z dźwignią sprzęgła.
    Montaż wałka wysprzęglika.
  24. Następnie załóż palec wysprzęglający.
    Zamontowany palec.
  25. Wsuń do końca wałek zabezpieczający, a następnie załóż zabezpieczenie i je zagnij.
    Złożony palec na wałku, zabezpieczone.
  26. Załóż posmarowany popychacz na palec.
    Montaż popychacza na palcu.
  27. Załóż obudowę i skręć.
    Obudowa.
  28. Na sam koniec przykręć śrubę poziomu oleju.
    Przykręcanie śruby poziomu oleju.

Inne poradniki serwisowe o Motorynce – Romecie Pony znajdziesz tutaj 😀

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.