Jak zamontować nowe sprzęgło w Motorynce – Romecie Pony?
Sprzęgło to ważny element każdego motocykla – także Motorynki! 🏍 Przenosi ono siły z silnika na skrzynię biegów oraz umożliwia swobodne zatrzymanie się, gdy silnik nieprzerwanie pracuje. Sam widzisz, że utrzymanie sprzęgła w doskonałym stanie to konieczność! 😎
Najczęściej zużywającym się elementem sprzęgła są tarcze cierne. Jeśli nie możesz ruszyć z miejsca lub wydaje Ci się, że jedziesz na „pół-sprzęgle„, to z całą pewnością czeka Cię ich wymiana. Ich zużycie uniemożliwia przeniesienie mocy i momentu obrotowego, co sprzęgło dosadnie zakomunikuje Ci uporczywym ślizganiem.
Czego potrzebujesz?
- Śrubokręt płaski.
- Zestaw kluczy nasadowych.
- Kombinerki.
- Ściągacz dwuramienny (dociśniesz nim sprężyny sprzęgła).
- Młotek.
- Smar.
- Kompletne sprzęgło do Motorynki.
- Blokada kosza sprzęgłowego.
Montaż sprzęgła
-
Na wał załóż podkładkę pod kosz sprzęgłowy.
-
Załóż koło przekładni wraz z zabezpieczeniem.
-
Następnie wsuń na wał kosz sprzęgłowy.
-
Dokręć nakrętkę koła przekładni blokując kosz sprzęgłowy, a następnie zagnij zabezpieczenie.
-
Załóż zabierak sprzęgła.
-
Teraz podkładka zabezpieczająca.
-
Na samą górę nakrętka.
-
Następnie dokręć jednocześnie blokując kosz sprzęgłowy.
-
Na sam koniec zagnij zabezpieczenie.
-
Załóż tarczę dociskową. Pamiętaj, aby tarcze smarować olejem przekładniowym.
-
Załóż tarczę cierną.
-
Następnie przekładka.
-
Znów tarcza cierna.
-
Na samą górę załóż przekładkę wypukłą.
-
Załóż pierścień.
-
Załóż sprężynę.
-
Załóż tarczę wysprzęglającą.
-
Dociśnij całość ściągaczem i załóż zabezpieczenia na bolce tarczy dociskowej.
-
Pozaginaj je.
-
Wbij tulejki ustalające pokrywę.
-
Załóż uszczelkę pokrywy.
-
W pokrywę wbij simering wałka sprzęgła, a następnie je posmaruj.
-
Wsuń prawie do końca wałek z dźwignią sprzęgła.
-
Następnie załóż palec wysprzęglający.
-
Wsuń do końca wałek zabezpieczający, a następnie załóż zabezpieczenie i je zagnij.
-
Załóż posmarowany popychacz na palec.
-
Załóż obudowę i skręć.
-
Na sam koniec przykręć śrubę poziomu oleju.
Inne poradniki serwisowe o Motorynce – Romecie Pony znajdziesz tutaj 😀
Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej… Yamahy Aerox 70 🙂