Jak zamontować nowy wał i scalić połówki silnika w Motorynce – Romecie Pony?
Po zamontowaniu łożysk i złożeniu skrzyni biegów (poradniki serwisowe o tym znajdziesz tutaj) możesz zamontować wał korbowy i finalnie złożyć silnik 🙂
Podobnie jak w przypadku montażu łożysk, także podczas scalaniu karterów możesz napotkać pewne opory. Nie spiesz się i uzbrój się w cierpliwość – nie w ciężki młotek 😉 Nie montuj nic na siłę, a podczas osadzania simeringów zachowaj ostrożność, aby ich nie uszkodzić podczas uszczelniania silnika.
Czego potrzebujesz?
- Opalarka / palnik gazowy.
- Szmatka / czyściwo.
- Środek do odtłuszczania.
- Olej przekładniowy (posmarujesz nim elementy skrzyni biegów).
- Olej do mieszanki paliwowej (posmarujesz nim wewnętrzne części uszczelniaczy wału korbowego).
- Uszczelki silnika (do modelu 2B lub 3B, w zależności od posiadanej wersji).
- Zestaw simeringów / uszczelniaczy silnika.
Montaż wału i scalanie połówek silnika
-
Podgrzej gniazdo łożysk wału w lewym karterze.
-
Załóż wał z łożyskami.
-
Skompletuj wałek rozrusznika i włóż w gniazdo karteru.
-
Odtłuść miejsca styku karterów, wbij tulejki ustalające i połóż uszczelkę (rozetnij ją tam, gdzie przechodzi przez korbowód).
-
Podgrzej wewnętrzną bieżnię łożyska wału w drugim karterze.
-
Załóż drugi karter. Przyda Ci się narzędzie śrubowe do dociskania, takie jak na poniższym zdjęciu.
-
Stopniowo skręcaj połówki silnika nowymi śrubami – zrób to metodą na krzyż.
-
Posmaruj uszczelniacze od wewnątrz i zamontuj.
Gotowe 😎 Pamiętaj, że inne poradniki o Motorynce – Romecie Pony znajdziesz tutaj.