Jak zamontować osprzęt silnika AM6?
Po scaleniu karterów (przeczytasz o tym tutaj) przyszedł czas na skompletowanie silnika w cały osprzęt. Czego dowiesz się z tego poradnika serwisowego o silniku AM6? M.in. jak zamontować wysprzęglik, napęd obrotomierza i kompletny zapłon, a także połączymy przeniesienie napędu z wału korbowego na skrzynię biegów. Co więcej uzbroimy pokrywę boczną w pompę oleju i pompę wody, a na sam koniec podłączymy rozrusznik i zamontujemy zębatkę zdawczą 🙂
Przed przystąpieniem do serwisu zapoznaj się z listą części i narzędzi. Jeśli jeszcze nie zamontowałeś sprzęgła, to możesz zobaczyć nasz poradnik ➡ Jak zamontować sprzęgło w silniku AM6?
Czego potrzebujesz?
- Zestaw kluczy nasadowych.
- Zestaw bitów imbusowych.
- Klej do gwintów (niebieski, średni).
- Młotek.
- Wybijak (wbijesz nim klin).
- Środek odtłuszczający.
- Szmatka / czyściwo.
- Blokada wału korbowego.
- Silikon wysokotemperaturowy.
- Szczypce do zewnętrznych pierścieni Segera.
- Zestaw naprawczy pompy wody (z uszczelką pokrywy).
- Uszczelka silnika.
- Klin wałka wyrównoważającego.
- Klin wału korbowego.
Składanie osprzętu silnika
-
Zamontuj wysprzęglik ze sprężyną i podkładką.
-
Zamontuj elementy wałka obrotomierza.
-
Załóż zębatki na prawym karterze i zabezpiecz je klinami (wybijakiem i młotkiem możesz dobić klin). Koła zębate pasują tylko w jednej pozycji. Zwróć uwagę na wybite kropki!
-
Zamontuj zębatkę napędu sprzęgła (możesz ją wbić za pomocą nasadki i młotka).
-
Zamontuj iskrownik, klin i magneto.
-
Zakręć nakrętki wału. Do zablokowania wału wykorzystaj blokadę wału (np. zakładaną na magneto).
-
Zakręć nakrętkę wałka pośredniego.
-
Załóż podkładkę i zakręć nakrętkę wodzika zmiany biegów.
-
Prawy dekiel silnika uzbrój w uszczelniacz pompy wody (zwróć uwagę na stronę montażu).
-
Zamontuj wirnik pompy wody.
-
Z drugiej strony pokrywy – na wałek wirnika – załóż podkładkę oraz bolec.
-
Następnie koło napędu pompy (tak, żeby doszedł do końca na bolcu).
-
Teraz podkładka.
-
Na koniec wszystko zabezpiecz pierścieniem Segera.
-
Na posmarowaną olejem oś koła pośredniego pompy wody i dozownika załóż podkładkę.
-
Następnie koło zębate pośrednie (większą stroną do wewnątrz).
-
Na koniec zamontuj podkładkę i pierścień Segera.
-
Posmaruj wałek i podkładkę olejem, a następnie załóż ją od zewnętrznej strony na wałek pompy oleju.
-
Od wewnątrz załóż na nią podkładkę.
-
Następnie przełóż bolec.
-
Załóż koło napędu pompy.
-
Na koniec zabezpiecz pierścieniem Segera.
-
Teraz załóż sprzęgło – opisaliśmy ten proces tutaj.
-
Posmaruj silikonem wysokotemperaturowym łączenie kanału chłodzącego na karterze i pokrywie.
-
Załóż uszczelkę pokrywy na karter.
- Zamontuj pokrywę silnika i dokręć wszystkie śruby (7 sztuk).
-
Posmaruj silikonem wysokotemperaturowym miejsce na uszczelkę pokrywy pompy wody – na pokrywie silnika i na pokrywie pompy.
-
Załóż uszczelkę pokrywy pompy wody.
-
Zamontuj pokrywę przykręcając ją trzema śrubami.
-
Zamontuj pompę oleju razem z oringiem i zakręć dwiema śrubami.
-
Następnie załóż pokrywę pompy i dokręć kolejnymi dwiema śrubami.
-
Zamontuj rozrusznik.
-
Nie zapomnij dokręcić obejmy do karteru z tyłu rozrusznika.
-
Załóż uszczelkę lewej pokrywy silnika.
-
Zamontuj pokrywę. Mocowana jest pięcioma śrubami.
-
Na wałek zdawczy załóż pierścień Segera.
-
Następnie posmaruj smarem i załóż zębatkę zdawczą.
-
Włóż koszyk.
-
Następnie kolejny pierścień Segera (w tym przypadku pierścień z jednej strony ma krawędzie obłe, a z drugiej ostre. Ostre krawędzie skieruj w stronę zębatki).
I gotowe! 🙂 Zobacz inne poradniki serwisowe o silniku AM6 ➡ kliknij tutaj.