Jak zamontować tłok, cylinder, głowicę i membranę w Derbi Senda 50?

Po zamontowaniu zapłonu (przeczytasz o tym tutaj) czas na ostatnie prace przy silniku EBS, który znajduje się w naszym serwisowym motorowerze Derbi Senda 50. Z tego poradnika dowiesz się, jak zamontować kompletny cylinder (tłok, głowicę i  cylinder) oraz zawór membranowy wraz z króćcem ssącym.

My użyliśmy cylindra Airsal Racing 70, który wcześniej był już zamontowany w silniku. Pamiętaj, że jeśli chcesz założyć cylinder inny, niż oryginalny (zamontowany fabrycznie w motocyklu), musisz dobrać odpowiednie uszczelki dedykowane właśnie do tego cylindra. 

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw kluczy nasadowych.
  2. Zestaw kluczy imbusowych.
  3. Cienkie szczypce lub szczypce do pierścieni Segera (w zależności od zabezpieczeń zastosowanych w Twoim motocyklu).
  4. Klucz dynamometryczny (zalecany, ale nie konieczny).
  5. Uszczelka cylindra.
  6. Zawór membranowy.
  7. Króciec ssący.
  8. Głowica.
  9. Tłok i pierścienie.
  10. Cylinder.
  11. Świeca zapłonowa.

Montowanie tłoka, cylindra, głowicy i membrany

  1. Odetnij wystający nadmiar uszczelki karterów.
    Odcinanie nadmiaru uszczelki.
  2. Załóż uszczelkę pod zawór membranowy.
    Montaż uszczelki pod zawór membranowy.
  3. Załóż zawór membranowy.
    Zamontowany zawór membranowy.
  4. Załóż uszczelkę na zawór membranowy.
    Montaż uszczelki na zawór membranowy.
  5. Przykręć króciec ssący.
    Króciec ssący.
  6. Załóż gaźnik i dokręć obejmę.
  7. Załóż uszczelkę pod cylinder.
    Montaż uszczelki pod cylinder.Zamontowana uszczelka pod cylinder.
  8. Posmaruj olejem łożysko igiełkowe i wsadź w główkę korbowodu.
    Zamontowane łożysko igiełkowe w górnej główce korbowodu.
  9. Z jednej strony tłoka załóż zabezpieczenie sworznia.
    Montaż zabezpieczenia sworznia.
  10. Załóż tłok na korbowód i wciśnij sworzeń.
    Montaż tłoka na korbowodzie, wsuwanie sworznia.
  11. Z drugiej strony załóż zabezpieczenie sworznia.
    Montaż drugiego zabezpieczenia sworznia tłokowego.
  12. Sprawdź, czy zabezpieczenia sworznia na pewno siedzą idealnie w gniazdach.
  13. Ustaw pierścienie zgodnie z zamkami na tłoku.
  14. Załóż cylinder dociskając w palcach pierścienie w rowkach.
    Montaż cylindra na tłok ze ściśniętymi pierścieniami w palcach.
  15. Obróć wałem i sprawdź czy tłok się nie blokuje.
  16. Załóż uszczelkę/uszczelki głowicy.
    Montaż uszczelek głowicy.
  17. Zamontuj głowicę na cylindrze.
    Montaż głowicy.
  18. Dokręć nakrętki metodą na krzyż. Najpierw do pierwszego oporu, potem stopniowo mocniej. Jeśli masz klucz dynamometryczny, dokręć nakrętki momentem zalecanym przez producenta cylindra.
    Dokręcanie nakrętek głowicy.
  19. Załóż wąż chłodniczy i dokręć obejmy metalowe.
    Montaż przewodu na płyn chłodniczy.

I gotowe! 🙂 Zobacz inne poradniki o motorowerze Derbi Senda 50 ➡ kliknij tutaj.

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *