Jak zamontować tylne koło z zębatką i hamulcem w WSK 125?

W poniższym poradniku serwisowym przedstawimy Ci krok po kroku, jak skompletować piastę tylnego koła, zamontować tylne koło oraz podłączyć tylny hamulec w motocyklu WSK 125. Zanim jednak zabierzemy się do serwisu zapoznaj się z listą narzędzi i części motocyklowych, które są niezbędne, aby przeprowadzić powyższe czynności 🙂

Czego potrzebujesz?

Narzędzia:

  1. Młotek gumowy.
  2. Zestaw kluczy nasadowych lub płasko-oczkowych.
  3. Śrubokręt.
  4. Smar.
  5. Kombinerki.

Części motocyklowe:

  1. Szczęki hamulcowe.
  2. Zębatka tylna.
  3. Napinacze koła/łańcucha.
  4. Oś koła tylnego.
  5. Tuleja dystansowa piasty.
  6. Tuleja dekla/pokrywy koła.
  7. Pręt stabilizatora hamulca.
  8. Sworzeń stabilizatora.
  9. Pedał/dźwignia hamulca tylnego.
  10. Pręt hamulca tylnego.
  11. Czujnik stopu.

Montaż tylnego koła wraz z zębatką

  1. Na piastę koła załóż kompletną pokrywę ze szczękami, tuleją i dźwignią rozpieraka.
    Pokrywa bębna i tulejka.Zamontowana kompletna pokrywa na bębnie.
  2. Z drugiej strony załóż kompletny bęben zabierakowy z gumami i zębatką.
    Montaż zębatki tył.
  3. Z prawej strony załóż napinacz koła / łańcucha.
    Naciąg łańcucha.
  4. Zamontuj koło, podnosząc je i przekładając oś przez:
  5. Wahacz z napinaczem koła.
    Montaż osi.
  6. Tuleję.
    Montaż tulejki między koło a wahacz.
  7. Koło.
    Częściowo wsunięta oś koła tylnego.
  8. Z drugiej strony ➡ przez kolejną tuleję.
    Lewa tuleja dystansująca koło.
  9. Na końcu wypuszczając drugą stroną wahacza.
    Przełożona oś koła.
  10. Z lewej strony wahacza – na oś – załóż drugi napinacz koła / łańcucha.
    Lewy naciąg łańcucha.
  11. Załóż podkładkę na oś i przykręć nakrętkę.
    Przykręcona nakrętka osi z podkładką.
  12. Przykręć stabilizator do pokrywy bębna.
    Mocowanie pręta stabilizatora w pokrywie bębna.
  13. Drugą stronę stabilizatora zamontuj w wyznaczonym miejscu na wahaczu:
  14. Przełóż sworzeń.
    Mocowanie drugiego końca pręta stabilizatora przekładając sworzeń.
  15. Załóż podkładkę.
    Mocowanie drugiego końca pręta stabilizatora - podkładka na sworzniu.
  16. Załóż i zagnij zawleczkę.
    Mocowanie drugiego końca pręta stabilizatora - zawleczka na sworzniu przed zagięciem.

Składanie dźwigni hamulca z prętem

  1. Posmaruj smarem oś pedału hamulca.
    Smarowanie osi pedału hamulca tylnego.
  2. Zamontuj pedał przekładając oś przez otwór w ramie.
    Pedał hamulca na miejscu.
  3. Z drugiej strony – na oś – załóż dźwignię hamulca.
    Założona dźwignia hamulca.
  4. Na dźwignię hamulca załóż podkładkę i przykręć nakrętkę.
    Dokręcanie nakrętki dźwigni hamulca.
  5. Zahacz pręt hamulca przez otwór dźwigni.
    Montaż pręta hamulca tylnego na dźwigni.
  6. Drugą stronę pręta zamontuj w dźwigni rozpieraka za pośrednictwem tulei, a następnie wyreguluj hamulec dokręcając nakrętkę.
    Zamontowany pręt hamulca na dźwigni rozpieraka.
  7. Przykręć automat stopu do dźwigni hamulca, a następnie podłącz 2 kable.
    Montaż czujnika stopu.

Kolejnym krokiem jest montaż i regulacja łańcucha napędowego, o czym pisaliśmy w poradniku serwisowym „Jak zamontować łańcuch napędowy w WSK 125?„. Zachęcam Cię również do zapoznania się z innymi poradnikami o motocyklu WSK 125 ➡ kliknij tutaj 🙂

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.