Jak zdemontować cylinder i membranę w Derbi Senda 50?
Tym poradnikiem serwisowym rozpoczynamy krótką serię o motorowerze Derbi Senda 50. Skupimy się w niej na dwusuwowym silniku EBS, który zamontowany jest właśnie w tej maszynie 🙂
Z tego poradnika dowiesz się, w jaki sposób prawidłowo zdemontować głowicę, cylinder (w naszym Derbi to Airsal Racing 70), tłok, króciec ssący oraz zawór membranowy. Zerknij na listę niezbędnych narzędzi i zaczynamy 😎
Czego potrzebujesz?
- Zestaw kluczy nasadowych.
- Szczypce „telefoniczne” lub do pierścieni Segera (w zależności od rodzaju zabezpieczeń zastosowanych w Twoim modelu).
- Zestaw bitów imbusowych.
Demontaż cylindra, tłoka, głowicy, króćca ssącego i zaworu membranowego
-
Odkręć nakrętki głowicy.>
-
Zdejmij głowicę – jeśli będzie stawiała opór poruszaj nią na boki. Pod żadnym pozorem nie podważaj jej i nie wkładaj niczego pomiędzy cylinder, a głowicę! W ten sposób mógłbyś nieodwracalnie zniszczyć któryś z elementów.>
-
Zdemontuj wąż chłodzący, wcześniej odkręcając / odpinając opaski metalowe. >
-
Wyjmij cylinder.>
-
Zdejmij zabezpieczenia sworznia tłokowego.>
-
Wysuń sworzeń tłoka, aby uwolnić go z korbowodu i wyjmij tłok.>
-
Wyjmij łożysko igiełkowe z główki korbowodu.
-
Odkręć i wyjmij gaźnik oraz króciec ssący.>
-
Zdemontuj zawór membranowy.>
Gotowe 😎 Teraz są dostępne dwa scenariusze:
- Jeśli nie planujesz rozbierać silnika pamiętaj o zabezpieczeniu skrzyni korbowej. W przeciwnym wypadku coś może dostać się do środka silnika, a Ty i tak będziesz musiał go rozbierać.
- Jeśli planujesz dalej rozbierać silnik to zapraszamy Cię do drugiej części serii poradników serwisowych o Derbi Senda 50 ➡ kliknij tutaj (już wkrótce).
Jeśli szukasz innych poradników serwisowych o Derbi Senda 50 ➡ kliknij tutaj (już wkrótce) 🙂