Jak zdemontować cylinder i membranę w Derbi Senda 50?

Tym poradnikiem serwisowym rozpoczynamy krótką serię o motorowerze Derbi Senda 50. Skupimy się w niej na dwusuwowym silniku EBS, który zamontowany jest właśnie w tej maszynie 🙂

Z tego poradnika dowiesz się, w jaki sposób prawidłowo zdemontować głowicę, cylinder (w naszym Derbi to Airsal Racing 70), tłok, króciec ssący oraz zawór membranowy. Zerknij na listę niezbędnych narzędzi i zaczynamy 😎

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw kluczy nasadowych.
  2. Szczypce „telefoniczne” lub do pierścieni Segera (w zależności od rodzaju zabezpieczeń zastosowanych w Twoim modelu).
  3. Zestaw bitów imbusowych.

Demontaż cylindra, tłoka, głowicy, króćca ssącego i zaworu membranowego

  1. Odkręć nakrętki głowicy.>
    Odkręcanie nakrętek głowicy.
  2. Zdejmij głowicę – jeśli będzie stawiała opór poruszaj nią na boki. Pod żadnym pozorem nie podważaj jej i nie wkładaj niczego pomiędzy cylinder, a głowicę! W ten sposób mógłbyś nieodwracalnie zniszczyć któryś z elementów.>
    Demontaż głowicy.
  3. Zdemontuj wąż chłodzący, wcześniej odkręcając / odpinając opaski metalowe. >
    Demontaż węża chłodniczego.
  4. Wyjmij cylinder.>
    Demontaż cylindra.
  5. Zdejmij zabezpieczenia sworznia tłokowego.>
    Demontaż zabezpieczenia sworznia tłokowego.
  6. Wysuń sworzeń tłoka, aby uwolnić go z korbowodu i wyjmij tłok.>
    Demontaż tłoka.
  7. Wyjmij łożysko igiełkowe z główki korbowodu.
  8. Odkręć i wyjmij gaźnik oraz króciec ssący.>
    Odkręcanie króćca ssącego.
  9. Zdemontuj zawór membranowy.>
    Wyjmowanie zaworu membranowego.

Gotowe 😎 Teraz są dostępne dwa scenariusze:

  1. Jeśli nie planujesz rozbierać silnika pamiętaj o zabezpieczeniu skrzyni korbowej. W przeciwnym wypadku coś może dostać się do środka silnika, a Ty i tak będziesz musiał go rozbierać.
  2. Jeśli planujesz dalej rozbierać silnik to zapraszamy Cię do drugiej części serii poradników serwisowych o Derbi Senda 50 ➡ kliknij tutaj (już wkrótce).

Jeśli szukasz innych poradników serwisowych o Derbi Senda 50 ➡ kliknij tutaj (już wkrótce) 🙂

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *