Jak zdemontować przednie koło i błotnik w WSK 125?

Podczas renowacji lub naprawy motocykla WSK 125 nadejdzie czas na zdemontowanie przedniego koła i błotnika wraz z osprzętem. Przyczyn może być wiele: przebita dętka, wymiana szczęk hamulcowych, zamiar odnowienia obręczy koła itd.

W dzisiejszym poradniku pokażemy Ci jak zdemontować wcześniej wspomniane elementy Twojego WSK 125 😎 Jeśli zamierzasz wykonać większy remont lub od czasu do czasu przeprowadzasz drobne naprawy w swojej maszynie, to zachęcamy Cię do przeczytania innych poradników na temat WSK 125. Znajdziesz je klikając tutaj.

Nie zapomnij polubić naszego fanpagea i zasubskrybować kanału na YouTube – tylko w ten sposób będziesz na bieżąco ze wszystkimi materiałami, które dla przygotowujemy specjalnie dla Ciebie! 😁

Co będzie Ci potrzebne?

  1. Zestaw podstawowych narzędzi.
  2. Odrdzewiacz (u nas był konieczny 😉).
  3. Szczypce zaciskowe Mors’a (przydadzą się, jeśli zwykły klucz będzie obracał się na starej, wyrobionej główce śruby).

Warto wiedzieć

Po zdemontowaniu przedniego koła, błotnika i osprzętu będziesz mógł rozebrać bębny hamulcowe i dostać się do przebitej dętki. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy poradniki serwisowe, które pozwolą Ci przeprowadzić serwis i naprawę tych podzespołów. Odnośniki do nich znajdziesz poniżej.

Demontaż przedniego koła, błotnika i osprzętu

  1. Odkręć nakrętkę linki hamulca i wyjmij podkładkę.
    Odkręcanie nakrętki linki hamulca.
  2. Zdejmij linkę z dźwigni rozpieraka, mocowania w bębnie i przelotki na błotniku.
    Zdjęta linka hamulca.
  3. Odkręć nakrętkę osi koła i wyjmij podkładkę.
    Odkręcanie nakrętki osi koła.
  4. Odkręć śrubę zabezpieczającą oś przed wysunięciem.
    Odkręcanie śruby zabezpieczającej oś.
  5. Odkręć śrubkę mocującą linkę prędkościomierza w ślimaku i wyjmij ją.
    Odkręcanie linki ślimaka.
  6. Wysuń oś koła.
    Wyjmowanie osi koła.
  7. Odkręć wspornik bębna.
    Odkręcanie wspornika bębna.
  8. Zdejmij koło.
    Demontaż koła.
  9. Odkręć błotnik z mocowaniami.
    Demontaż błotnika.
  10. Odkręć przelotkę linki prędkościomierza.
    Odkręcanie przelotki linki prędkościomierza.
  11. Odkręć chlapacz.
    Odkręcanie chlapacza.
  12. Odkręć przelotkę linki hamulca.
    Odkręcanie przelotki linki hamulca.

Mamy nadzieję, że ten poradnik był dla Ciebie przydany i renowacja Twojego WSK 125 idzie w zawrotnym tempie 😎

Nie zapomnij polubić nas na FB i zasubsktybować kanału na YouTube – wiemy, że chcesz być na bieżąco! 😁

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *