Jak zdemontować tylne koło wraz z osprzętem w WSK 125?

Uszkodziłeś tylną oponę? Szykujesz się do wymiany tylnych szczęk hamulcowych? W tym poradniku serwisowym pokażemy Ci, w jaki sposób zdemontować tylne koło w motocyklu WSK 125 oraz jak zdjąć tylną zębatkę z piasty.

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw podstawowych narzędzi.
  2. Młotek i punktak.
  3. Wiertarka i wiertło o odpowiedniej średnicy.

Demontaż tylnego koła i osprzętu

  1. Odkręć nakrętkę pręta hamulca, a następnie wyjmij wszystkie elementy pomiędzy nią, a dźwignią rozpieraka.
    Odkręcabnie nakrętki pręta hamulca.
  2. Odkręć nakrętkę osi koła i wyjmij podkładkę.
    Odkręcanie nakrętki osi koła.
  3. Poluzuj nakrętkę naciągu łańcucha i zdejmij prawy napinacz.
    Popuszczanie nakrętki naciągu.
  4. Odkręć pręt stabilizatora hamulca od bębna.
    Odkręcanie pręta stabilizatora.
  5. Wyjmij oś koła razem z tulejami i lewym napinaczem.
    Wyjmowanie osi koła.
  6. Przesuń koło do przodu i zdejmij łańcuch z zębatki.
    Zdjęty łańcuch z tylnej zębatki.
  7. Jeżeli błotnik przeszkadza Ci w demontażu koła wyjmij piastę, a następnie bokiem wyciągnij koło.
    Koło bez piasty, wyjmowanie z wahacza.
  8. Odkręć automat stopu.
    Odkręcanie automatu stopu.
  9. Za pomocą punktaka i młotka napunktuj nity zębatki tylnej na środku.
    Punktowanie nitów tylnej zębatki i piasty przed rozwierceniem.
  10. Rozwierć nity tylnej zębatki, a następnie wybij je. Teraz możesz już rozłączyć zębatkę od piasty.
    Rozwiercanie nitów zębatki tylnej i piasty.

Jeśli Twoja WSK 125 wymaga więcej napraw zobacz inne Poradniki o WSK 125 🙂

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *