Jak złożyć osprzęt silnika w Motorynce – Romecie Pony?

Gdy praca nad silnikiem Motorynki dobiega końca, czas na skompletowanie i montaż całego osprzętu. Pamiętaj, że zanim przystąpisz do składania osprzętu musisz scalić kartery silnika i zamontować sprzęgło. Jak to zrobić? O tym przeczytasz tutaj:

Jak scalić kartery w Motorynce – Romecie Pony? (już wkrótce)

Jak zamontować sprzęgło w Motorynce -Romecie Pony? (już wkrótce)

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw podstawowych narzędzi.
  2. Szczypce do zabezpieczeń Segera.
  3. Sprężyna wałka kopniaka.
  4. Seger wałka kopniaka (15 lub 17 mm).
  5. Guma zderzaka startera.
  6. Blaszka zderzaka startera.
  7. Zębatka zdawcza (do wersji 2B lub 3B, w zależności od posiadanego modelu silnika – do obu wersji jest dostępna zębatka 12 lub 13 zębów).
  8. Zabezpieczenie zębatki zdawczej.
  9. Nakrętka zębatki zdawczej.
  10. Automat zmiany biegów (z drobnym lub grubym frezem).

Składanie osprzętu silnika

  1. Na wałku kopniaka zamontuj sprężynę wraz z miseczkami, a następnie zabezpiecz wszystko pierścieniem Segera.
    Sprężyna wałka.Miseczka, sprężyna, miseczka, zabezpieczenie Segera
  2. Teraz skompletuj wałek rozrusznika.
  3. Najpierw załóż gumę zderzaka.
    Guma zderzaka.
  4. Nasuń na wałek blaszkę zderzaka.
    Blaszka zderzaka.
  5. Następnie zamontuj zderzak.
    Zderzak.
  6. Na końcu zabezpiecz wszystko pierścieniem Segera.
    Montaż zabezpieczenia Segera.
  7. Zabierz się za wałek główny, w którego uszczelniacz zamontuj kolejne elementy.
  8. Na początek nasmarowana tuleja dystansowa.
    Tuleja pod zębatkę.
  9. Później zębatka zdawcza.
    Zębatka.
  10. Podkładka zabezpieczająca.
    Zabezpieczenie.
  11. Teraz przykręć nakrętkę. Do zablokowania wałka możesz użyć starego łańcucha i szczypiec typu Mors.
    Dokręcanie nakrętki.
  12. Na sam koniec zagnij zabezpieczenie.
    Zagięte zabezpieczenie nakrętki.
  13. Wkręć cięgno wodzika zmiany biegów.
    Cięgno wodzika.
  14. Załóż uszczelkę automatu zmiany biegów.
  15. Zamontuj automat zmiany biegów.
    Przykręcanie automatu zmiany biegów.
  16. Wkręć śrubę mocującą zespół dźwigni.
    Dokręcanie śruby mocującej zespół dźwigni.

I gotowe! 😎 Jeśli chcesz zobaczyć inne poradniki serwisowe o Motorynce – Romecie Pony ➡ kliknij tutaj.

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *