Jak złożyć przednie zawieszenie w WSK 125?

Przednie zawieszenie to ważny element Twojego WSK 125. Zapewnia komfort, ma istotny wkład w bezpieczeństwo jazdy i spowalnia zużycie innych podzespołów motocykla – o ile jest sprawne i skutecznie pochłania wszystkie nierówności 😉

Jeśli złożyłeś już lagi (jeśli jest to jeszcze przed Tobą, to zapraszamy do poradnika ➡ Jak złożyć lagi w WSK 125?) czas na skompletowanie przedniego zawieszenia i zamontowanie go w motocyklu. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić krok po kroku 😎

Czego potrzebujesz?

Narzędzia:

  1. Młotek.
  2. Młotek gumowy.
  3. Tuleja o mniejszej średnicy, niż koszyki (do wbicia koszyków).
  4. Zestaw kluczy nasadowych lub płasko-oczkowych.
  5. Śrubokręt.
  6. Strzykawka lub miarka (do odmierzenia oleju).

Części:

  1. Łożyska główki ramy.
  2. Chromowana nakrętka sztycy.
  3. Przelotowa nakrętka sztycy.
  4. Korek amortyzatora (gruby lub drobny gwint).
  5. Górna śruba amortyzatora.
  6. Podkładka nakrętki półki (do B1 lub do B3, w zależności od posiadanego modelu).
  7. Przelotka linki licznika.
  8. Przelotka linki hamulca.
  9. Olej do amortyzatorów.

Montaż łożysk główki ramy i sztycy wraz z półkami

  1. W otwory główki ramy nabij miski za pomocą tulejki.
    Nabijanie dolnej miski główki ramy.Nabita górna miska główki ramy.
  2. Na sztycę załóż podkładkę i miskę łożyska, a następnie wbij je do końca za pomocą długiej rurki.
    Sztyca z podkładką i miską dolną.
  3. Miski łożysk posmaruj smarem.
    Posmarowana miska w sztycy.Smarowanie miski w główce ramy.
  4. Włóż kulki (śruty).
    Montaż kulek w misce sztycy.Zamontowane kulki w górnej misce główki.
  5. W główkę ramy ostrożnie włóż sztycę wraz z dolną półką. Uważaj, żeby nie pogubić kulek (śrutów).
    Montaż sztycy z półką dolną w główkę ramy.
  6. Załóż podkładkę i osłonę.
    Montaż podkładki łożyska.Montaż osłony łożyska.
  7. Przykręć nakrętkę sztycy z taką siłą, aby sztyca wraz z półką mogła obracać się swobodnie, ale bez wyczuwalnych luzów (na boki i przód-tył).
    Dokręcanie nakrętki łożyska.

Montaż osłon i amortyzatorów

  1. Załóż gumowe osłony lag (pod górną półkę).
    Montaż gumy (pod półkę) na osłonę amortyzatora.
  2. Załóż osłony amortyzatorów na dolną półkę, a następnie przyłap je za pomocą śrub i nakrętek (nie zapomnij o podkładkach 😉).
    Montaż osłony amortyzatora w dolnej półce.
  3. W osłony włóż od spodu kompletne amortyzatory.
    Wkładanie amortyzatora w osłonę.
  4. Załóż górną półkę (możesz użyć młotka gumowego).
    Montaż górnej półki.
  5. Przykręć górne korki amortyzatorów.
    Przykręcanie korków amortyzatorów.
  6. Załóż podkładkę i przykręć nakrętkę sztycy.
    Dokręcanie nakrętki sztycy / półki.
  7. Dokręć śruby osłon amortyzatorów w dolnej półce.
    Dokręcanie śrub osłon.
  8. Odkręć korki lag i wlej odmierzoną ilość oleju do zawieszeń.
    Wlewanie oleju do amortyzatorów.
  9. Popracuj amortyzatorami, aby odpowietrzyć układ.
  10. Załóż korki z podkładkami i przykręć górne śrubki.
    Przykręcanie górnych śrub amortyzatorów.
  11. Dokręć korki i jeszcze raz, dla pewności sprawdź dokręcenie śrub.
    Dokręcanie korków amortyzatora.

Montaż przedniego błotnika

  1. Od spodu wsuń błotnik z mocowaniami.
    Montaż błotnika przedniego.
  2. Załóż śruby w otwory montażowe.
  3. Dokręć śruby z nakrętkami i podkładkami.
    Dokręcanie śrub błotnika.
  4. Zamontuj przelotki linek.
    Montaż przelotki prawej.Montaż przelotki lewej.

I gotowe! 😁 Jeśli chcesz zobaczyć inne poradniki serwisowe o motocyklu WSK 125, to zapraszam Cię tutaj.

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.