Jak złożyć przednie zawieszenie w WSK 125?
Przednie zawieszenie to ważny element Twojego WSK 125. Zapewnia komfort, ma istotny wkład w bezpieczeństwo jazdy i spowalnia zużycie innych podzespołów motocykla – o ile jest sprawne i skutecznie pochłania wszystkie nierówności 😉
Jeśli złożyłeś już lagi (jeśli jest to jeszcze przed Tobą, to zapraszamy do poradnika ➡ Jak złożyć lagi w WSK 125?) czas na skompletowanie przedniego zawieszenia i zamontowanie go w motocyklu. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić krok po kroku 😎
Czego potrzebujesz?
Narzędzia:
- Młotek.
- Młotek gumowy.
- Tuleja o mniejszej średnicy, niż koszyki (do wbicia koszyków).
- Zestaw kluczy nasadowych lub płasko-oczkowych.
- Śrubokręt.
- Strzykawka lub miarka (do odmierzenia oleju).
Części:
- Łożyska główki ramy.
- Chromowana nakrętka sztycy.
- Przelotowa nakrętka sztycy.
- Korek amortyzatora (gruby lub drobny gwint).
- Górna śruba amortyzatora.
- Podkładka nakrętki półki (do B1 lub do B3, w zależności od posiadanego modelu).
- Przelotka linki licznika.
- Przelotka linki hamulca.
- Olej do amortyzatorów.
Montaż łożysk główki ramy i sztycy wraz z półkami
-
W otwory główki ramy nabij miski za pomocą tulejki.
-
Na sztycę załóż podkładkę i miskę łożyska, a następnie wbij je do końca za pomocą długiej rurki.
-
Miski łożysk posmaruj smarem.
-
Włóż kulki (śruty).
-
W główkę ramy ostrożnie włóż sztycę wraz z dolną półką. Uważaj, żeby nie pogubić kulek (śrutów).
-
Załóż podkładkę i osłonę.
-
Przykręć nakrętkę sztycy z taką siłą, aby sztyca wraz z półką mogła obracać się swobodnie, ale bez wyczuwalnych luzów (na boki i przód-tył).
Montaż osłon i amortyzatorów
-
Załóż gumowe osłony lag (pod górną półkę).
-
Załóż osłony amortyzatorów na dolną półkę, a następnie przyłap je za pomocą śrub i nakrętek (nie zapomnij o podkładkach 😉).
-
W osłony włóż od spodu kompletne amortyzatory.
-
Załóż górną półkę (możesz użyć młotka gumowego).
-
Przykręć górne korki amortyzatorów.
-
Załóż podkładkę i przykręć nakrętkę sztycy.
-
Dokręć śruby osłon amortyzatorów w dolnej półce.
-
Odkręć korki lag i wlej odmierzoną ilość oleju do zawieszeń.
-
Popracuj amortyzatorami, aby odpowietrzyć układ.
-
Załóż korki z podkładkami i przykręć górne śrubki.
- Dokręć korki i jeszcze raz, dla pewności sprawdź dokręcenie śrub.
Montaż przedniego błotnika
-
Od spodu wsuń błotnik z mocowaniami.
-
Załóż śruby w otwory montażowe.
-
Dokręć śruby z nakrętkami i podkładkami.
-
Zamontuj przelotki linek.
I gotowe! 😁 Jeśli chcesz zobaczyć inne poradniki serwisowe o motocyklu WSK 125, to zapraszam Cię tutaj.