Kurtka motocyklowa — jaką wybrać na początek motocyklowej przygody?

Niektórzy motocykliści, kupując swój pierwszy jednoślad, zapominają o kwestii odpowiedniego wyposażenia. Kask, ubrania, buty i rękawice motocyklowe to podstawa, jeśli chcesz bezpiecznie i wygodnie przejechać każdą trasę. Z własnego doświadczenia wiemy, że wybór jest spory — w Gmoto znajdziesz kilkaset modeli kurtek na początek motocyklowej przygody — i ciężko zdecydować się na konkretny model. Dlatego powstał ten materiał — przybliżymy ci w nim cechy idealnej kurtki motocyklowej na początek, podpowiemy jak wybrać kurtkę dopasowaną do twojego stylu jazdy, a na koniec przedstawimy naszych faworytów z każdej kategorii.

Jaka kurtka motocyklowa na początek?

Pierwszy motocykl to pierwsze motocyklowe wyzwania. Nauka płynnego pokonywania zakrętów, pierwsze załamanie pogody na trasie czy oswojenie się z szybką jazdą i powolnymi manewrami na parkingu to dopiero początek. Niezależnie od tego, co spotka cię na drodze, powinieneś mieć na sobie odpowiedni ubiór — to on zapewni ci skuteczną ochronę podczas gleby i w czasie jazdy w trudnych warunkach pogodowych.

Kurtka motocyklowa na początek przygody z jednośladami powinna być:

  • Bezpieczna — parkingowa wywrotka czy szlif na zakręcie to norma, szczególnie na początku przygody z motocyklami. Podczas takich zdarzeń warto mieć na sobie kurtkę motocyklową z materiałów o wysokim współczynniku ścieralności (np. cordura, skóra bydlęca lub materiały z włóknami aramidowymi) i certyfikowanymi ochraniaczami łokci, barków i pleców. Pamiętaj, że kurtki casual nie zapewniają żadnej ochrony, nawet jeśli są wykonane z grubego materiału.
  • Wygodna — jest duża szansa, że po zakupie pierwszego motocykla tyłek nie oderwie ci się od kanapy. Dlatego warto, żeby kurtka motocyklowa posiadała otwory wentylacyjne oraz wypinaną membranę i warstwę ocieplającą — to one zagwarantują ci komfort jazdy podczas porannych przymrozków, upałów czy ulewy.
  • Stylowa — twoja pierwsza kurtka motocyklowa — i każda kolejna — powinna ci się podobać. Nie oszukujmy się — czasem wystarczy założyć samą kurtkę, żeby poczuć się jak ktoś, który rusza właśnie na przygodę życia.

Zobacz też — Jak dobrać dla siebie spodnie motocyklowe? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania!

Jak dobrać kurtkę motocyklową?

Każda kurtka motocyklowa została zaprojektowana z myślą o jeździe w danych warunkach. Materiały, technologie, krój czy poziom bezpieczeństwa będą różniły się między poszczególnymi modelami z dostępnych kategorii — kurtka turystyczna i stylowa skóra na choppera mogą nie mieć ze sobą zbyt wiele wspólnego. Dlatego powinieneś pamiętać, żeby dopasować kurtkę do swojego stylu jazdy. Wyruszając na długą wyprawę, wybierz model turystyczny/ADV — membrana, podpinka ocieplająca i dłuższy krój to cechy, które sprawdzą się w trasie. Z kolei lekka kurtka motocyklowa do miasta, która idealnie sprawdzi się podczas dojazdu do pracy czy na uczelnię, wystarczy, że będzie posiadać ochraniacze i otwory wentylacyjne oraz zostanie uszyta z przewiewnej tkaniny, np. meshu.

Kolejną ważną kwestią jest rozmiar kurtki motocyklowej. Powinieneś wybrać taki, który z jednej strony pozwoli ci założyć pod spód jedną lub dwie warstwy odzieży (np. koszulkę termoaktywną i cienki polar), a z drugiej nie będzie zbyt luźny (jest to niebezpieczne podczas upadku; istnieje ryzyko przesunięcia się protektorów).

Zobacz też — Jaka bielizna termoaktywna na motocykl? Funkcje, rodzaje i właściwości

Jakie kurtki motocyklowe polecamy? Nasze propozycje z każdej kategorii

Kurtki motocyklowe cross i enduro

Jazda w terenie wymaga naprawdę solidnej ochrony. Upadki, kamienie wylatujące spod kół kolegów i lądujące wprost na twojej klacie, a do tego błoto, deszcz i śnieg — twoja kurtka motocyklowa cross/enduro musi być na to gotowa w każdym momencie. Zobacz nasze propozycje kurtek motocyklowych w teren i przygotuj się na największe wyzwanie. Przejdź do sklepu i zobacz całą ofertę.

Kurtki motocyklowe turystyczne i ADV

Ruszając na daleką wyprawę warto mieć na sobie kurtkę, która zniesie trudy podróży. Wodoodporna membrana, podpinka ocieplająca, wygodny krój i ochraniacze zapewniające bezpieczeństwo to podstawa. Zobacz nasze propozycje kurtek motocyklowych klasy Adventure i zmierz się z przygodą. Przejdź do sklepu i zobacz całą ofertę.

Kurtki motocyklowe miejskie i na skuter

Podczas codziennych dojazdów do pracy czy na uczelnię warto zapewnić sobie odpowiednią ochronę. Kurtki motocyklowe miejskie i na skuter gwarantują podstawowy poziom bezpieczeństwa oraz optymalny przepływ powietrza. Co więcej, ich stylistyka pozwala stworzyć motocyklową stylizację casual. Zobacz nasze propozycje miejskich kurtek motocyklowych i ruszaj na podbój miasta, Przejdź do sklepu i zobacz całą ofertę.

Kurtki motocyklowe na motocykl sportowy i nakeda

Dynamiczna jazda po torze wyścigowym? A może nocny wypad na ulice twojego miasta? W obu przypadkach przyda ci się sportowa kurtka motocyklowa. Najwyższy stopień ochrony i rasowy wygląd to cechy, których nie może zabraknąć na twoim motocyklu klasy Sport i Naked. Zobacz nasze propozycje sportowych kurtek motocyklowych i pokaż, kto rządzi na mieście. Przejdź do sklepu i zobacz całą ofertę.

Kurtki motocyklowe chopper i cruiser

Nocny lans na bulwarze i podróż w stronę zachodzącego słońca w akompaniamencie potężnego silnika V2 nie może obyć się bez prawdziwej skóry! Z tymi kurtkami motocyklowymi na choppera/cruisera styl i bezpieczeństwo dostaniesz w cenie. Zobacz nasze propozycje skórzanych kurtek motocyklowych i poczuj wiatr we włosach. Przejdź do sklepu i zobacz całą ofertę.

Kurtkę motocyklową znajdziesz w sklepie motocyklowym Gmoto

W sklepie motocyklowym Gmoto przygotowaliśmy dla ciebie bogatą ofertę kurtek motocyklowych — w tym na początek przygody z jednośladami. Niezależnie od tego, czy jeździsz chopperem, enduro, supersportem czy miejskim skuterem, znajdziesz u nas kurtkę motocyklową dla siebie. Najlepsi producenci, pełen przekrój cenowy i najnowocześniejsze rozwiązania. Zobacz kurtki motocyklowe w Gmoto i ruszaj na trasę!

Wiktor Karczewski

Moja przygoda z motocyklami zaczęła się klasycznie - od Ogara, przez WSK 125, do chińskiego skutera. Na WSK 125 zjeździłem pół Polski i Skandynawię, a na Chińczyku kręciłem się zimą po Bieszczadach i jesienią po Finlandii. Obecnie ujeżdżam polsko-chińską myśl techniczną, czyli Rometa SCMB 125. Doskonały motocykl do dojazdów do pracy ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *