Dlaczego sakwy motocyklowe i rollbag to niezbędnik motocykla turystycznego i enduro?

Sakwy motocyklowe i rollbag to niezbędnik każdego, kto podróżuje motocyklem turystycznym lub enduro. Wyprawy motocyklowe są bardzo ekscytujące i nieprzewidywalne, dlatego wybierając się na kilkudniowy wypad zadbaj o odpowiednio spakowany bagaż. Najlepiej sprawdzą się sakwy motocyklowe i rollbag, które są uniwersalne i z powodzeniem możesz je zamontować również na motocykl cross. Sakwy motocyklowe idealnie sprawdzają się do jazdy w terenie, ponieważ nie przemakają i nie przepuszczają piasku do wnętrza. Torba motocyklowa typu rollbag zmieści Twój namiot, karimatę, śpiwór, kuchenkę turystyczną i trochę zapasowych części motocyklowych. Wodoodporność wyżej wymienionych akcesoriów motocyklowych to niekwestionowany autu. Nie martw się więc, że będziesz spać w mokrym śpiworze:)

Zobacz jak wygląda motocykl, wyposażony w sakwy motocyklowe boczne i torbę wodoodporną rollbag, bo tak właśnie – chłopaki z Gmoto – pakują swoje bagaże na wyprawy motocyklowe.

Sakwa motocyklowa

Sakwa motocyklowa 2Sakwy motocyklowe występują w różnych przedziałach cenowych i wynika to głównie z ich funkcjonalności i wykonania. Zanim jednak przedstawię Ci prawdziwego faworyta, musisz wiedzieć, czego nie chcesz! Wyobraź sobie, że wybierasz się w podróż do Rumunii, Mongolii czy Kirgistanu. Poruszasz się w terenie, a sakwy które są montowane bez stelaża podskakują Ci na każdej dziurze… A teraz przeprawa przez rzekę, w której przewracasz się motocyklem. Niby nic dramatycznego… tyle że sakwy nie są wodoodporne. Początek podróży, a Ty masz mokre ubrania, przemoczony namiot, śpiwór i karimatę… Pech to pech ale czy jest sens, aż tak oszczędzać?

Tak się wydarzy jeżeli kupisz najtańszą wersję, przeznaczoną do motocykli szosowo-sportowych. Wbrew pozorom dla osób zaczynających swoja przygodę na motocyklu, zwykłe boczne sakwy o łącznej pojemności 55l  i montowane pasami oraz ekspanderami montażowymi są wystarczające. Niestety zupełnie nie nadają się do jazdy motocyklami turystycznymi, enduro i cross. Sakwy motocyklowe bez stelażaniestabilne tzn. „ruszają się” na motocyklu, a żeby nie przemokły w czasie deszczu w zestawie dostajesz pokrowiec przeciwdeszczowy (który przy większych prędkościach łopocze na wietrze…). Niewątpliwym plusem jest cena, i możliwość regulacji pojemności sakw.

Inaczej sprawa wygląda z sakwami motocyklowymi marki Kriega oraz SW-Motech. W naszym gronie motocyklistów najdłużej i najbardziej eksploatowanym modelem jest Kriega, który został kupiony przez jednego z motocyklistów z Gmoto jeszcze w 2015 roku. Sakwy są eksploatowane po dzień dzisiejszy, a żeby tego było mało nie tylko przez jeden motocykl… Jeżeli śledzisz bloga, znajdziesz wpis o wyjeździe m.in. do Mongolii, Kirgistanu oraz Rumuni na których były wykorzystane i jest to udokumentowane na zdjęciach:-)

Sakwy motocyklowe

Jeden z modeli, który jest widoczny na zdjęciach to Kriega ADV Overlander, aktualnie zastąpiony modelem Kierga 0S-32 Overlander-s. Jeżeli chcesz zobaczyć jak się prezentuje motocykl w ulepszonych sakwach wejdź na profil na facebook’u RzechuNaKołach (chłopaki 25.05.2018r. rozpoczęli swoją podróż do Pamiru i zamówili u nas właśnie ten model sakwy motocyklowych!). Różnica między nowym, a starym modelem sakw to pojemność i budowa, tzn. Kriega ADV Overlander to 4 mniejsze sakwy dające w sumie pojemność 60 L, które tworzyły cały zestaw. Ulepszony model to dwie sakwy o łącznej pojemności 64 L i każdą z nich kupujesz osobno. Wynika to głównie z tego, że nowe sakwy Kriegi, możesz zamontować również na tylnym siedzeniu motocykla (po uprzednim zakupie odpowiedniego systemu mocowania) i dają możliwość rozbudowy bagażu. Na zdjęciach widzisz, że zarówno Yamaha Xt 600E jak i KTM Adventure 990 mają w sumie po dwie sakwy na każdą stronę motocykla. Na czym, więc polega fenomen tych sakw motocyklowych?

  • wykonane z najwyższej jakości materiałów odpornych na ścieranie: Hypalony™ + 1000D Cordura®
  • taśmy wykonane z Kevlar®
  • klamry wykonane z wysokiej jakości stopu lotniczego,
  • wewnętrzna wkładka zapewnia 100% wodoszczelności,
  • nie ma możliwości, aby jakikolwiek kurz i piach przedostał się do sakw,
  • zamknięcie sakw motocyklowych typu roll up,
  • pojemność 32 litry (starszy model posiadał dwie mniejsze sakwy w sumie dając 30l pojemności),
  • 16 punktów zaczepienia, które dają możliwość rozbudowy bagażu,
  • sakwa posiada elementy odblaskowe,
  • producent daje możliwość dokupienia pasa na ramię,
  • łatwy i szybki montaż sakw na motocyklu,
  • waga sakwy: 2,6 kg,
  • sakwa może być montowana na siedzeniu lub na stelażu po zakupie odpowiedniego systemu OS-STRAPS lub OS-Platform.
Sakwa motocyklowa Kriega

Sakwa motocyklowa Kriega

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Musisz się jednak liczyć z tym, że cena za komplet jest wysoka. Zadaj sobie pytanie, jak to się przekłada na ich funkcjonalność. Możesz je zamontować zarówno na motocykl enduro jak i motocykl turystyczny. Duży ukłon dla producenta za możliwość rozbudowy bagażu, dzięki 16-tu punktom zaczepienia. Dodatkowy atut to możliwość dokupienia kolejnych sakwy i montowanie ich tak, aby równomiernie dociążać motocykl. Sakwę boczną możesz również zamontować na tylnym siedzeniu.

Sakwy motocyklowe SW-Motech Dakar

Sakwy motocyklowe SW-Motech Dakar – godny i tańszy zastępca modelu Kriegi 0S-32 Overlander-s (w cenie kompletu sakw SW-Motech Dakar masz jedną sakwę Kriegi, oczywiście nie biorę tu pod uwagę stelaża!). Wykonane z balistycznego nylonu 1680D wzmocnionego tworzywem ABS. Są całkowicie wodoodporne i możesz je zamontować na większości stelaży. Komplet to dwie sakwy boczne o pojemności 32 L – każda. Łatwy montaż z bezpiecznym pięciopunktowym mocowaniem. Niestety nie masz tutaj możliwości rozbudowy bagażu o kolejne torby oraz nie możesz zamontować sakwy na tylnym siedzeniu, jak jest to w przypadku sakw Kriega.

Sakwy enduro boczne SW-Motech

Sakwy enduro boczne SW-Motech

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przy okazji tematu sakw motocyklowych muszę wspomnieć o sakwach marki Crosso – czyli sakwach rowerowych. Towarzyszyły nam podczas wypadu w Alpy i jest to dowód na to, że możesz zamiennie użyć sakw rowerowych. Jest to fajna alternatywa, gdy pożyczyłeś swoje sakwy motocyklowe – a Ciebie naszła ochota, żeby gdzieś wyskoczyć motocyklem. Śmiało montuj na motocykl i ruszaj w drogę!

Rollbag na motocykl

Wybierając się na wyjazd, gdzie Twoim domem będzie namiot, zwróć uwagę na torbę motocyklową typu rollbag. Wyjazdy głównie off road, w których przeprawiasz się przez rzeki, błota i lasy są bardzo wymagające i odbywają się w różnych warunkach atmosferycznych. Dbaj o swój bagaż, aby nie przemókł! Rollbag jest całkowicie wodoodporny i montujesz go na tylnym siedzeniu. Bardzo łatwo wyczyścisz go z błota, a jego dodatkowym atutem są odblaski, które zapewnią Ci widoczność na asfalcie.

Rollbag Leoshi

Rollbag Leoshi

Rollbag Rebelhorn Discover

Rollbag Rebelhorn Discover

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaki rollbag wybrać?

Rollbag Leoshi  ma pojemność – 50 litrów. Z tyłu znajduje się trójkąt, który może być oznaczeniem, jeżeli „coś” wydarzy się na drodze. Posiada paski mocująco – kompresyjne. Torba jest bardzo odporna na przetarcia.

Rollbag Rebelhorn jest dostępna w dwóch rozmiarach – 50 i 30 litrów. Posiada elementy odblaskowe, co zwiększa widoczność podczas jazdy motocyklem. Posiada system mocowania, umożliwiający połączenie kilku toreb.

Jak zamocować rollbag na motocykl?

Producenci dołączają do zestawu specjalne paski mocujące. Jeżeli jednak uważasz, że może to nie być wystarczające użyj do tego specjalnych pasów transportowych z hakami. Rollbag montujesz na siedzeniu pasażera, rzadko na stelażu kufra bocznego. Prawdopodobnie ogranicza nas tylko wyobraźnia;)

 

A Ty jakie sakwy motocyklowe i rollbag posiadasz?? Pokaż nam swój spakowany motocykl:-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *