Jak myć motocykl? 7 sprawdzonych rad od motocyklistów!

Przed myciem motocykla zastanawiasz się, jak w trakcie nie zalać instalacji elektrycznej, nie zniszczyć uszczelniaczy w łańcuchu lub nie nalać wody do gaźników? Koniecznie zapoznaj się z naszym kompleksowym poradnikiem, jak myć i pielęgnować motocykl! Przy okazji poznasz również ciekawe środki do czyszczenia motocykla marki S100, która cieszy się dużą popularnością wśród motocyklistów.

7 sprawdzonych rad, jak myć motocykl

  • Nie myj motocykla w pełnym słońcu — nigdy nie wiesz, jak zareagują środki do mycia motocykli podczas pełnego nasłonecznienia. Nie warto ryzykować i odstawić maszynę do cienia na czas czyszczenia.
  • Nie myj motocykla po jeździe — poczekaj, aż silnik i inne elementy ostygną. Dzięki temu nie poparzysz się podczas mycia i nie zostawisz trwałych odbarwień od środków chemicznych. Co więcej, niektóre elementy po szybkim schłodzeniu mogą ulec zniszczeniu (np. rozgrzane tarcze hamulcowe).
  • Używaj miękkich gąbek/ręczników o delikatnej strukturze — dzięki temu nie narobisz rys podczas mycia i pielęgnacji.
  • Korzystaj z dedykowanych środków do czyszczenia motocykli — nie używaj benzyny, rozpuszczalników czy środków do mycia łazienki. Motocykl stworzony jest z różnych materiałów (m.in. chromowanego metalu, tworzyw sztucznych i skóry naturalnej/materiałów tekstylnych), które mogą źle zareagować podczas kontaktu z losowo dobraną chemią.
  • Używaj dedykowanej szczotki do czyszczenia łańcucha — metalowe szczotki (tzw. druciaki), które znajdziesz w garażu, nie nadają się do czyszczenia napędu. Dedykowana szczotka w połączeniu ze środkiem do czyszczenia łańcuchów motocyklowych dobrze usunie brud, nie uszkadzając przy tym uszczelniaczy.
  • Uważaj na instalację elektryczną, gaźniki, wtryski, łożyska i napęd — są to podzespoły, które nie lubią kontaktu z wodą, szczególnie tą pod dużym ciśnieniem.
  • Obchodź się delikatnie z myjką ciśnieniową — woda pod dużym ciśnieniem wnika w zakamarki, w które zdecydowanie nie powinna. Myj motocykl delikatnie i z dużej odległości, jeśli decydujesz się na użycie karchera.

Czyszczenie wstępne. Jak przygotować motocykl do mycia?

Przygotowując motocykl do mycia, koniecznie wyczyść łańcuch. Podczas jazdy kurz, smar i inne zanieczyszczenia tworzą na jego powierzchni kleistą maź, przez którą zębatki i łańcuch zużywają się szybciej. Nie chcesz, żeby w trakcie czyszczenia, szczególnie jeśli używasz myjki ciśnieniowej, cały ten syf trafił na motocykl. Do czyszczenia napędu warto użyć preparatu S100 Ketten Reiniger lub S100 Ketten Reiniger Kraft Gel. O tym, jak dokładnie wyczyścić łańcuch motocyklowy, dowiesz się z poradnika Jak wyczyścić i nasmarować łańcuch napędowy w motocyklu?

Jak myć motocykl? Mycie motocykla krok po kroku

Motocykle nie lubią mycia pod dużym ciśnieniem, jednak jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z myjki ciśnieniowej, używaj jej z dużej odległości i bardzo delikatnie. Uważaj szczególnie na układ elektryczny, filtr powietrza, napęd i wszystkie elementy elektroniczne. W pierwszej kolejności delikatnie opłucz cały motocykl, a następnie umyj go gąbką przy użyciu środka do czyszczenia motocykli. W kompleksowym czyszczeniu maszyny dobrze sprawdzą się preparaty S100 Schnell Reiniger Quick Cleaner i S100 Total Reiniger. Do doczyszczenia felg warto użyć dedykowanego środka, np. S100 Rim Cleaner. Następnie dokładnie spłucz środek myjący i osusz cały motocykl (doskonale nadaje się do tego ręcznik z mikrofibry S100 Mikrofaser).

Jak utrzymać czystość na dłużej? Pielęgnacja motocykla krok po kroku

Po dokładnym umyciu i osuszeniu motocykla czas na jego pielęgnację, która pozwoli utrzymać czystość na dłużej. Do efektywnej pielęgnacji jednośladu będziesz potrzebować kilku preparatów. Poniżej znajdziesz ich listę wraz z zastosowaniem:

W naszym sklepie znajdziesz rozbudowaną ofertę kosmetyków i chemii motocyklowej od wiodącego producenta S100. Zobacz wszystkie produkty S100 i zadbaj o swój motocykl!

Wiktor Karczewski

Moja przygoda z motocyklami zaczęła się klasycznie - od Ogara, przez WSK 125, do chińskiego skutera. Na WSK 125 zjeździłem pół Polski i Skandynawię, a na Chińczyku kręciłem się zimą po Bieszczadach i jesienią po Finlandii. Obecnie ujeżdżam polsko-chińską myśl techniczną, czyli Rometa SCMB 125. Doskonały motocykl do dojazdów do pracy ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *