check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
Yamaha YZF-R1 1000

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 3304
Podkładka miedziana 14x22x1.5 mm JMT - 4001796055720
Kołek montażowy do owiewek (1 szt.) - RVT-PT03 -5%

3,82 zł

4,02 zł

Najniższa cena: 4,02 zł

Kołek montażowy do owiewek (1 szt.) - RVT-PT03

stars    (7)
Filtr oleju HifloFiltro HF 303 Honda/Kawasaki/Yamaha  - HF303 -15%

27,37 zł

32,20 zł

Najniższa cena: 32,20 zł

Filtr oleju HifloFiltro HF 303 Honda/Kawasaki/Yamaha - HF303

stars    (57)
Ramka do tablicy rejestracyjnej motocykl - 18
Naklejka serwisowa wymiany filtra i oleju - 203300
Kołek montażowy do owiewek (1 szt.) - RVT-PR01 -5%

3,65 zł

3,84 zł

Najniższa cena: 3,84 zł

Kołek montażowy do owiewek (1 szt.) - RVT-PR01

stars    (9)
Filtr oleju HifloFiltro HF 204 Honda/Kawasaki  - HF204 -15%

30,52 zł

35,90 zł

Najniższa cena: 35,90 zł

Filtr oleju HifloFiltro HF 204 Honda/Kawasaki - HF204

stars    (22)
Ramka do tablicy rejestracyjnej Gmoto.pl
Żarówka 12V 5W T10 Tako - 230741
Magnetyczna śruba spustu oleju M14x1,5
Przekaźnik rozrusznika - 90923
Ramka do tablicy rejestracyjnej metalizowana
Świeca zapłonowa NGK CR9E - CR9E -10%

31,05 zł

34,50 zł

Najniższa cena: 34,50 zł

Świeca zapłonowa NGK CR9E - CR9E

stars    (5)
Uszczelniacz zaworowy Athena - P400210420752 -10%

11,07 zł

12,30 zł

Najniższa cena: 12,30 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena - P400210420752

stars    (4)
Żarówka Osram 12V 21W BA15s

7,00 zł

Żarówka Osram 12V 21W BA15s

stars    (3)
Świeca zapłonowa NGK CR9EIX irydowa - CR9EIX -10%

60,12 zł

66,80 zł

Najniższa cena: 66,80 zł

Świeca zapłonowa NGK CR9EIX irydowa - CR9EIX

stars    (3)
Filtr oleju K&N KN303 - KN-303

57,30 zł

Filtr oleju K&N KN303 - KN-303

stars    (57)
Korek zatyczka do wydechu 4T z uchwytem JMP
Automat stopu przód JMP

48,27 zł

Automat stopu przód JMP

stars    (4)
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1 -5%

8,93 zł

9,40 zł

Najniższa cena: 9,40 zł

Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1

stars    (5)
Świeca zapłonowa Awina CR9EK
Żarówka Osram 12V 21/5W BAY15d
Świeca zapłonowa NGK CR9EK - CR9EK -10%

43,65 zł

48,50 zł

Najniższa cena: 48,50 zł

Świeca zapłonowa NGK CR9EK - CR9EK

stars    (2)
Filtr oleju K&N KN204-1 - KN-204-1
Filtr oleju HifloFiltro HF 204 RC Racing  - HF204RC -15%

37,47 zł

44,08 zł

Najniższa cena: 44,08 zł

Filtr oleju HifloFiltro HF 204 RC Racing - HF204RC

stars    (22)
Kierunkowskaz Yamaha prawy przód/lewy tył - 76964
Żarówka H4 12V 60/55W
Zestaw naprawczy kranika Tourmax - FCK-22 -5%

45,60 zł

48,00 zł

Najniższa cena: 48,00 zł

Zestaw naprawczy kranika Tourmax - FCK-22

stars    (5)
Łożysko SKF 6005 2RS - 6005-2RSH SKF
Żarówka Osram 12V 5W W2,1x9,5d
Filtr oleju HifloFiltro HF 303 RC Racing  - HF303RC -15%

38,00 zł

44,70 zł

Najniższa cena: 44,70 zł

Filtr oleju HifloFiltro HF 303 RC Racing - HF303RC

stars    (57)
Klocki hamulcowe EBC FA 174 (2 szt.) - FA174 -10%

91,87 zł

102,08 zł

Najniższa cena: 102,08 zł

Pasuje na tył

Klocki hamulcowe EBC FA 174 (2 szt.) - FA174

stars    (2)
Klocki hamulcowe EBC FA 252 (2 szt.) - FA252 -10%

91,87 zł

102,08 zł

Najniższa cena: 102,08 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 252 (2 szt.) - FA252

stars    (1)
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101 -5%

13,72 zł

14,44 zł

Najniższa cena: 14,44 zł

Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101

stars    (1)
Akumulator żelowy 12V 8.6 Ah JMT YTZ10S WPZ10S
Uszczelniacz zaworowy Athena - P400485420404 -10%

7,35 zł

8,17 zł

Najniższa cena: 8,17 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena - P400485420404

stars    (1)
Klosz kierunkowskazu biały kpl. - 91031
Klocki hamulcowe EBC FA 174 HH (2 szt.) - FA174HH -10%

128,16 zł

142,40 zł

Najniższa cena: 142,40 zł

Pasuje na tył

Klocki hamulcowe EBC FA 174 HH (2 szt.) - FA174HH

stars    (2)

Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha YZF-R1 1000

  • Yamaha YZF-R1 1000 2011
  • Yamaha YZF-R1 1000 2012
  • Yamaha YZF-R1 1000 Anniversary 2012
  • Yamaha YZF-R1 1000 1998
  • Yamaha YZF-R1 1000 1999
  • Yamaha YZF-R1 1000 2000
  • Yamaha YZF-R1 1000 2001
  • Yamaha YZF-R1 1000 2002
  • Yamaha YZF-R1 1000 2003
  • Yamaha YZF-R1 1000 2004
  • Yamaha YZF-R1 1000 2005
  • Yamaha YZF-R1 1000 2006
  • Yamaha YZF-R1 1000 SP 2006
  • Yamaha YZF-R1 1000 2007
  • Yamaha YZF-R1 1000 2008
  • Yamaha YZF-R1 1000 2009
  • Yamaha YZF-R1 1000 2010
  • Yamaha YZF-R1 1000 2013
  • Yamaha YZF-R1 1000 2014
  • Yamaha YZF-R1 1000 2015
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2016
  • Yamaha YZF-R1 1000 A Anniversary ABS 2016
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2017
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2018
  • Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition 2015
  • Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition ABS 2016
  • Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition ABS 2017
  • Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition ABS 2018
  • Yamaha YZF-R1 1000 Anniversary 2013
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2019
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2020
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2019
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2020
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2021
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2021
  • Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2022
  • Yamaha YZF-R1 1000 A World GP 60th Anniversary ABS 2022
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2022
  • Yamaha YZF-R1 1000 M 2021
  • Yamaha YZF-R1 1000 M 2020
  • Yamaha YZF-R1 1000 M 2019
  • Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2016
  • Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2015
  • Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2023
  • Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2017
  • Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2018
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2015
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2017
  • Yamaha YZF-R1 1000 GP World GP 50th Anniversary Edition 2012
  • Yamaha YZF-R1 1000 Limited Edition 2010
  • Yamaha YZF-R1 1000 LE Limited Edition 2006
  • Yamaha YZF-R1 1000 SP 50th Anniversary Limited Edition 2006
  • Yamaha YZF-R1 1000 Flame 2003
  • Yamaha YZF-R1 1000 S Champions Limited Edition 2001
  • Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2023
  • Yamaha YZF-R1 1000 S ABS 2018
  • Yamaha YZF-R1 1000 S ABS 2017
  • Yamaha YZF-R1 1000 S ABS 2016
  • Yamaha YZF-R1 1000 2023

Yamaha YZF-R1

Części motocyklowe

Geneza

Mało kto pamięta, że model YZF-R1 nie był pierwszym orężem Yamahy na ścieżce wojny z legendarną Hondą CBR 900 RR Fireblade. Dwa lata przed wprowadzeniem do sprzedaży R1 w ofercie japońskiego producenta pojawił się YZF 1000 Thunderace, który zarówno mocą jak i pojemnością skokową silnika przewyższał największego rywala.



Niestety był od niego również o wiele masywniejszy, co niekorzystnie wpływało na osiągi i w końcowym rozrachunku czyniło Thunderace'a słabszym od Fireblade'a. Mimo sromotnej porażki marketingowej i niezwykle małej popularności modelu wśród motocyklistów, YZF 1000 było bardzo istotnym jednośladem w historii Yamahy. Bazowano na nim przy projektowaniu konstrukcji bezkompromisowego YZF-R1, co wraz z ogromnym doświadczeniem w sportach motorowych i równie dużym zapleczem technologicznym stworzyło jeden z najlepszych motocykli sportowych wszech czasów.

Premiera

Yamaha YZF-R1 to bezdyskusyjnie motocyklowa legenda, która pod koniec lat 90' ubiegłego wieku stworzyła nowy obraz idealnego motocykla sportowego. Gdy w 1997 roku zaprezentowano ją na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Mediolanie było jasne, że ten model osiągnie niebywały sukces. W dniu pojawienia się w salonach Yamahy była najmocniejszym, najszybszym i najlżejszym jednośladem z królewskiej klasy pojemnościowej. Tym samym wbiła ostatni gwóźdź do trumny Fireblade'a i przez następne lata królowała w segmencie SuperSport.

Co prawda, rok po jej premierze Suzuki wprowadziło do swojej gamy model GSX 1300 R Hayabusa, który odebrał YZF-R1 tytuł najszybszego motocykla z produkcji wielkoseryjnej. Jednakże była to już o wiele wyższa klasa pojemnościowa i nikt nie traktował Hayabusy jako rywala dla przełomowej maszyny z Hamamatsu, niemniej jednak blask Yamahy został nieco przyćmiony.

Czterokomorowe serce

Jednostka napędowa zastosowana w YZF-R1 wywodzi się w prostej linii z YZF 1000 Thuderace, jednakże została mocno zmodyfikowana. Trzeba pamiętać, że w tym przypadku mamy do czynienia z silnikiem z gamy Genesis, czyli jednostek o największym stopniu zaawansowania technicznego, które garściami czerpią z rozwiązań stosowanych w sporcie motorowym. I tak, na pokładzie R1 znajdziemy m.in. dwudziestozaworową głowicę (po raz pierwszy zastosowaną w modelu GTS 1000), tuleje cylindrowe i pierścienie tłokowe pokryte ceramiczną powłoką w technologii Rapid Plating (zmniejszającą tarcie, wspomagającą chłodzenie jednostki i ograniczającą zużycie oleju) oraz nowoczesną ramę typu Diamond odlewaną w technologii wysokociśnieniowej. Dzięki wielu zmianom waga silnika, w stosunku od bazowej konstrukcji, zmniejszyła się o aż 10 kilogramów, co przełożyło się na niebywale niską masę własną motocykla, wynoszącą jedyne 177 kilogramów.

W późnych latach 90' osiągi silnika wzbudzały spore poruszenie. Moc maksymalna jednostki została podniesiona do imponujących 150 KM, a moment obrotowy poszybował do poziomu 108 Nm. Dzięki temu pierwszą "setkę" Yamaha osiągała w niecałe 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła aż 299 km/h. Tą niewyobrażalną wartość przebiła dopiero Hayabusa, która w 1999 roku oferowała niewiele więcej, bo 301 km/h.

W kolejnych latach osiągi systematycznie rosły (wprowadzono system doładowania dynamicznego), a masa malała, ale prawdziwy przełom nastąpił dopiero w 2009 roku wraz z wprowadzeniem nowej jednostki napędowej. Nowoczesny silnik (tzw. "Wielki Wybuch") pochodził z wyczynowej Yamahy YZF-M1, startującej m.in. w Moto GP. Przez wał korbowy o 90-stopniowym kącie rozwarcia czopów zapewniał liniowy przebieg mocy i niemal całkowicie eliminował momenty bezwładności w silniku.

Innymi, równie ważnymi momentami w historii modelu YZF-R1 były: zmiana klasycznych gaźników na elektroniczny system wtrysku paliwa w 2002 roku, pojawienie się ramy Deltabox V w 2004 roku, redukcja zaworów w głowicy (z 20 na 16) w 2007 roku, a także wiele innych, jak: wprowadzenie sprzęgła antyhoppingowego, kutych tłoków, tytanowego układu wydechowego, sześciotłoczkowych zacisków hamulcowych etc. etc.

Bezwzględny zawodnik

Układ hamulcowy i zawieszenie od samego początku były bardzo mocnymi stronami YZF-R1. Już pierwsza generacja oferowała pełny zakres regulacji widelca typu Upside-down i pojedynczego elementu resorująco-tłumiącego opartego na wahaczu wleczonym. Trzy hamulce tarczowe współpracowały z cztero- i jednotłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi, a sam układ nierzadko korzystał z dobrodziejstw oferty lidera w tej branży - Brembo. Takie zestawienie wyśmienicie sprawdzało się na torze i szybkich przejazdach po górskich serpentynach, stawiając Yamahę w pozycji lidera w swojej klasie.

Jednakże surowy charakter R1 miał też swoje słabe strony, które mimo, że czyniły go najlepszym motocyklem sportowym, sprawiały również, że był mało uniwersalnym jednośladem. Mocno pochylona i wymuszona pozycja za kierownicą, wąska kierownica i twarde siodło nie były wygodne na dłuższych dystansach i podczas powolnej jazdy, szczególnie w zakrętach. Na dobrą sprawę, to właśnie znikomy komfort był największą, jak nie jedyną, wadą motocykla.

20 lat sukcesów

Już sam fakt, że najbardziej usportowione dziecko Yamahy jest produkowane nieprzerwanie od 20 lat świadczy o ogromnym sukcesie marketingowym i sprzedażowym. Obecna, już dziesiąta generacja modelu pokazuje, że producent stale przykłada do niego największą uwagę. W futurystycznym YZF-R1 z 2018 roku zastosowano szereg rozwiązań z najnowszej wersji M1, która osiąga duże sukcesy na torach całego świata. Jednostka napędowa Crossplane, zaawansowana elektronika i innowacyjne systemy (zintegrowany układ hamulcowy z ABS, QSS, Launch Control, wyświetlacz TFT), obręcze kół ze stopu magnezu, tytanowy układ wydechowy, aluminiowa rama Deltabox, a przede wszystkim moc maksymalna 200 KM plasują YZF-R1 w czołówce klasy Super Sport i wróżą przed Yamahą świetlaną przyszłość.