Benzer Bolt 50
Benzer Bolt 50 to sportowy motorower produkowany w ChRL i oferowany na naszym rynku od 2013 roku. Wyróżnia go sportowa stylistyka “małego ścigacza”, kierunkowskazy i światła pozycyjne w technologii LED oraz wytrzymała konstrukcja, która nie powinna sprawiać początkującym motocyklistom wielkich problemów - zarówno w naprawie, jak i eksploatacji.
Benzer Bolt 50 został wyposażony w jednocylindrową, czterosuwową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem singiel posiada zapłon CDI, gaźnikowy układ zasilania oraz manualną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. Generuje moc maksymalną na poziomie 3,8 KM (dostępną przy 8500 obr./min.) oraz maksymalny moment obrotowy 4 Nm. Jak przystało na czterosuwowy jednoślad z najniższej klasy pojemnościowej model Bolt 50 cechuje się naprawdę niskim spalaniem. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 2 l/100 kilometrów, co prz zbiorniku paliwa o pojemności 9 litrów zapewni posiadaczom aż 450 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Oczywiście jego prędkość maksymalna została prawnie ograniczona do 45 km/h, lecz w opinii użytkowników po demontażu blokad ten parametr wzrasta nawet do 70 km/h.
Szkieletem Benzer Bolt 50 jest rurowa rama kołyskowa ze stali. Amortyzację nierówności pozostawiono sprawdzonemu duetowi. Klasyczny widelec teleskopowy i dwa amortyzatory osadzone na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali dobrze radzą sobie z polskimi drogami. Model Bolt 50 charakteryzuje się bardzo dobrym tarczowym układem hamulcowym, który wśród motorowerów z tej półki cenowej w 2013 roku nie był zbyt popularny. Zarówno przy przednim, jak i tylnym kole znajdziemy wentylowaną tarczę hamulcową z dwu- lub jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym (przód/tył).