Beta Ark 50 to skuter z najniższej klasy pojemnościowej produkowany od 2007 roku przez włoskie przedsiębiorstwo Betamotor. Futurystyczny wygląd, mocny dwusuwowy silnik i wysoka jakość wykonania sprawiły, że model Ark 50 zyskał dużą popularność wśród początkujących motocyklistów z całej Europy.
Beta Ark 50 została wyposażona w jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem singiel posiada gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Dell’Orto oraz elektroniczny zapłon firmy Ducati. Niewielka jednostka napędowa generuje moc maksymalną 4,5 KM i maksymalny moment obrotowy 4 Nm. Konstrukcja napędu modelu Ark 50 prezentuje się typowo dla tej klasy jednośladów - automatyczna przekładnia, klasyczny pasek napędowy i system smarowania pompą mechaniczną.
Szkieletem skutera Beta Ark 50 jest rama z rur stalowych, na której osadzono sztywno zestrojone zawieszenie. Z przodu znajdziemy klasyczny widelec hydrauliczny (średnica goleni - 32 mm), z tyłu zaś - Monoshock z regulacją wstępnego napięcia sprężyny. Model Ark 50 toczy się na 13-calowych felgach z lekkich stopów aluminium (rozmiar opon to 130/60-13, zarówno z przodu i z tyłu). Wyhamowaniem lekkiego skutera - tylko 84 kilogramów ze wszystkimi płynami - zajmuje się typowy zestaw. Przy przednim kole zamontowano hamulec tarczowy o średnicy 190 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy. Z tyłu znalazł zastosowanie tradycyjny hamulec bębnowy.
Beta Ark 50 cechuje się wysokimi osiągami (po demontażu blokad fabrycznych prędkość maksymalna wzrasta do 75-80 km/h) i równie wysokim spalaniem. Podczas dynamicznej jazdy zużycie paliwa może wynieść nawet 3,5 l/100 kilometrów. Całe szczęście 7,5 litrowy zbiornik paliwa w najgorszym scenariuszu pozwoli na przejechanie ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu, co w tej klasie pojemnościowej jest w pełni zadowalającym wynikiem.