Beta RR 50 to motorower produkowany przez włoskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Beta Motors od 2010 roku. Od początku sprzedaży był dostępny w dwóch wariantach - supermoto i cross/enduro.
Największą różnicę pomiędzy wersjami stanowi rodzaj zastosowanych kół. Wersja supermoto posiada 17-calowe felgi (ażurowe z lekkich stopów aluminium lub szprychowe - w zależności od roku produkcji) i opony zbliżone do slicków, natomiast wariant cross/enduro toczy się na 21- i 18-calowych, szprychowych felgach i oponach terenowych. Ponadto wersja cross/enduro otrzymała większy - dalej wysunięty - przedni błotnik.
Beta RR 50 została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony cieczą singiel generuje moc maksymalną na poziomie 4,5 KM i maksymalny moment obrotowy 5 Nm, dzięki czemu zarówno w terenie, jak i na asfaltowych drogach, użytkownicy nie będą narzekać na brak mocy. Konstrukcja dwusuwowego serca modelu RR 50 prezentuje się bardzo klasycznie. Znajdziemy w niej mechaniczne smarowanie pompą oleju, manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, mokre sprzęgło wielotarczowe oraz przeniesienie napędu tradycyjnym łańcuchem. Trwała i dopracowana jednostka będzie mogła zapewnić początkującym motocyklistom naprawdę mocne wrażenia - po demontażu blokad fabrycznych prędkość maksymalna z przepisowych 45 km/h wzrasta do ponad 85 km/h.
Beta RR 50 posiada zawieszenie i układ hamulcowy z górnej półki. Z przodu znajdziemy widelec teleskopowy typu Upside-down o skoku 230 mm, z tyłu zaś - zawieszenie typu Monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny o skoku 285 mm. Zarówno przy przednim, jak i przy tylnym kole zamontowano hamulec tarczowy (260 mm i 220 mm - przód/tył) oraz dwu- i jednotłoczkowe zaciski hamulcowe (przód/tył).
Beta RR 50 nie jest z pewnością motorowerem dla oszczędnych lub dla tych, którzy planują długie wypady. Zbiornik paliwa o pojemności 6 litrów w skrajnych przypadkach nie zapewni nawet 200 kilometrów zasięgu - w końcu dwusuwowe serce RR 50 lubi wypić, a spalanie może osiągnąć nawet 4,5 litra na każde 100 kilometrów.