Producent
Promocje
Tylko dostępne
Sortuj
57,30 zł
Filtr oleju K&N KN153 - KN-153
63,67 zł
67,02 zł
Najniższa cena: 67,02 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 648 EC (2 szt.) - MCB648EC
30,27 zł
Łożysko 6005 2RS C3 SKF
10,17 zł
11,30 zł
Najniższa cena: 11,30 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 38x47,5x2,5 - S410190012011
31,71 zł
Łożysko 6303 2RS SKF - 6303 2RSH
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
328,54 zł
365,04 zł
Najniższa cena: 365,04 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 12Ah Yuasa YTX14-BS
38,61 zł
42,90 zł
Najniższa cena: 42,90 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 45x57x11 - P40FORK455059
765,67 zł
850,74 zł
Najniższa cena: 850,74 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 12Ah Yuasa YTX14H-BS
19,91 zł
Zabezpieczenie zębatki przedniej JMP
81,56 zł
Filtr oleju Mahle OC5 - OC 5
71,82 zł
79,80 zł
Najniższa cena: 79,80 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 45x57x11 NOK - P40FORK455088
97,03 zł
Pasek rozrządu Dayco 70x18 Ducati
122,33 zł
128,77 zł
Najniższa cena: 128,77 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 648 SH (2 szt.) - MCB648SH
Posiadamy Części motocyklowe do Cagiva Elefant 900
- Cagiva Elefant 900 AC 1997
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer i.e 1991
- Cagiva Elefant 900 AC 1993
- Cagiva Elefant 900 AC 1994
- Cagiva Elefant 900 AC 1995
- Cagiva Elefant 900 AC 1996
- Cagiva Elefant 900 GT i.e 1991
- Cagiva Elefant 900 GT i.e 1992
- Cagiva Elefant 900 GT i.e 1993
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer i.e 1990
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer i.e 1992
- Cagiva Elefant 900 EC 1990
- Cagiva Elefant 900 EC 1991
- Cagiva Elefant 900 EC 1992
- Cagiva Elefant 900 EC 1993
- Cagiva Elefant 900 IE 1993
- Cagiva Elefant 900 EC 1994
- Cagiva Elefant 900 IE 1994
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer 1994
- Cagiva Elefant 900 EC 1995
- Cagiva Elefant 900 IE 1995
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer 1995
- Cagiva Elefant 900 EC 1996
- Cagiva Elefant 900 IE 1996
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer 1996
- Cagiva Elefant 900 IE 1997
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer 1997
- Cagiva Elefant 900 EC 1997
- Cagiva Elefant 900 EC 1998
- Cagiva Elefant 900 IE 1998
- Cagiva Elefant 900 Lucky Explorer 1998
Cagiva Elefant 900
Elefant 900 to motocykl klasy enduro produkowany przez włoską firmę Cagiva w latach 1990-1997. Podczas premiery na targach motoryzacyjnych w Milanie wzbudził ogromne zainteresowanie wśród motocyklistów i międzynarodowej prasy, głównie za sprawą dopracowanej konstrukcji opierającej się na budowie wyczynowych maszyn startujących w morderczym rajdzie Paryż-Dakar i licznym innowacjom, które dotąd niebyły wdrażane do jednośladów tej klasy. Duże znaczenie miał również sam wygląd Lucky Explorer'a, zainspirowany malowaniem modeli z fabrycznego zespołu wyścigowego włoskiej firmy, której sponsorem był producent papierosów Lucky Strike.
Elefant 900 jest wyjątkowy z wielu względów, aczkolwiek to właśnie nawiązania do "rajdówek" od zawsze robiły największe wrażenie. Zacznijmy od szkieletu każdego jednośladu, czyli od ramy. Zastosowana w Cagivie trzyczęściowa konstrukcja pozwala na bardzo szybki demontaż silnika, zawieszeń i innych podzespołów, dzięki czemu serwis na zawodach lub w zaciszu domowego garażu jest maksymalnie ułatwiony i zajmie o wiele mniej czasu, niż w przypadku pojazdów z konwencjonalnymi rozwiązaniami. Co więcej przy produkcji ramy użyto lekkich stopów aluminium co pozwoliło ustalić niecodziennie niską masę 188 kilogramów.
Kolejne inspiracje pustynnym rajdem widać w zawieszeniach. Przedni widelec teleskopowy z masywnymi goleniami o średnicy 42 mm oraz tylna, centralna kolumna resorująco-tłumiąca charakteryzują się dużym skokiem i zapewniają maksymalną sprawność w trudnym terenie, jednocześnie nie zaburzając właściwości jezdnych na asfaltowych odcinkach. Jak przystało na Cagivę oba podzespoły pochodzą z najwyższych półek renomowanych producentów- przód z oferty Marzocchi, a tył z katalogów marki Öhlins.
Jednakże największe zaciekawienie od zawsze budziło serce motocykla, czyli dwucylindrowy silnik w układzie V wyprodukowany przez koncern Ducati, który jak wiadomo charakteryzuje desmodromiczny układ rozrządu. Osprzęt jednostki napędowej również wzbudzał niemałe emocje, bowiem zastosowano w nim wiele rozwiązań, które na początku lat 90' nie były częstym widokiem w tej klasie jednośladów. Jednym z nich był nowoczesny, elektroniczny system wtrysku paliwa Weber-Marelli przejęty z bolidów startujących w Mistrzostwach Świata Superbike. Jego zastosowanie wyeliminowało problem występujący w poprzednich wersjach serii Elefant, w których gaźnik drugiego cylindra (schowany głęboko w czeluściach motocykla) ulegał przegrzaniu i nie zapewniał stuprocentowej wydajności. Kolejną innowacją było hydrauliczne sprzęgło ułatwiające obsługę i zmniejszające nacisk na dźwignię w celu jego uruchomienia, którego największe zalety ujawniały się na wielogodzinnych trasach i w trudnym terenie. Imponująca specyfikacja równie dobrze sprawdzała się w praktyce. Czterosuwowa, czterozaworowa, chłodzona powietrzem i olejem jednostka napędowa o pojemności 904 cm³ generowała moc 63 KM i moment obrotowy 68 Nm, dlatego zarówno w grząskim terenie jak i na szybkich odcinkach Elefant'owi nigdy nie brakowało mocy. Okiełznaniem silnego V-Twina zajmował się tarczowy układ hamulcowy, który zarówno z oferty marki Nissin (do 1993 roku) jak i Brembo (od 1994 roku) gwarantował całkowite bezpieczeństwo i świetnie radził sobie z prędkością maksymalną 160 km/h. Wysoka szyba oraz pojemny, bo aż 24 litrowy zbiornik paliwa idealnie sprawdzały się na dalekich dystansach, zaś duże koła o rozmiarze 19 i 17 cali, solidna osłona pod silnikiem i seryjne handbary ułatwiały terenowe zmagania.
Niestety pierwsza generacja "900-tki", czyli Lucky Explorer, borykała się ze zbyt małą popularnością wśród motocyklistów. Była zbyt kosztowna dla mas, co najlepiej pokazują wyniki sprzedaży (przez dwa lata nieco ponad 1000 sztuk). Dlatego w 1992 roku została zastąpiona przez wersję GT, a rok później przez AC. Cięcie kosztów zaowocowało m.in. usunięciem wtrysku paliwa na rzecz gaźników Mikuni oraz zmianą zawieszeń na modele o niższym skoku, co obniżyło prestiż Elefant'a do poziomu konkurencji, ale pozwoliło zwiększyć popyt i zrealizować zamierzenia firmy.