Cagiva V-Raptor 1000 to motocykl klasy naked bike produkowany przez włoski koncern w latach 2000-2001. Został stworzony przez tego samego człowieka, który stał za Ducati Monster - projektanta Miguela Angela. Głównym punktem muskularnej sylwetki jest V-twin z Suzuki TL1000R, zapewniający solidny zapas mocy zarówno w mieście, jak i na trasie.
Cagiva V-Raptor 1000 została wyposażona w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 996 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez dwa wałki rozrządu), zapłon CDI, elektroniczny system wtrysku paliwa i rozrusznik elektryczny. Serce modelu V-Raptor 1000 generuje moc maksymalną 105,5 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 7000 obr./min, dzięki którym Cagiva jest w stanie rozpędzić się do 232 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, klasycznego łańcucha napędowego i mokrego sprzęgła wielotarczowego. Na pokładzie motocykla znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności 15,2 litra. Przy średnim spalaniu na poziomie 6 l/100 kilometrów pozwala na pokonanie 250 kilometrów na jednym tankowaniu.
Konstrukcja Cagivy V-Raptor 1000 opiera się na kratownicowej ramie z rur stalowych i dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Korzystanie z pełnego potencjału silnika jest możliwe dzięki dopracowanemu zawieszeniu i wydajnemu układowi hamulcowemu. Z przodu motocykla zamontowano widelec teleskopowy typu Upside-down (średnica lag - 43 mm) i dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 298 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Z tyłu zastosowano amortyzator monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i jedną tarczę o średnicy 220 mm z 2-tłoczkowym zaciskiem. Cagiva V-Raptor 1000 porusza się na aluminiowych kołach o średnicy 17 cali, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 120/70 R17 i 180/55 ZR17 (przód/tył).