Posiadamy Części motocyklowe do CPI Hussar 50
- CPI Hussar 50 AC 2000
- CPI Hussar 50 2004
- CPI Hussar 50 2005
- CPI Hussar 50 2001
- CPI Hussar 50 2002
- CPI Hussar 50 2003
- CPI Hussar 50 FL 2002
- CPI Hussar 50 2006
- CPI Hussar 50 2007
- CPI Hussar 50 2008
- CPI Hussar 50 2009
- CPI Hussar 50 2010
- CPI Hussar 50 2011
- CPI Hussar 50 2012
- CPI Hussar 50 2T 2000
CPI Hussar 50
Kompaktowy Hussar to jedna z wielu propozycji koncernu CPI na tani i dynamiczny środek transportu w coraz bardziej zatłoczonych aglomeracjach. Skuter wyposażono w żwawy silnik dwusuwowy o mocy prawie 4,5 KM, więc przyspieszenie do ustawowej prędkości 45 km/h nawet z pasażerem na pokładzie będzie się odbywało w zaskakująco, jak na tę klasę pojemnościową, szybkim tempie. Co najważniejsze, tajwańskim konstruktorom udało się pogodzić dużą moc maksymalną i zadowalające osiągi z ekonomicznym spalaniem. Hussar na 5,5 litrowym zbiorniku paliwa oferuje zasięg aż 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Taki wynik tym bardziej zaskakuje w przypadku dwusuwowej konstrukcji, że udało go się uzyskać z zastosowaniem klasycznego, ale nieco przestarzałego gaźnika.
Pojazd Tajwańczyków opiewa w jeszcze więcej przedpotopowych rozwiązań. Do amortyzacji kół użyto konwencjonalnego widelca teleskopowego i pojedynczego amortyzatora olejowego, zaś w układzie hamulcowym tylnego koła nadal widnieje mało użyteczny bęben. Całe szczęście przy przednim kole znajdziemy tarczę o średnicy 190 mm i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny, które w znaczący sposób podnoszą skuteczność układu. Mimo komponentów typowych dla produktów z tej półki cenowej Hussar zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa jazdy oraz komfort podróżowania, nawet gdy w grę wchodzi kilkudziesięciokilometrowa podróż po drogach nie najlepszej jakości.
Jednakże największą zaletą CPI nie jest źródło napędu czy pozostałe rozwiązania techniczne, ponieważ pod tym względem Hussar, w porównaniu do konkurencji, nie oferuje niczego nadzwyczajnego. Jest nią ergonomia jazdy, która w tym modelu została wyniesiona na wyżyny tej klasy pojemnościowej. Komfortowa pozycja za sterami to zasługa wielu składowych. Kierownica została umieszczona wysoko, twardość i wielkość kanapy jest optymalnie dobrana, zaś przestronny podest dla stóp został dodatkowo poszerzony w przedniej części, aby bardziej rośli użytkownicy także mogli podróżować wygodnie. Na pochwałę zasługuje również pojemny schowek pod siedzeniem oraz rozbudowana deska rozdzielcza. Oprócz podstawowego zestawu analogowych zegarów (prędkościomierza, obrotomierza i wskaźnika poziomu paliwa), na wyposażeniu znalazł się ciekłokrystaliczny wyświetlacz z zegarkiem oraz zestaw kontrolek, które żadnemu kierowcy nie pozwolą zapomnieć o włączonym kierunkowskazie, niedostatecznym stanie oleju w zbiorniczku czy włączonych światłach drogowych.
Wygląd to kolejna mocna strona budżetowego Hussara. "Muskularna" bryła nadwozia prezentuje się dynamicznie, co solidnie podkreśla żwawa kolorystyka i aerodynamiczne kształty owiewek. Nie da się ukryć, że projektanci z CPI wzorowali się na markowych skuterach, takich jak np. Gilera Runner, choć w tym przypadku kopiowanie niektórych detali od rynkowych hitów przebiegło z zachowaniem smaku. Ciekawym dodatkiem są również polerowane ranty 12 calowych, ażurowych felg z lekkiego aluminium oraz chromowane elementy układu wydechowego.
CPI Hussar to z pewnością ciekawa propozycja z najniższej klasy pojemnościowej, której cena nadal utrzymuje się na dość niskim poziomie. Trzeba przy tym pamiętać, że tajwański produkt odznacza się dużą trwałością i wytrzymałością na ciężkie traktowanie ze strony młodocianych motocyklistów, a niektóre podzespoły użyte przy produkcji tego modelu są wierną kopią najlepszych rozwiązań światowych liderów w tej dziedzinie.