check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
Ducati Scrambler 400 2021

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 30
Światło Stop Denali - DNL.B6.003

430,08 zł

dostawa 0 zł

Światło Stop Denali - DNL.B6.003

Kierunkowskazy Vicma 2w1 LED aluminium - ST-01262LEDE
Kierunkowskazy Vicma 2w1 LED aluminium - ST-01262-2LED
Kierunkowskazy Vicma 2w1 LED aluminium - ST-01262-1LED
Tarcza hamulcowa Brembo 68B40791 przód/tył - 68B40791
Tarcza hamulcowa Nissin SD-602 tył - SD-602
Filtr powietrza BMC FM452/08 - FM452/08
Tarcza hamulcowa NG tył NG636X - NG636X

328,50 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Tarcza hamulcowa NG tył NG636X - NG636X

Inne modele

Ducati Scrambler 400

Części motocyklowe

Na fali

Kilka lat temu na rynku motocyklowym mogliśmy zaobserwować początek pewnego renesansu wśród klas pojemnościowych. Poddało się niemu większość renomowanych producentów z całego świata, a młodsza grupa motocyklistów zacierała ręce na nowe, jeszcze bardziej dopracowane modele, które były w ich zasięgu za pośrednictwem prawa jazdy kategorii A2 (w polskich realiach). Jednym z koncernów, które wykorzystały modę na lekkie jednoślady o niebanalnym wyglądzie i przyzwoitych osiągach, było Ducati. W 2016 roku, kiedy absolutny bestseller (model Scrambler 800) notował od roku doskonałą sprzedaż, włoska marka z Bolonii postanowiła wypuścić jego mniejszą wersję, którą był właśnie Scrambler 400.

Kultowa jednostka napędowa z charakterystycznym rozrządem desmodromicznym, stylistyka utrzymana w duchu większych modeli, rasowe brzmienie, dopracowane podwozie pozwalające na dynamiczną jazdę i pełne wykorzystanie potencjału silnika oraz medialna otoczka, którą Ducati obdarzyło serię Scrambler'ów, sprawiły, że 400-setka stała się obiektem westchnień motocyklistów na całym świecie, którzy w większości przypadków mogli poruszać się nią po drogach publicznych już od 18 roku życia.

Znajomy widok

W dniu premiery najmniejszego modelu z gamy Scrambler'y były już dobrze rozpoznawalne na drogach na naszym kontynencie. Nic więc dziwnego, że Scrambler 400 przyjął się wśród europejskich motocyklistów tak dobrze. Klasyczna linia nadwozia, przemyślane wersje kolorystyczne i mnogość elementów w kolorze czarny mat, który do dzisiaj cieszy się popularnością każdego producenta, sprawiły, że Scrambler'a nie można było pomylić z żadnym innym jednośladem.

W modelu 400 przeszłość i teraźniejszość łączą się w spójną całość. Tradycyjne okrągłe lusterka, reflektory oparte na technologii LED, stalowy zbiornik paliwa, kratownicowa rama, klasyczny dla motocykli klasy scrambler z dawnych lat profil kierownicy czy dual-sport'owe opony marki Pirelli z bieżnikiem imitującym dawne ogumienie to cechy dający obraz maszyny z lat 60', która została zinterpretowana na nowo z wykorzystaniem dzisiejszych trendów.

Mały, ale wariat

Pod względem pojemności skokowej jednostka napędowa małego Scrambler'a nie robi wrażenia. Dwa chłodzone powietrzem cylindry w układzie V (typ L) mają kubaturę jedynie 399 cm³, aczkolwiek dzięki niskiej masie własnej pojazdu (tylko 183 kilogramów ze wszystkimi płynami, w tym 14 litrami paliwa) gwarantują satysfakcjonujące przeżycia na drodze. Moc maksymalna 40 KM i maksymalny moment obrotowy 34 Nm trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach dając niesamowitą dawkę emocji. Elektroniczny system wtrysku paliwa i przepustnice Ride-by-Wire (które nie mają fizycznego połączenia z manetką gazu) to główni winowajcy natychmiastowej i dynamicznej reakcji na najmniejszy ruch nadgarstka kierowcy. Warto zaznaczyć, że prędkość maksymalna małego Scrambler'a przekracza granicę 175 km/h, więc początkujący motocykliści, którzy dopiero nabierają doświadczenia powinni być w pełni zadowoleni.

Dwa zawory na każdy cylinder, rozrząd desmodromiczny i masywny układ wydechowy to połączenie, dzięki któremu użytkownicy Scrambler'a 400 nie będą narzekać na respekt na drogach. Donośne brzmienie i zawadiacka charakterystyka to nieodłączne cechy każdego egzemplarza. Co ważne, dzięki dwóm sondom lambda i regulowanemu katalizatorowi Scrambler spełnia wymogi najnowszej normy czystości spalin Euro 4. Dbanie o środowisko to jednak nie tylko jak najczystsze spaliny, ale także jak najmniejsze spalanie. Ducati chwali się, że Scrambler zużywa jedynie 4,5 l/100 kilometrów, więc ponad 14 litrowy zbiornik paliwa wystarczy użytkownikom na przejechanie ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.

Podwozie, które daje możliwości

Stabilna jazda na wprost? Pewne prowadzenie na szybko pokonywanych zakrętach? Poczucie bezpieczeństwa i wysoki komfort podróżowania? Motocykliści wybierający Scrambler'a 400 nie muszą się martwić, czy aby na pewno powyższe wartości stały na wysokim poziomie z kilku powodów. Zawieszenie pochodzi od renomowanych firm Showa i Kayaba, układ hamulcowy z ABS-em to efekt kooperacji marek Brembo i Bosch, zaś szkielet jednośladu to solidna rama kratownicowa z rur stalowych, która zapewnia odpowiednią sztywność i kompaktowe rozmiary.

Amortyzację 18- i 17-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu o 41-mm średnicy lag i w pełni regulowanej, centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się potężna tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm i dwutłoczkowy zacisk pływający z przodu oraz nieco mniejsza, bo 245-mm tarcza hamulcowa i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny z tyłu. Przy niskiej masie pojazdu taki zestaw zapewnia doskonałą skuteczność w każdej sytuacji, a dzięki przeciwpoślizgowemu systemowi ABS od Bosch'a, także podczas jazdy w niekorzystnych warunkach pogodowych.

Zwieńczeniem dopracowanego podwozia są dual-sport'owe opony Pirelli MT 60 RS, które zostały osadzone na ażurowych, 10-ramiennych felgach z lekkich stopów aluminium.

Dobry na start

Ducati Scrambler 400 to doskonały jednoślad do rozpoczęcia motocyklowej pasji. Kompaktowe rozmiary, dopracowana konstrukcja, autorskie rozwiązania, niska masa i osiągi, które na długi czas nie pozwolą początkującym jeźdźcom oderwać się od kierownicy. Ze względu na nisko umieszczone siodło (tylko 790 mm od poziomu gruntu), łatwość obsługi i lekkość prowadzenia będzie również doskonałym wyborem dla niższych motocyklistów lub docelowym modelem dla motocyklistek. Świetnie sprawdzi się również w roli miejskiego środka transportu na co dzień, kiedy to niskie spalanie i niewielkie rozmiary stają się kluczowymi wymaganiami do zadowalającego użytkowania.

Na koniec warto wspomnieć, że Scrambler 400 cieszy się dość długimi przerwami pomiędzy wizytami w warsztacie. Zarówno ogólny serwis motocykla jak i regulacja luzów zaworowych przewidziano co 12 000 kilometrów, co wraz z 24-miesięczną gwarancją producenta bez limitu przejechanego dystansu będzie miłym dodatkiem dla nabywców.