Posiadamy Części motocyklowe do Gilera Ice 50
- Gilera Ice 50 2002
- Gilera Ice 50 2003
- Gilera Ice 50 2001
- Gilera Ice 50 2004
- Gilera Ice 50 2005
Inne modele
- Gilera Runner SP 180
- Gilera H@K 50
- Gilera Typhoon 50
- Gilera RCR 50
- Gilera SMT 50
- Gilera Runner SP 50
- Gilera Bullit 50
- Gilera GSM 50
- Gilera Stalker 50
- Gilera GR1 50
- Gilera E1 50
- Gilera TG 80
- Gilera Arcore 150
- Gilera Arcore 125
- Gilera Madmud 175
- Gilera Runner 125
- Gilera Runner 50
- Gilera Easy Moving 50
- Gilera Oregon 250
- Gilera Runner 200
- Gilera SC 125
- Gilera Runner 180
- Gilera Nexus 300
- Gilera DNA 180
- Gilera Storm 50
- Gilera Nexus 250
- Gilera Nexus 125
- Gilera DNA 125
- Gilera DNA 50
- Gilera Surfer 50
- Gilera FX 125
- Gilera Coguar 125
- Gilera H@K 800
- Gilera GP 800
- Gilera Typhoon 125
- Gilera Typhoon 80
- Gilera RK 50
- Gilera CX 125
- Gilera Crono 125
- Gilera Freestyle 125
- Gilera XRT 600
- Gilera XRT 350
- Gilera Apache 125
- Gilera SP02 125
- Gilera SP01 125
- Gilera Saturno 500
- Gilera RX 125
- Gilera RCK 600
Gilera Ice 50
Bardziej futurystycznego skutera niż Gilera Ice z tej klasy pojemnościowej nie sposób spotkać na polskich drogach. Hiszpański jednoślad, przypominający bardziej koncept niż realny produkt, posiada odważną linię, niebanalną ramę ze szczotkowanego aluminium oraz masę innych ciekawych rozwiązań, dzięki którym dzierży miano najbardziej nietypowej "50-tki" na europejskim rynku. Porażająca stylistyka z jednej strony budzi nie lada poruszenie i zachwyt gdziekolwiek by się nie pojawiła, z drugiej zaś, stała się powodem małej sprzedaży. Na taką konstrukcję zdecydowali się tylko odważni klienci, dla których wygląd ma większe znaczenie niż walory użytkowe.
Aby podczas upadku ochronić tak wyjątkową karoserię producent zainstalował na pokładzie liczne crashpady, na szczęście na tyle subtelne, że nie zaburzyły spójnej linii nadwozia. Ciekawym dopełnieniem awangardowej sylwetki jest krótki błotnik tylnego koła zamocowany na aluminiowym wysięgniku.
Pod względem stylistycznym Gilera Ice to jednoślad wyjątkowy, a jak prezentuje się mechaniczny aspekt skutera? Hiszpańscy konstruktorzy zainstalowali w nim dwusuwową jednostkę napędową typu Hi-Per 2. Jest to dopracowany, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 49 cm³, dobrze znany z innych modeli grupy Piaggio, który generuje moc 4,2 KM i moment obrotowy na poziomie 4 Nm. Posiada układ wydechowy z katalizatorem i konwencjonalny gaźnik przystosowany do normy emisji spalin Euro 3. Niestety ta jednostka znana jest także z wysokiego zużycia paliwa (nawet ponad 4 l/100 kilometrów), która zmniejsza zasięg jednośladu na 5 litrowym zbiorniku paliwa do około 150 kilometrów. Co ciekawe dla lepszego rozkładu mas i oszczędności miejsca zbiornik oleju umieszczono w górnej części wyjątkowej ramy.
Do tak żwawej jednostki napędowej przygotowano komfortowe zawieszenie, w tym tylny element resorująco-tłumiący z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, oraz efektywny tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym renomowanej marki Brembo.
Pod wieloma względami model Ice wyróżnia się spośród konkurencyjnych jednośladów, aczkolwiek ma jedną wadę, która przekreśla go po całej linii na tle konwencjonalnych maszyn. Jest nią prawie zerowa funkcjonalność w codziennej eksploatacji, będąca jedną z najważniejszych zalet segmentu skuterów. Składa się na nią wiele czynników: brak schowka pod kanapą, krótkie siedzenie o śliskim obszyciu uniemożliwiające praktycznie podróżowanie we dwie osoby, brak nawet najmniejszego bagażnika, wąskie podesty z wysokim "przekrokiem", na których nie zmieści się nic oprócz nóg kierowcy, słabe oświetlenie mimo dużej powierzchni lamp, deska rozdzielcza o bardzo słabej czytelności oraz wąsko rozmieszczone lusterka ograniczające widoczność, to tylko główne wady. Podczas intensywnej eksploatacji zapewne wyjdzie na jaw ich jeszcze więcej, co znacznie wpływa na ocenę końcową modelu Ice. Dla przykładu, podczas deszczu lub szybszej jazdy użytkownicy z pewnością zauważą brak klasycznych owiewek, dlatego że nie będą chronieni nawet w najmniejszym stopniu przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Gilera Ice 50 to jednoślad wyłamujący się spoza schematu klasycznego skutera, zarówno w pozytywnym jak negatywnym znaczeniu tej definicji. Zapewnia szokujące doznania wzrokowe, a podczas jazdy dynamika zapewnia emocje mrożące krew w żyłach. Niestety nie posiada głównych zalet skutera, co bardziej zbliża ją do zautomatyzowanego Funbike'a, aniżeli konkretnej propozycji na miejski środek transportu.