Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
236,85 zł
Komplet przekładek sprzęgłowych Tecnium
18,91 zł
19,90 zł
Najniższa cena: 19,90 zł
Uszczelki śrub pokrywy głowicy Tourmax - CMR-105-4
Posiadamy Części motocyklowe do Honda GL 1500
- Honda GL 1500 F6C2 Valkyrie 1997
- Honda GL 1500 I Goldwing Interstate 1991
- Honda GL 1500 I Goldwing Interstate 1992
- Honda GL 1500 I Goldwing Interstate 1993
- Honda GL 1500 I Goldwing Interstate 1994
- Honda GL 1500 I Goldwing Interstate 1995
- Honda GL 1500 I Goldwing Interstate 1996
- Honda GL 1500 CF Valkyrie Interstate 2000
- Honda GL 1500 CF Valkyrie Interstate 1999
- Honda GL 1500 CF Valkyrie Interstate 2001
- Honda GL 1500 CF Valkyrie Interstate 2002
- Honda GL 1500 CD Valkyrie Deluxe 2003
- Honda GL 1500 CD Valkyrie Deluxe 2002
- Honda GL 1500 CD Valkyrie Deluxe 2001
- Honda GL 1500 CT Valkyrie Tourer 1999
- Honda GL 1500 CT Valkyrie Tourer 1998
- Honda GL 1500 CT Valkyrie Tourer 1997
- Honda GL 1500 C Valkyrie 2003
- Honda GL 1500 C Valkyrie 2002
- Honda GL 1500 C Valkyrie 2001
- Honda GL 1500 C Valkyrie 2000
- Honda GL 1500 C Valkyrie 1999
- Honda GL 1500 C Valkyrie 1998
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1998
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1997
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1996
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1995
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1994
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1993
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1992
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1991
- Honda GL 1500 SE Goldwing Special Edition 1990
Honda GL 1500
Gdy w 1975 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja modelu Gold Wing pozostałe flagowe marki podjęły wzmożone wysiłki, aby jak najszybciej stworzyć dobrego konkurenta, który skutecznie ukróci sukces Hondy. W kolejnych latach motocyklowy świat przeżył napływ luksusowych krążowników o dużych pojemnościach skokowych. Kawasaki wypuściło sześciocylindrowy model ZN 1300 Voyager, za ciosem poszła Yamaha z XVZ 1200 Venture oraz Suzuki z GV 1400 Cavalcade.
Gdy marketingowcy i konstruktorzy z Hamamatsu poczuli zagrożenie ze strony nacierających rywali zdecydowano na gruntowną modernizację serii GL. I tak powstała druga generacja Gold Winga zaprezentowana w 1988 roku, która w trakcie 13 lat produkcji nie znalazła sobie godnego rywala. Motocykl był ponadprzeciętnie innowacyjny, zebrano w nim doświadczenia z kilkunastu lat obecności GL z najnowszymi nowinkami ze świata technologii. Największe emocje budził nowy sześciocylindrowy silnik w układzie bokser o pojemności 1520 cm ³. Bazą dla wykorzystanej jednostki napędowej było serce prototypowego GL-a o nazwie M1 z 1972 roku. Pozostawiono w nim wiele początkowych rozwiązań (napęd rozrządu paskami zębatymi, liczba zaworów przypadających na jeden cylinder, skrzynia biegów pod wałem korbowym etc.), aczkolwiek zastosowano układ zasilania stworzony od podstaw podczas procesu projektowania. Postawiono na dwa tradycyjne gaźniki umieszczone po obu stronach jednostki. Ogromną ciekawostką GL 1500 była pięciostopniowa skrzynia biegów z obecnym wstecznym przełożeniem, które napędzał zmodyfikowany alternator. To co przede wszystkim zadziwiało w tej jednostce, to kolosalny moment obrotowy i wysoka kultura pracy. W parze z mocniejszym silnikiem szło ulepszone podwozie i nadwozie. Stalowa rama została wzmocniona, układ hamulcowy na obu osiach został zintegrowany, a rozbudowane owiewki zapewniały lepszą aerodynamikę i ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Druga generacja Gold Winga zyskała także na płaszczyźnie komfortu. Wysoka przednia szyba otrzymała regulację, pojawiło się radio z miejscem na kasety i tempomat, podnóżki były regulowane, a podczas upałów czy przymrozków użytkownicy mogli wybrać zimne lub ciepłe powietrze wydobywające się z nawiewów. Przednie oświetlenie otrzymało pionową regulację położenia oraz system doświetlania zakrętów.
Seria GL niewątpliwie przyniosła Hondzie wielkie wyrazy uznania i poszerzające się grono fanów dalekiej turystyki w jak najlepszym wydaniu. Mimo że motocykl był o 30% cięższy od swojego poprzednika oraz kilkukrotnie droższy to nie miało to większego znaczenia na końcowe wyniki sprzedaży i uznanie w motocyklowym światku. Najważniejsze jest jednak to, że oferowała poziom luksusu i komfortu jak żaden inny równolegle produkowany motocykl. Jeśli ktoś dziś chciałby posmakować wykwintnego stylu jazdy z przełomu tysiącleci ma do tego fenomenalną szansę. Używane Gold Wingi trzeciej generacji nadal trzymają swoją cenę, aczkolwiek drugogeneracyjne GL 1500 w przyzwoitym stanie można wyrwać za sumę odpowiadającą nowym "125-tkom" wątpliwej produkcji chińskiej.