W 2006 roku światu ukazała się druga generacja fenomenalnego turystyka od Hondy - mowa oczywiście o modelu NT 700 Deauville. Motocykl został gruntownie przebudowany, lecz - co najważniejsze - wszystkie zmiany wyszły mu na dobre. Honda posłuchała uwag posiadaczy pierwszej generacji i poprawiła wszystkie mankamenty poprzednika.
Największe zmiany w konstrukcji pojazdu to: zwiększona pojemność jednostki napędowej (do 680 ccm), elektroniczny system wtrysku paliwa (zamiast przestarzałych gaźników) oraz dodatkowy zawór na każdym z cylindrów. Co więcej w układzie hamulcowym producent zdecydował się zamontować zintegrowany system Dual CBS, a za dopłatą model NT 700 mógł zostać również wyposażony w przeciwblokujący system ABS. Warto również zaznaczyć, że po zwiększeniu pojemności naturalnie zwiększyły się także osiągi - moc maksymalna wzrosła do 65 KM, zaś prędkość maksymalna do przyzwoitej wartości 185 km/h.
Zmieniły się również niektóre elementy nadwozia i karoserii. Pod naciskiem posiadaczy pierwszej generacji producent postanowił rozbudować zestaw zegarów na desce rozdzielczej oraz poszerzył lusterka (główna bolączka pierwszej generacji) i zainstalował wysoką szybę z możliwością regulacji wysokości. Zmiany zaszły również w obszarze kufrów bocznych, które są wbudowane na stałe w motocyklu. Zwiększono ich pojemność oraz dodano dwa rozmiary pokryw bocznych - do jazdy miejskiej i turystycznej. Co więcej w przedniej części owiewki pojawiły się dwa zamykane schowki, a jeden z nich można było wyposażyć - za dopłatą - w radio.