Junak 607 to kolejny duży skuter w ofercie polskiej marki. Tutaj producent postawił na oszczędny, czterosuwowy silnik, komfort jazdy i ponadwymiarowe gabaryty, które zapewnią dużą wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerowi.
Junak 607 został wyposażony jednocylindrowy silnik o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem czterosuw generuje moc maksymalną 3,1 KM i maksymalny moment obrotowy 4 Nm. Dzięki temu, po demontażu blokad fabrycznych producenta - ograniczającymi prędkość maksymalną do 45 km/h - model 607 może rozpędzić się nawet do 80 km/h. Konstrukcja singla prezentuje się bardzo klasycznie. Układ zasilania elektronicznym gaźnikiem, bezstopniowe przeniesienie napędu i dwa zawory w głowicy sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu.
Jak chwali się sam producent modelu 607, użytkownicy docenią precyzyjne przednie i komfortowe tylne zawieszenie. Opinie użytkowników wskazują, że tak naprawdę jest, a klasyczny widelec teleskopowy i dwa elementy resorująco-tłumiące z tyłu poprawnie wykonują swoje zadania. Warto zwrócić uwagę również na układ hamulcowy Junaka. Z tyłu co prawda zamontowano tradycyjny i nieco przestarzały hamulec bębnowy, lecz z przodu znajdziemy już wentylowaną tarczę hamulcową z podwójnym zaciskiem hamulcowym i system CBS (ang. Combined Braking System). Dzięki niemu naciskając dźwignie przedniego hamulca uruchamiamy oba hamulce naraz.
Junak 607 posiada także nowoczesny design i szeroką paletę wersji kolorystycznych. Dynamiczne linie nadwozia podkreślone dwukolorowym malowaniem z pewnością nie jednemu przypadną do gustu. Na uwagę zasługuje także bogato wyposażona deska rozdzielcza. Oprócz prędkościomierza znajdziemy na niej obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz szereg przydatnych kontrolek.