Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
28,08 zł
31,20 zł
Najniższa cena: 31,20 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 35x48x11 - P40FORK455032
10,99 zł
Żarówka H4 12V 60/55W
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-1/1
33,27 zł
36,97 zł
Najniższa cena: 36,97 zł
Uszczelka wydechu łącząca Athena 35x41x25 - S410250012011
41,85 zł
46,50 zł
Najniższa cena: 46,50 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 36x48x11 - P40FORK455132
26,55 zł
29,50 zł
Najniższa cena: 29,50 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 36x48x11/12,5 - P40FORK455037
11,57 zł
12,85 zł
Najniższa cena: 12,85 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 39x47x2,5 - S410210012006
6,24 zł
Żarówka Osram 12V 5W BA15s
110,30 zł
116,11 zł
Najniższa cena: 116,11 zł
Komplet naprawczy sprzęgła rozrusznika Tourmax - SCK-901
Posiadamy Części motocyklowe do Kawasaki EN 450
- Kawasaki EN 450 A Ltd 1985
- Kawasaki EN 450 A Ltd 1986
- Kawasaki EN 450 A Ltd 1987
- Kawasaki EN 450 A Ltd 1988
- Kawasaki EN 450 A Ltd 1989
- Kawasaki EN 450 LTD 454 1990
Kawasaki EN 450
Kawasaki EN 450 to motocykl klasy soft chopper produkowany w latach 1985-1990. W stosunku do swojego poprzednika (modelu 440 LTD) cechował się bardziej nowocześniejszą konstrukcją i o wiele mocniejszą jednostką napędową, która pochodziła wprost od najpopularniejszego, jak na tamte czasy, motocykla sportowego japońskiego producenta- Kawasaki Ninja 900. Nie trudno wyobrazić sobie, jak taki "potwór" zachowuje się w tak lekkim jednośladzie. Dla lepszego zobrazowania można przytoczyć fakt, że podczas wyścigów na 1/4 mili model EN 450 wygrywał z Chevroletem Corvette (z silnikiem big block pod maską) zarówno pod względem przyspieszenia od zera do "setki", jak i na pełnym dystansie zawodów.
Zastosowana jednostka napędowa o kubaturze 454 cm³ zapewniała najlepsze osiągi w swojej klasie pojemnościowej, co w latach 80' ubiegłego wieku oznaczało moc 50 KM przy 10 000 obr/min. Dwucylindrowy silnik w układzie rzędowym, będący połową motoru R4 z modelu Ninja, na swoje czasy prezentował naprawdę innowacyjną budowę. Chłodzenie cieczą, cztery zawory na cylinder, podwójny wałek rozrządu i wałek wyrównoważający to prawdziwy przeskok technologiczny w porównaniu do poprzednika, który był chłodzony powietrzem, a w jego głowicy pracowały łącznie cztery zawory sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu. W latach swojej największej popularności, tak samo jak dziś, Kawasaki EN 450 był jednym z najlepszych jednośladów dla początkujących motocyklistów. Bezawaryjna jednostka napędowa, w której jedynie napęd końcowy pasem wymagał opieki ze strony użytkowników, doskonale zestopniowana skrzynia biegów o sześciu przełożeniach oraz wysoka kultura pracy i niemalże niezauważalne wibracje przy dużych prędkościach obrotowych to zalety, które zostały docenione przez miłośników "dwóch kółek" na całym świecie (z największymi sukcesami w Stanach Zjednoczonych).
Dopracowana jednostka napędowa, która zapewniła Kawasaki ogromne grono zadowolonych klientów, była również powodem, dla którego EN 450 zniknęło z oferty pięć lat po premierze. W 1990 roku japońska marka zaprzestała produkcji Ninja 900, przez co wytwarzanie silnika opartego właśnie na tym modelu przestałoby przynosić Japończykom korzyści i to właśnie ten fakt zadecydował o śmierci legendarnego chopper'a. W tym samym roku w katalogach pojawił się następca EN 450, czyli Vulcan 500, który został wyposażony w bliźniaczą jednostkę napędową z modelu Ninja 500.
Kawasaki EN 450 miało również swoje słabsze strony, które można było spotkać w większości motocykli tej klasy wyprodukowanych w latach 80'. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy nie zapewniał odpowiedniej siły hamowania, a rama była zbyt "plastyczna", przez co na szybko pokonywanych zakrętach nie zapewniała odpowiedniej sztywności, dającej kierowcom pewność całkowitej kontroli nad maszyną. Jedynym elementem podwozia, który dobrze spisywał się w większości sytuacji, było zawieszenie. Klasyczny widelec teleskopowy i dwa elementy resorująco-tłumiące oparte na wahaczu wleczonym gwarantowały dobrą amortyzację ażurowych kół wykonanych z lekkich stopów aluminium.
W dniu swojej premiery EN 450 zrobił dużą furorę na ogólnoświatowym rynku, a jego upadek po niespełna pięciu latach wśród zapalonych motocyklistów nadszarpną reputację Kawasaki. W dzisiejszych czasach jest doskonałą okazją dla osób, które chciałby się przekonać o czym marzyli podobni im pasjonaci ponad trzy dekady temu, a także dla tych, co szukają niedrogiego i kultowego partnera do pierwszego kontaktu z motoryzacją.