check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
Kawasaki GPZ 400

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Sortuj

Znaleziono: 0

Wystąpił problem, spróbuj za chwilę.

Spróbuj ponownie

Posiadamy Części motocyklowe do Kawasaki GPZ 400

  • Kawasaki GPZ 400 A 1985
  • Kawasaki GPZ 400 1984
  • Kawasaki GPZ 400 R 1985
  • Kawasaki GPZ 400 1986
  • Kawasaki GPZ 400 1987
  • Kawasaki GPZ 400 S 1988
  • Kawasaki GPZ 400 S 1989

Kawasaki GPZ 400

Części motocyklowe

Kawasaki GPZ 400 to małolitrażowy motocykl sportowy, którego charakterystyka i dynamiczna stylistyka miała przywodzić na myśl wyczynowe jednoślady klasy 500 startujące w wyścigach MotoGP. Mimo że produkowano go jedynie przez niecałe 3 lata (1983-1985), to w czasie swojej świetności była na ustach wielu początkujących amatorów mocnych wrażeń i do dziś stanowi przedmiot kultu dużej grupy entuzjastów.


GPZ 400 zostało wyposażone w czterocylindrową jednostkę napędową o pojemności 399 cm³, której osiągi ze spokojem zapewniały energicznie przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 190 km/h. Czterosuwowy silnik, osadzony w ramie z lekkich stopów aluminium, generował moc 50 KM (w wersji zablokowanej 27 KM) i moment obrotowy na poziomie 42 Nm. Rzędowa "czwórka" skrywała w głowicy osiem zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu, chłodzona była powietrzem, a przeniesieniem mocy zajmowała się skrzynia biegów o sześciu przełożeniach oraz klasyczny łańcuch.


Jednakże, nie tylko za sprawą mocnej jednostki napędowej GPZ 400 zapadło w pamięci wielu motocyklistów. Powszechnie wiadomo że lata, w których produkowano "czterysetkę" Kawasaki były czasem "wyścigu zbrojeń" wśród producentów, w którym moc i prędkość maksymalna były kryteriami najwyższej wagi. Głównie dlatego, motocykle z tamtych czasów imponują liczbami w katalogach, ale ich właściwości jezdne, układy hamulcowe, ramy oraz zawieszenia nie dotrzymują kroku możliwościom wyżyłowanego silnika. Z GPZ 400 jest inaczej. Aluminiowa rama gwarantuje odpowiednią sztywność, a w skład tarczowego układu hamulcowego wchodzą trzy dyski o pokaźniej średnicy (300 mm z przodu i 240 mm z tyłu) i hydrauliczne zaciski jednotłoczkowe. Jak na motocykl z połowy lat 80' GPZ jest również stosunkowo lekkie. Wraz z pełnym zbiornikiem paliwa o pojemności 15 litrów i wszystkimi niezbędnymi płynami jego masa wynosi jedynie 202 kilogramy (dla porównania Kawasaki Ninja 400 R z 2011 roku z taką samą ilością paliwa waży kilogram więcej). Dzięki temu jednoślad jest nie tylko niesamowicie łatwy w prowadzeniu, ale także sterowny i stabilny przy dużych prędkościach przelotowych.

Kawasaki GPZ 400 to z pewnością motocykl godny uwagi, który od samego początku w pełni zasługiwał na przynależność do legendarnej gamy GPZ. Szybki, zwrotny, o ciekawej stylistyce, która w dawnych czasach zawładnęła sercami wielu fanów motorsportu. Co ciekawe, mimo dużej mocy jak na tę klasę pojemnościową, GPZ 400 jest dość ekonomicznym środkiem transportu. W rękach doświadczonego motocyklisty zadowala się 4-5 l /100 kilometrów, co przy tak pojemnym zbiorniku paliwa zapewnia zadowalający zasięg 300 kilometrów na jednym tankowaniu.