Kawasaki Z 750 to rasowy motocykl klasy naked, produkowany przez japoński koncern w latach 2004-2012. Po 8. latach sukcesów na międzynarodowym rynku i bardzo dobrej sprzedaży na salony wjechał jego następca - model Z 800.
Kawasaki Z 750 został wyposażony w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 748 ccm. Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik posiada rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane podwójnym wałkiem rozrządu) oraz układ zasilania elektronicznym wtryskiem paliwa renomowanej marki Keihin (owalne przepustnice, średnica gardzieli - 32 mm). Na pokładzie znajdziemy również cyfrowy zapłon, elektryczny rozrusznik, manualną skrzynię biegów o 6. przełożeniach, mokre sprzęgło wielotarczowe oraz klasyczny łańcuch napędowy. Jednostka generuje moc maksymalną 106 KM i maksymalny moment obrotowy 78 Nm. Taka specyfikacja przy masie własnej pojazdu na poziomie 207 kilogramów (bez płynów eksploatacyjnych i paliwa) zapewnia drastyczne przyspieszenie (tylko 11,2 sekundy na ¼ mili) oraz pozwala osiągnąć prędkość maksymalną ponad 230 km/h. Dzięki niskiej masie model Z 750 cechuje się bardzo dobrym zużyciem paliwa. Średnie spalanie wynosi tylko 5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności prawie 20 litrów zapewnia około 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.
Kawasaki Z 750 zostało wyposażone w dopracowane zawieszenie i skuteczny układ hamulcowy. Z przodu znajdziemy widelec teleskopowy typu Upside-down (skok 120 mm, średnica goleni - 41 mm), a z tyłu amortyzator olejowy typu Uni-Trak z 4-stopniową regulacją odbicia i 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny. O bezpieczeństwo użytkowników dbają dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm i dwutłoczkowe zaciski hamulcowe (z przodu) oraz pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 200 mm i zacisk jednotłoczkowy (z tyłu). Kawasaki Z 750 toczy się na 17. calowych, ażurowych felgach z lekkich stopów aluminium.