Keeway Focus 50 to kompaktowy skuter miejski o sportowym charakterze i dynamicznych liniach nadwozia, w których nietrudno dostrzec inspirację markowymi modelami z dużo wyższej półki cenowej. Model Focus 50 pojawił się na polskim rynku w 2004 roku i szybko zdobył uznanie rodzimej młodzieży. Niska cena, mocny silnik podatny na tuning mechaniczny i stylistyka, obok której trudno przejść obojętnie - oto cechy, dzięki którym popularność Keewaya rosła w bardzo szybkim tempie.
Keeway Focus 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem silnik dwusuwowy posiada elektroniczny zapłon CDI, dwa rozruszniki (nożny i elektryczny) oraz gaźnikowy układ zasilania. Serce modelu Focus 50 generuje moc maksymalną 4,6 KM i maksymalny moment obrotowy 4 Nm, które trafiają na tylne koło dzięki niezastąpionej przekładni automatycznej CVT (bezstopniowej) o napędzie pasowym. Osiągi dwusuwu gwarantują użytkownikom bardzo dynamiczne przyspieszenie i prędkość maksymalną ponad 85 km/h. Oczywiście, aby cieszyć się taką specyfikacją konieczny będzie demontaż blokad fabrycznych, które ograniczają v-max do 45 km/h. Niska masa skutera (na sucho, czyli bez płynów eksploatacyjnych i paliwa, Focus 50 waży 86 kilogramów) pozytywnie wpływa na zużycie paliwa, które jak na silnik dwusuwowy plasuje się na zaskakującym poziomie. Średnie spalanie w mieście wynosi tylko 2,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 6 litrów zapewnia zasięg ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
Keeway Focus 50 otrzymał miękko zestrojone zawieszenie - zapewniające duży komfort jazdy - oraz skuteczny układ hamulcowy, który dobrze radzi sobie z masą i osiągami skutera. Z przodu pojazdu znajdziemy klasyczny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 220 mm wraz z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, zaś z tyłu - jeden amortyzator olejowy i mechaniczny hamulec bębnowy. Keeway Focus 50 porusza się na 12. calowych felgach z lekkich stopów aluminium, które obuto w opony szosowe.