Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Kingway Chopper 150
Kingway Chopper 150 to motocykl, który wiernie nawiązuje do najlepszych produkcji zza oceanu. Szeroka kierownica i wysunięte podnóżki pozwalające zająć wyluzowaną pozycję, ogrom chromowanych elementów, gmole i podwójne wydechy sprawiają, że do pełnego obrazu prawdziwego chopper'a brakuje jedynie silnika w układzie V2 pod bakiem. Za ułamek ceny (dokładnie 4900 zł) motocykli ze stajni Harley'a-Davidson'a lub Indian'a możemy poczuć namiastkę amerykańskiego stylu i oddać się nieskrępowanej włóczędze w stronę zachodzącego słońca.
Model Chopper został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową o pojemności 150 cm³, co poniekąd przesądziło o niskiej sprzedaży tego Kingway'a na polskim rynku. Niedopasowanie się do obowiązujących wytycznych prawa jazdy sprawiło, że 150-tką mogli poruszać się jedynie kierowcy legitymujący się kategorią A2 lub A, a więc ci rozglądający się zazwyczaj za dużo mocniejszymi jednośladami niż azjatycki produkt. W cenie nowego Chopper'a 150 na rynku wtórnym można znaleźć wiele maszyn produkcji japońskiej (np. Yamahę XV 535 Virago lub Hondę VT 600 Shadow), które z oczywistych względów przewyższają Kingway'a pod każdym względem i to właśnie na nie decydowała się większość początkujących jeźdźców.
Ostatecznie Chopper znalazł setki nabywców, którzy z pewnością nie byli zawiedzeni z dokonanego zakupu. Chłodzony powietrzem, czterosuwowy silnik generuje moc maksymalną 10,8 KM i maksymalny moment obrotowy 11 Nm, co wraz z manualną skrzynią biegów o czterech przełożeniach zapewnia dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 100 km/h. Prosta konstrukcja (gaźnikowy układ zasilania, czterozaworowa głowica z pojedynczym wałkiem rozrządu, napęd końcowy łańcuchem) daje możliwość samodzielnych napraw i przeprowadzania okresowych serwisów we własnym zakresie, co z pewnością do minimum zmniejszy koszty eksploatacyjne. Kolejną zaletą twina jest ekonomiczne spalanie utrzymane na tak niskim poziomie, że nieraz przedstawia się lepiej, niż w przypadku jednośladów z najniższej klasy pojemnościowej. Średnie zużycie benzyny w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 3 l/100 kilometrów, co przy 15 litrowym zbiorniku paliwa gwarantuje zasięg około 500 kilometrów na jednym tankowaniu.
Podwozie Chopper'a zostało skonstruowane tak, aby zapewniać maksimum komfortu i bezpieczeństwa przy jak najmniejszych kosztach produkcyjnych. Stalowa rama stała się szkieletem dla sprawdzonych rozwiązań, takich jak klasyczny widelec teleskopowy, dwa amortyzatory olejowe (z możliwością regulacji napięcia wstępnego sprężyny) oparte na stalowym wahaczu wleczonym oraz tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym (przód). Dodatkowo konstrukcję zaopatrzono w 16. i 15. calowe koła (felgi ażurowe z lekkiego aluminium) i szosowe opony dobrej jakości, dzięki którym Kingway cechuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi.
Kingway Chopper 150 to jedna z najtańszych opcji, aby cieszyć się posiadaniem nowego motocykla klasy chopper. Wystarczająco mocna jednostka napędowa, dopracowane podwozie i znikome koszty eksploatacji to cechy, które z pewnością doceni każdy z użytkowników, jednakże to ponadczasowa stylistyka zrobi na każdym największe wrażenie i przez lata będzie przyciągała wzrok przechodniów. Patrząc na wszystkie zalety tego modelu w zestawieniu z niską ceną szkoda, że producent nie dostosował specyfikacji silnika do obowiązujących kategorii prawa jazdy. Gdyby było inaczej Chopper miałby duże szanse, aby stać się w naszym kraju prawdziwym bestsellerem.