Inne modele
- Kingway Cobus 50
- Kingway Varadero 50
- Kingway Touran 50
- Kingway Barracuda 50
- Kingway Ufo 50
- Kingway Eurostar 50
- Kingway Allegro 50
- Kingway Purga 50
- Kingway Euroboy 50
- Kingway Coliber 50
- Kingway Chinaboy 50
- Kingway Crossfire 50
- Kingway Arrow 50
- Kingway Aeon 50
- Kingway Street 50
- Kingway Yamasaki 50
- Kingway Apollo 50
- Kingway Naked 50
- Kingway Cub Father 50
- Kingway Gallus 50
- Kingway Zibo 50
- Kingway Yuxin 50
- Kingway Yarox 50
- Kingway Tommy 50
- Kingway Tiggero 50
- Kingway Swift 50
- Kingway Tanco 50
- Kingway Shark 50
- Kingway Qurier 50
- Kingway Rocky 50
- Kingway Quattro 50
- Kingway Poster 50
- Kingway Paulo 50
- Kingway Mosquito 50
- Kingway Koyot 50
- Kingway Martinelli 50
- Kingway Ibis 50
- Kingway Guliver 50
- Kingway Hooligan 50
- Kingway Fox 50
- Kingway Forever 50
- Kingway Fonero 50
- Kingway Falcon 50
- Kingway El Passo 50
- Kingway Fennari 50
- Kingway Choper 250
- Kingway Choper 150
- Kingway Cub Sport 50
- Kingway Corvette 50
Kingway Cobus 50
Kingway Cobus 50 to kompaktowy skuter miejski z najniższej klasy pojemnościowej sprzedawany w Polsce - głównie w hipermarketach i sklepach z AGD/RTV - od 2009 roku. Niewielkie koszty zakupu i eksploatacji, szeroki wybór części zamiennych i tuningowych, prosta konstrukcja umożliwiająca samodzielną naprawę oraz łatwość obsługi to cechy modelu Cobus 50, dzięki którym zdobył dużą popularność wśród początkujących motocyklistów.
Kingway Cobus 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm, więc można go prowadzić na podstawie prawa jazdy kategorii AM lub dowodu osobistego (dotyczy osób pełnoletnich). Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy cechuje się rozrządem SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane za pomocą jednego wałka rozrządu), gaźnikowym układem zasilania, dwoma rozrusznikami (nożnym/kickstarterem i elektrycznym) i zapłonem CDI. Małolitrażowy singiel zamontowany w modelu Cobus 50 generuje moc maksymalną 3,2 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 3,5 Nm przy 7250 obr./min, co przy masie na poziomie 79 kilogramów (na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa) pozwala na dość dynamiczne przyspieszenia w ruchu miejskim i umożliwia jazdę z prędkością maksymalną ponad 75 km/h (po demontażu blokad fabrycznych ograniczających v-max do ustawowych 45 km/h). Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, w której pracują wariator, sprzęgło odśrodkowe i pasek napędowy. Kingway Cobus 50 został wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 5 litrów. Przy średnim spalaniu na poziomie 2,5 l/100 kilometrów gwarantuje on zasięg 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
Szkieletem Kingway Cobus 50 jest stalowa rama kołyskowa, na której osadzono miękko zestrojone zawieszenie zapewniające wysoki komfort jazdy i wydajny układ hamulcowy. Przy przednim kole znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową z 1-tłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Z tyłu zastosowano dwa amortyzatory hydrauliczne i tradycyjny hamulec bębnowy (mechaniczny), który dobrze radzi sobie zarówno z masą, jak i osiągami jednośladu. Kingway Cobus 50 porusza się na 10 calowych felgach z lekkich stopów aluminium, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 3,50-10 i 2,50-10 (przód/tył).