Kingway Fonero 50 to komfortowy skuter miejski, który zapewnia swoim użytkownikom wszystko, czego potrzeba w zatłoczonej aglomeracji. Ekonomia jazdy, wygodna pozycja za kierownicą, prosta konstrukcja do samodzielnej naprawy i dopracowany silnik, który zapewnia odpowiedni zapas mocy - to wszystko w bardzo atrakcyjnej cenie. Posiadając tyle zalet aż dziwi, że w dniu premiery model Fonero 50 kosztował tylko 3200 złotych.
Kingway Fonero 50 posiada jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy został wyposażony w dwa rodzaje rozrusznika (elektryczny i nożny), gaźnikowy układ zasilania, rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu) i zapłon CDI. Moc maksymalna 3,5 KM i maksymalny moment obrotowy 5,4 Nm trafiają na tylne koło za pomocą automatycznej przekładni bezstopniowej CVT. Wśród skuterzystów zyskała ona bardzo duże uznanie, głównie za sprawą cichego działania, bezobsługowej eksploatacji i dużej podatności na tuning mechaniczny. Takie osiągi w skuterze o mokrej masie 94 kilogramów (już z paliwem i płynami eksploatacyjnymi) zapewniają dynamiczne przyspieszenie i prędkość maksymalną ponad 75 km/h - oczywiście po demontażu blokad fabrycznych, ograniczających v-max do 45 km/h. Jak przystało na małolitrażowy czterosuw, serce Fonero 50 cechuje się niskim zużyciem paliwa. Średnie spalanie w ruchu miejskim na poziomie 2,5 l/100 kilometrów sprawia, że na zbiorniku paliwa o pojemności 6 litrów użytkownicy przejadą ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
Kingway Fonero 50 to prawdziwy miejski krążownik, więc nie mogło w nim zabraknąć miękko zestrojonego zawieszenia - zapewniającego duży komfort jazdy - oraz skutecznego układu hamulcowego, który zagwarantuje krótką drogę hamowania. Z przodu znajdziemy klasyczny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym, zaś z tyłu - amortyzator olejowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i hamulec bębnowy.