Kymco DJ 50 to kompaktowy skuter miejski produkowany przez tajwański koncern od 2012 roku. Ekonomiczny silnik czterosuwowy, odpowiedni zapas mocy i bezawaryjna konstrukcja, z której znane są wszystkie jednoślady marki Kymco - dzięki tym cechom model DJ 50 zyskał dużą popularność wśród początkujących motocyklistów z całej Europy. Gdy dodamy do tego niską cenę zakupu otrzymamy skuter, któremu ciężko się oprzeć.
Kymco DJ 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy posiada gaźnikowy układ zasilania, zapłon CDI, dwa rozruszniki (nożny i elektryczny) i rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu). Moc maksymalna 3,2 KM i maksymalny moment obrotowy 3,5 Nm sprawiają, że użytkownicy DJ 50 nie będą mogli narzekać na brak dynamicznego przyspieszenia czy niską prędkość maksymalną (po demontażu blokad fabrycznych v-max wzrasta z 45 km/h do 80 km/h). Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pośrednictwem bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, która znana jest z bezobsługowej eksploatacji i dużej podatności na tuning mechaniczny. Niska masa skutera (na mokro Kymco waży tylko 105 kilogramów) i silnik czterosuwowy to gwarancja atrakcyjnego zużycia paliwa. Nie inaczej jest w przypadku Kymco DJ 50, którego średnie spalanie plasuje się na poziomie 2,5 l/100 kilometrów. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 5 litrów użytkownicy pokonają 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
O komfort użytkowników zadba miękko zestrojone zawieszenie, w którego skład wchodzą: klasyczny widelec teleskopowy i amortyzator olejowy wyposażony w regulację napięcia wstępnego sprężyny. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa wentylowana tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy (z przodu) oraz mechaniczny hamulec bębnowy o średnicy 110 mm (z tyłu). Kymco DJ 50 porusza się na 12 calowych felgach z lekkich stopów aluminium, które obuto w opony o rozmiarach 120/70-12 i 130/70-12 (przód/tył).