Posiadamy Części motocyklowe do Kymco Nexxon 50
- Kymco Nexxon 50 4T 2008
- Kymco Nexxon 50 4T 2010
- Kymco Nexxon 50 4T 2009
- Kymco Nexxon 50 2007
Kymco Nexxon 50
Kymco Nexxon 50 to miejski motorower wyprodukowany w coraz bardziej uznawanym Tajwanie, w którym znajdziemy kilka ciekawych rozwiązań. Na największą uwagę zasługuje zastosowana jednostka napędowa, będąca wierną kopią napędu legendarnej Hondy Cup. Owiany sławą czterosuwowy silnik o pojemności 49 cm³ generuje moc 3,2 KM i równie wysoki moment obrotowy, co sprzyja dynamicznym przyspieszeniom i prędkości maksymalnej przekraczającej barierę 65 km/h. Jednakże to nie osiągi budzą w nim największe zainteresowanie, bowiem każdy przeciętny skuter i motorower może zagwarantować podobne, a nawet dużo większe, wyniki z hamowni. To wytrzymałość i trwałość konstrukcji niepodważalnie stoją na szczycie listy jego zalet, co sprawia, że jednostka napędowa użyta w Nexxon'ie nie ma sobie równych w tej klasie pojemnościowej.
Kolejną ciekawostką jest półautomatyczna skrzynie biegów o czterech przełożeniach, w której włączenie sprzęgła odbywa się w jeden z najbardziej niekonwencjonalnych sposobów. Na kierownicy nie znajdziemy klasycznej dźwigni sprzęgła, ponieważ jego załączenie odbywa się automatycznie po odpuszczeniu manetki gazu. Dodatkowo skrzynia biegów została wyposażona w mechanizm uniemożliwiający redukcję biegu podczas zbyt wysokiej prędkości obrotowej silnika. Te dwa rozwiązania mogą powodować pewną konsternację u osób przyzwyczajonych do tradycyjnej przekładni manualnej, aczkolwiek producent zapewnia, że po krótkim czasie każdy opanuje nieskomplikowaną obsługę i będzie mógł cieszyć się z nieskrępowanej jazdy.
Następną oznaką kreatywności tajwańskich konstruktorów jest umieszczenie stacyjki w manetce gazu. Mimo że została ona wyposażona w blokadę, dzięki której nikt dla zabawy nie zaleje nam gaźnika, to jest to rozwiązanie tylko pozornie praktyczne. Przy nawet najmniejszym upadku jednośladu istnieje możliwość złamania wystającego zeń kluczyka, co daleko od domu może się okazać dużo większym utrapieniem niż to, przed czym miał chronić ten nietypowy zabieg konstrukcyjny. Całe szczęście Kymco posiada tyle zalet, że drobne potknięcia można ze spokojem puścić w zapomnienie. Jedną z nich jest kontrolka poziomu oleju, która informuje kierowcę o konieczności wymiany poprzez zmianę koloru podświetlania z zielonego na czerwony.
Model Nexxon został wyposażony także w bardziej konwencjonalne rozwiązania, o których nie mniej jednak warto wspomnieć, ponieważ nie często pojawiają się w jednośladzie z tej półki cenowej. Mowa tu na przykład o tarczowym układzie hamulcowym osadzonym na 17 calowych kołach z lekkich stopów aluminium, gdzie główną rolę odgrywają dwa pływające zaciski dwutłoczkowe. Taki zestaw przy tak niewielkiej masie własnej pojazdu daje niespotykaną skuteczność w każdych warunkach, choć przez dużą siłę działania i nie do końca intuicyjne dozowanie nie jednego niedoświadczonego motocyklistę będą mogły z łatwością wprowadzić w poślizg któregoś z kół.
Zawieszenie także nie zawodzi. Z przodu zainstalowano klasyczny widelec teleskopowy o zadowalającym skoku, zaś z tyłu podwójny element resorująco-tłumiący z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Oba komponenty zostały zestrojone dość "miękko" i zapewniają optymalny komfort jazdy, jednak nie na tyle, aby niekorzystnie odbijało się to na stabilności i "nurkowaniu" podczas gwałtownego hamowania.
Ostatnią zaletą Nexxon'a jest bardzo ekonomiczna praca jednostki napędowej. W cyklu mieszanym rozważny użytkownik osiągnie spalanie na poziomie nawet 2 l/100 kilometrów. Jedyną przeszkodą na dłuższych trasach będzie niewielki zbiornik paliwa, którego pojemność ledwo sięga 3,5 litra.
Patrząc na charakter i właściwości modelu Nexxon nie trudno domyślić się dla jakiej grupy docelowej został stworzony. Delikatna linia nadwozia, stonowana kolorystyka i niskie koszty eksploatacji to wartości, które najbardziej przemówią do użytkowników, dla których jednoślad jest przede wszystkim niezastąpionym środkiem miejskiego transportu, a nie dobrej zabawy.