Longjia Caper LJ50QT-E 50
Longjia Caper 50 to skuter miejski z najniższej klasy pojemnościowej, produkowany przez chiński koncern w latach 2005-2012. Sprawdzona konstrukcja, oszczędny silnik czterosuwowy i dynamiczna stylistyka to cechy, które nie wyróżniają modelu Caper 50 na tle konkurencyjnych modeli z niskiej półki cenowej, ale gwarantują bezproblemową eksploatację przez wiele sezonów. To wystarczyło, aby Longjia Caper 50 zdobyła popularność wśród nastoletnich motocyklistów z kraju nad Wisłą.
Skuter Longjia Caper 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm, więc można go prowadzić na podstawie prawa jazdy kategorii AM (dawna Karta Motorowerowa) lub dowodu osobistego (dotyczy osób pełnoletnich). Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy to prosta konstrukcja: rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), gaźnikowy układ zasilania, zapłon CDI i dwa rozruszniki (nożny/kopniak i elektryczny). Krótko mówiąc nic, z czego naprawą nie poradzi sobie każdy amator majsterkowania przy użyciu podstawowych narzędzi. Niewielka jednostka 4T (oznaczenie GY6-50/139QMB) generuje moc maksymalną 3,1 KM przy 6250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 4 Nm przy 5750 obr./min. Przy masie zaledwie 72 kilogramów takie osiągi pozwalają na dość dynamiczne przyspieszanie w ruchu miejskim i umożliwiają jazdę z prędkością maksymalną 80 km/h (po demontażu blokad fabrycznych, ograniczających v-max do ustawowych 45 km/h). Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, w której pracują wariator, pasek napędowy i sprzęgło odśrodkowe. Longjia Caper 50 posiada zbiornik paliwa o pojemności 5,5 litra, który zapewnia zasięg około 200 kilometrów na jednym tankowaniu (średnie spalanie 2,5 l/100 kilometrów).
Szkieletem skutera Longjia Caper 50 jest rama kołyskowa z rur stalowych, na której osadzono komfortowo zestrojone zawieszenie i skuteczny układ hamulcowy. Przy przednim kole znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową z 1-tłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Z tyłu zastosowano jeden amortyzator hydrauliczny (oparty na przekładni CVT) i mechaniczny hamulec bębnowy. Longjia Caper 50 porusza się na 10 calowych felgach z lekkich stopów aluminium, które obuto w opony szosowe.